|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / FSPU
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
FSPU
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Francouzština pro specifické účely
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je seznámit studenty s problematikou didaktiky francouzštiny pro specifické účely.
|
Požadavky na studenta
|
Ústní zkouška a seminární práce
|
Obsah
|
Obsahem kurzu jsou zejména následující okruhy :
- Vývoj didaktiky francouzštiny pro specifické účely na pozadí vývoje jednotlivých metodických směrů didaktiky cizích jazyků
- Současné trendy ve výuce odborné francouzštiny
- Koncipování obsahu cizojazyčné odborné výuky - výběr lingvodidaktického materiálu, určení cílů cizojazyčné výuky, sestavení obsahu výuky, evaluace
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Cuq, J., P; Gruca, I. Cours de didactique du français langue étrangere et seconde. PUG, 2002.
-
Základní:
GALISSON, R. D´autres voies pour la didactique des langues étrangeres.. Paris, Hatier/Didier, 1982.
-
Základní:
Galisson, R. D'hier a aujourd'hui, la didactique générale des langues étrangeres. Paris, CLE International, 1980.
-
Základní:
CYR, P. Les stratégies d'apprentissage.. Paris, CLE Int., 1999.
-
Doporučená:
Richterich, R. Besoins langagiers et objectifs d´apprentissage. Hachette Paris 1985..
-
Doporučená:
Vigner, G. Didactique fonctionnelle du français. Hachette Paris 1980.
-
Doporučená:
Heindrich, J.a kol. Didaktika cizích jazyků. SPN Praha 1988..
-
Doporučená:
Challe, O. Enseigner le français de spécialité. Paris, Economica, 2002.
-
Doporučená:
Lamailloux, P., Arnaud, M.-H., Jeannard, R. Fabriquer des exercices de français.. Hachette, Paris, 1993.
-
Doporučená:
MANGIANTE, J.M. ? PARPETTE, Ch. Le Français sur Objectif Spécifique: de l?analyse des besoins ? l?élaboration d?un cours. Hachette Livre 2004.
-
Doporučená:
Beneš, E. aj. Metodika cizích jazyků. 1. vyd. Praha 1970.
-
Doporučená:
Lehmann, D. Objectifs spécifiques en langue étrangere. Hachette, " Références ".. 1990.
-
Doporučená:
BALMET, S.E. - HENAO de LEGGE, M. Pratiques du français scientifique. Hachette Paris 1992..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
96
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
kurz nevyžaduje žádné zvláštní předchozí znalosti ani dovednosti |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student - osvojí si znalosti z oblasti didaktiky francouzštiny ke specifickým účelům - je schopen koncipovat odbornou cizojazyčnou výuku s ohledem na její cíle, obsah a evaluaci |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
|
|
|
|