|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / FSL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
FSL
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Starší francouzská literatura
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
5 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu vedeného ve francouzštině je podat systematický přehled francouzské literatury od nejstarších dob do konce 18. století. Po absolvování celého cyklu přednášek by měl student dosáhnout základní orientace ve francouzské literatuře vymezeného období, znát dobová specifika směrů a individuální specifika autorů, vždy s ohledem na širší evropský a světový kontext.
V seminářích jsou rozebírány ukázky významných děl tohoto období.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování seminární práce.
|
Obsah
|
- "Chansons de geste" a dvorská literatura (lyrická poezie a román)
- Realistická literatura a satira 12. a 13. století (Le roman de renard, fablely, Le roman de la rose, středověká poezie (Villon)
- Renesanční humanismus (od Rablaise po Mantaigně)
- Dobová poezie (Du Bellay, Ronsard)
- Baroko, preciozita a antibarokní baroko
- Francouzský klasicismus a jeho vliv na dobovou evropskou estetiku.
- Corneille, Moliere, Racine, analýza uplatnění klasicistních pravidel v jejich díle
- Osvícenství ve francouzské filozofii a literatuře (Montesquieu, Voltaire, Diderot, Rousseau)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Šrámek, J. Dějiny francouzské literatury v kostce.. Olomouc: Votobia., 1997. ISBN 80-7198-240-7.
-
Základní:
Brunel, P., Bellenger, Y., Couty, D., Sellier, P., Truffet, M. Histoire de la littérature française, tome 2, XIXe et XXe siecles. Paris, Bordas, 1981.
-
Základní:
Šrámek, J. Panorama francouzské literatury od počátků po současnost I, II.. Brno: Host., 2013. ISBN 80-7294-565-8.
-
Doporučená:
Radimská, J.; Horažďovská, M. Anthologie de la littérature française.. Plzeň: Fraus., 2001.
-
Doporučená:
Lagarde et Michard. Collection littéraire tome 1,2,3. Paris, Hatier, 1988.
-
Doporučená:
Kopal, J. Dějiny francouzské literatury.. Praha: Melantrich., 1949.
-
Doporučená:
Bouty, M. Dictionnaire des oeuvres et des themes de la littérature française.. Paris: Hachette., 1976.
-
Doporučená:
Pelán, J. Kapitoly z francouzské, italské a české literatury.. Praha: Univerzita Karlova v Praze., 2007.
-
Doporučená:
Darcos, X.; Robert, J. -P.; Tartayre, B. Le Moyen Age et le XVIe siecle en littérature.. Paris: Hachette., 1987. ISBN 978-2-0101-2268-2.
-
Doporučená:
Bakhtine, M. L´oeuvre de François Rabelais.. Paris: Gallimard., 1982.
-
Doporučená:
FRYČER J. a kol. Slovník francouzsky píšících autorů. Praha, Libri, 2002.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat základními znalostmi dějin Francie a dějinných a kulturních epoch
disponovat znalostí francouzského jazyka na úrovni B2 podle SERR |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
sumarizovat myšlenky literárního textu
definovat základní pojmy z literární teorie
analyzovat literární text |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
dosáhne základní orientace ve francouzské literatuře vymezeného období
osvojí si dobová specifika jednotlivých směrů a individuální specifika probíraných autorů
je schopen usouvztažnit probírané autory s ohledem na širší evropský a světový kontext
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
ovládá techniky analýzy literárních textů |
dokáže interpretovat úryvky z děl významných francouzských spisovatelů v historických souvislostech
dokáže interpretovat úryvky z děl v kontextu vývoje francouzské literatury |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Sebehodnocení, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce |
|
|
|
|