|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / MOSF1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
MOSF1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Morfosyntax francouzštiny 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
13 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je vybavit studenty hlubšími znalostmi z oblasti morfosyntaxe jednotlivých slovních druhů. Pozornost se soustřeďuje zejména na procvičování členů, tvoření podstatných a přídavných jmen, pravopis číslovek, tvoření a stupňování přídavných jmen a příslovcí a na užití ukazovacích, přivlastňovacích, osobních a vztažných zájmen ve francouzštině.
Část výuky může být realizována formou samostatné práce studentů, jež bude pravidelně kontrolována během kontaktní výuky.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění písemného testu, jehož minimální úspěšnost je 75 %. Vypracování seminární práce na vybrané téma.
|
Obsah
|
1. týden
Seznámení se s učivem předmětu Morfosyntax francouzštiny 1. Vstupní test se základními gramatickými jevy, určený pro srovnání znalostí studentů.
2. týden
Podstatná jména - určování rodu, nepravidelné tvoření ženského rodu, množného čísla, množné číslo složených podstatných jmen.
3. týden
Člen ve francouzštině - užití členu určitého, neurčitého a dělivého, neurčitý a dělivý člen v záporu, vynechání členu.
4. týden
Přídavná jména - nepravidelné tvoření ženského rodu, množného čísla, postavení přídavných jmen, změna významu podle postavení přídavného jména.
5. týden
Číslovky - tvary a užití číslovek základních a řadových, pravopis číslovek, zlomky, desetinná čísla.
6. týden
Samostatná a nesamostatná zájmena přivlastňovací a ukazovací - jejich tvoření a užití.
7. týden
Osobní zájmena - přízvučná, nepřízvučná, zájmena "en", "y", osobní zájmeno zvratné, pořadí osobních zájmen před slovesem a v rozkazovacím způsobu kladném i záporném.
8. týden
Průběžný test z probraného učiva pro ověření znalostí.
9. týden
Oprava průběžného testu, cvičení zaměřená na procvičení problematických gramatických jevů.
10. týden
Vztažná zájmena "qui, que, dont", vztažná zájmena příslovečná, složená vztažná zájmena "lequel, laquelle, lesquels, lesquelles", užití vtažných zájmen "ce qui, ce que, ce dont".
11. týden
Tázací zájmena "qui est-ce qui, qui est-ce que, qu'est-ce qui, qu'est-ce que". Zájmena neurčitá - samostatná a nesamostatná, záporná zájmena "personne, rien, jamais, plus".
12. týden
Neurčitá zájmena - zájmeno "tout", "meme". Tvoření a užití příslovcí, jejich stupňování.
13. týden
Závěrečné opakování před písemnou zkouškou z probrané látky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
38
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Orientovat se ve francouzském jazykovém systému na úrovni B1 dle SERR
Pochopit z výkladu ve francouzštině principy tvoření a užívání probíraných morfosyntaktických jevů
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Aplikovat teoretické poznatky o probíraných morfosyntaktických jevech v ústním i písemném projevu
Demonstrovat adekvátně znalost probíraných morfosyntaktických jevů
Zdůvodnit použití probíraných morfosyntaktických jevů
Interpretovat základní rozdíly mezi slovními druhy v češtině a ve francouzštině
Ovládat základní terminologii z oblasti francouzské morfosyntaxe |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Vysvětlit probrané morfosyntaktické jevy teoreticky
Definovat základní morfosyntaktické pojmy
Určit slovní druhy ve francouzštině
Vysvětlit rozdíl mezi determinantem a zájmenem
Porovnat pojetí klasifikace slovních druhů v češtině a ve francouzštině |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Analyzovat morfosyntaktické jevy
Utvořit správně ženský rod a množné číslo podstatných a přídavných jmen
Používat správně určovatele
Ovládat pravopis a užití číslovek
Používat správně zájmena přivlastňovací, ukazovací, osobní, vztažná, tázací a neurčitá
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová výuka, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
|
|
|
|