|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTE / ZPE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTE
/
ZPE
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Název
|
Základy programování pro elektrotechniku
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
287 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTE/+ZPE
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Představit základy algoritmizace a návrhu aplikací. Obeznámit se zásadami strukturovaného a objektového programování. Seznámit se základními datovými typy, zobrazením dat v počítači, výrazy, řídícími strukturami. Orientovat se v datových strukturách, jejich implementaci a převádět algoritmy do programovacího jazyka. Vybavit studenty kompetencemi pro samostatnou tvorbu jednoduchých programů se zaměřením na oblast elektrotechniky.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet (účast na cvičení je povinná):
- úspěšné absolvování kontrolních testů, případně souhrnného opravného zápočtového testu
- zpracování samostatných prací
- účast na cvičení v počítačové laboratoři a odevzdání výsledků v požadované formě
- aktivní práce při cvičeních, účast na cvičeních je povinná.
Zápočet před zkouškou se neuznává.
Zkouška:
Znalost odpřednášené a procvičené látky (pochopení teorie a základních principů programovacích jazyků). Důležitá je schopnost aplikovat tyto poznatky na řešení konkrétních příkladů.
|
Obsah
|
Základní způsoby ukládání čísel a znaků v paměti počítače. Historie, vývoj a filosofie programovacích jazyků. Způsob zpracování programu (překlad, nativní kód, virtuální stroje). Základy jazyka - pojmy. Jednoduché datové typy, operátory, konstanty, řídící struktury, strukturované datové typy, třída, objekt. Terminálový vstup/výstup. Práce se soubory. Práce se vstupně výstupními datovými proudy. Funkce pro práci s pamětí. Funkce a metody - definice a deklarace, parametry a další vlastnosti. Užití referencí, dynamická paměť, správa paměti. Pole - deklarace, použití. Textové řetězce. Principy objektového programování, důvody použití, implementace. Použití výjimek. Grafické rozhraní. Nízkoúrovňové jazyky. Tvorba aplikací pro elektrotechniku.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Prof. Ing. Pavel Karban, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Ing. Petr Kropík, Ph.D. (100%),
Ing. Radek Matoušek (100%),
Ing. Lenka Šroubová, Ph.D. (100%),
Ing. Pavel Štekl, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Bc. Martin Juřík (100%),
Ing. Petr Kropík, Ph.D. (100%),
Ing. Radek Matoušek (100%),
Ing. Karel Slobodník, Ph.D. (100%),
Ing. Lenka Šroubová, Ph.D. (100%),
Ing. Pavel Štekl, Ph.D. (100%),
Ing. Martin Vítek (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
16
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Celkem
|
138
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládat základní středoškolské znalosti z matematiky |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
ovládat základní středoškolské dovednosti z matematiky |
ovládat běžně dostupnou výpočetní techniku |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vymezit přehled základních datových typů, řídících struktur |
vysvětlit základní algoritmy, datové struktury (cykly, práce s poli a řetězci, vyhledávání a třídění, operace vstupu a výstupu, použití metod, práce s třídami a objekty) |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
implementovat základní algoritmy, datové struktury (cykly, práce s poli a řetězci, vyhledávání a třídění, operace vstupu a výstupu, použití metod, práce s třídami a objekty) |
aplikovat získané znalosti při tvorbě jednodušších aplikací zaměřených na elektrotechniku |
navrhnout, vytvořit a odladit aplikaci na základě slovního zadání |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Výstupní projekt, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Výstupní projekt, |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Výstupní projekt, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|