|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / MOSF2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
MOSF2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Morfosyntax francouzštiny 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
12 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu, jehož výuka navazuje na kurz Morfosyntax francouzštiny 1, je vybavit studenty hlubšími znalostmi z oblasti morfosyntaxe slovesa. Pozornost se soustřeďuje zejména na užití pomocných a polopomocných sloves, pasíva, slovesných časů indikativu a na shodu přísudku s podmětem a příčestí minulého s podmětem a předmětem přímým.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění podmínek průběžného (7. týden) a závěrečného testu (13. týden) - pro udělení zápočtu je třeba splnit závěrečný test na 75 %.
|
Obsah
|
1. týden
Seznámení se s učivem předmětu Morfosyntax francouzštiny 2. Užití předložek ve významu místním a časovém.
2. týden
Další běžně užívané předložky a jejich využití v různých významech.
3. týden
Slovesa nepřechodná, slovesa přechodná s předmětem přímým a nepřímým, slovesné vazby.
4. týden
Pomocná slovesa " etre" a "avoir". Polopomocná slovesa pro vyjádření povinnosti, možnosti, blízké budoucnosti, nedávné minulosti apod.
5. týden
Shoda podmětu s přísudkem - po vztažném zájmenu "qui", po výrazech množství, po hromadných podstatných jménech a některé další nepravidelnosti.
6. týden
Slovesný rod ve francouzštině - tvoření trpného rodu, převádění vět v činném rodě do trpného rodu a naopak. Užití slovesa "faire" + infinitiv ve funkci pasíva.
7. týden
Průběžný test z probraného učiva.
8. týden
Oprava průběžného testu. Zvratná slovesa - jejich užití v různých časech. Shoda příčestí minulého u zvratných sloves.
9. týden
Další případy shody příčestí minulého - u sloves s pomocným slovesem "avoir" i "etre". Výjimky u sloves způsobových a neosobních.
10. týden
Oznamovací způsob tvoření užití přítomného času a časů minulých - imparfait, passé composé.
11. týden
Tvoření a užití dalších slovesných časů minulých - passé simple, plus-que-parfait, passé antérieur.
12. týden
Oznamovací způsob - užití budoucích časů - futur simple, futur antérieur. Časová souslednost ve francouzštině.
13. týden
Zápočtový test z probraného učiva.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
12
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Ovládat francouzský jazyk na úrovni B1 dle SERR
Užívat základní místní a časové předložky
Identifikovat jednotlivé slovesné tvary
Porovnat francouzský slovesný systém se slovesným systémem v češtině
Porozumět terminologii slovesných tvarů v obou jazycích
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Aplikovat teoretické poznatky o probíraných předložkách a slovesných tvarech v písemném i ústním projevu
Vytvořit správné tvary většiny slovesných tvarů indikativu
Demonstrovat adekvátně znalost probíraných slovesných tvarů
Zdůvodnit použití probíraných slovesných tvarů
Ovládat základní terminologii slovesných tvarů
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Osvojit si teoretické znalosti používání předložek ve francouzštině
Osvojit si teoretické znalosti užití pomocných a polopomocných sloves
Znát pravidla shody podmětu s přísudkem
Znát pravidla shody příčestí minulého s podmětem a předmětem přímým
Znát pravidla tvoření indikativních tvarů
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Ovládat užití předložek ve francouzštině
Rozpoznat a správně užívat pomocná a polopomocná slovesa
Ovládat shodu podmětu s přísudkem
Ovládat shodu příčestí minulého s podmětem a s předmětem přímým
Vytvořit správné tvary všech slovesných tvarů indikativu
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Demonstrace dovedností, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Diskuse, |
|
|
|
|