|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / VLF1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
VLF1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vybrané francouzské literární texty 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
12 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je prostřednictvím rozboru vybraných literárních textů umožnit studentům orientovat se v základních vývojových etapách a tendencích francouzské literatury 19. a první poloviny 20. století (romantismus, realismus, naturalismus, symbolismus).
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování seminární práce.
|
Obsah
|
1. týden
L'introduction dans la littérature du 19e siecle. Le romantisme et le réalisme. Victor Hugo Les Misérables (extrait + une partie du filme de 1983 avec L. Ventura)
2. týden
Honoré de Balzac Avant-propos a la Comédie humaine. Le pere Goriot (résumé)
3. týden
George Sand Horace (extrait)
4. týden
La modernité en poésie. C. Baudelaire L'invitation au voyage. S. Mallarmé Brise marine.
P. Verlaine Il pleut doucement sur la ville. A. Ribaud Aube (Illuminations)
5. týden
Le réalisme et le naturalisme. Gustave Flaubert Madame Bovary (extrait)
6. týden
Edmond Rostand Cyrano de Bergerac et ses traductions en tcheque
7. týden
Emile Zola L'Assommoir (résumé), Au Bonheur des Dames (extrait)
8. týden
Guy de Maupassant Une partie de campagne (extrait + une partie du film de Jean Renoir)
9. týden
Guillaume Apollinaire Le pont Mirabeau, André Breton Manifeste du surréalisme, Nadja
10. týden
Antoine de Saint-Exupéry Le petit prince (extrait)
11. týden
Jacques Prévert - Barbara, Le cancre
12. týden
Jean Anouilh - Antigone
13. týden
Récapitulation
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
(ed. J.-L. Boursin). Antologie de la littérature française. Paris, Belin, 2007.
-
Základní:
Šrámek, Jiří. Dějiny francouzské literatury v kostce. Olomouc : Votobia, 1997. ISBN 80-7198-240-7.
-
Základní:
Ploquin, F.; Hermeline L.; Rolland, D. Littérature française, Les textes essentiels. Paris, Hachette, 2000.
-
Základní:
Doležalová, Pavla. Slovník francouzsky píšících spisovatelů : Francie, Belgie, Lucembursko, Švýcarsko, Kanada, Maghreb a severní Afrika, "Černá" Afrika, Libanon, Oblast Indického a Tichého oceánu. Praha : Libri, 2002. ISBN 80-7277-130-2.
-
Doporučená:
BOISDEFFRE, P. de. Antologie vivante de la littérature ď'aujourď'hui. Librairie académique Perrin, Paris, 1965.
-
Doporučená:
LEMAITRE, H. Dictionnaire Bordas de littérature française. Bordas, Paris, 1996.
-
Doporučená:
LAFFONT, BOMPIANI. Dictionnaire encyclopédique de la littérature française. Robert Laffont, Paris, 1999.
-
Doporučená:
RADIMSKÁ, J. Lire et commenter. České Budějovice, 1994.
-
Doporučená:
DOUCEY, B., LESOT, A., SABBAH, H., WEIL, C. Littérature - Textes et méthodes. Hatier, Paris, 1991.
-
Doporučená:
Blondeau, N.; Allouache, F. Littérature progressive du français. CLE International, 2012.
-
Doporučená:
BOISDEFFRE, P. de. Une histoire vivante de la littérature ď'aujourď'hui. Librairie académique Perrin, Paris, 1958.
-
Doporučená:
LAGARDE, A., MICHARD, L. XXe siecle. Les Éditions Bordas: Paris, 1985.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR
orientovat se v historickém vývoji Francie
orientovat se v uměleckých směrech
definovat základní pojmy z oblasti literatury |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
porozumět literárnímu textu
sumarizovat hlavní myšlenky úryvku literárního textu
používat efektivně slovník
vyhledat informaci v textu
diskutovat na dané téma |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
orientovat se v základních vývojových etapách francouzské literatury 19. století
orientovat se v základních vývojových etapách francouzské literatury 20. století
definovat základní pojem - symbolismus
definovat základní pojem - existencionalismus
disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
interpretovat úryvky z děl významných francouzských spisovatelů v historických souvislostech
interpretovat úryvky z děl v kontextu vývoje francouzské literatury
orientovat se v jednotlivých historických obdobích francouzské literatury
analyzovat literární text
představit zástupce jednotlivých literárních směrů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce |
|
|
|
|