|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / AEL5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
AEL5
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Angličtina 5 pro Fakultu elektrotech.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Angličtina 5 pro elektrotechniky
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
2 / -
|
25 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/AEL5
|
Vyloučené předměty
|
KAJ/AEL5 a KAJ/AST5 a KAJ/AT5
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je naučit studenty efektivně komunikovat v technicky orientovaném pracovním prostředí a vybavit studenty jazykovými kompetencemi úrovně B2 podle profesně zaměřeného Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
- minimálně 75% úspěšnost v závěrečném testu
- aktivní účast na cvičeních (student musí demonstrovat své znalosti a dovednosti)
- portfolio: (1) popis pracovního či výrobního postupu; (2) popis technického problému souvisejícího s vysvětlením příčiny a uvedením možných následků + řešení, NEBO: popis + vysvětlení, jak funguje přístroj
- průběžné plnění zadávaných úkolů
|
Obsah
|
1. týden. Úvod, informace o studiu. 1.1 Eureka!; 1.2 Smart wells
2. týden. 1.3 Lasers; Additional material 1: EVs and PVs
3. týden. 2.1 Spin-offs; 2.2 Specifications
4. týden. 2.3 Properties; Additional material 2: Free smartphone apps to support ergonomics work; HW (samostudium): Review Unit A
5. týden. 3.1 Problems; 3.2 Solutions
6. týden. 3.3 Controls; Additional material 3: An intelligent autopilot system
7. týden. 4.1 Shutdown; 4.2 Overhaul
8. týden. 4.3 Instructions; HW (samostudium): Review Unit B
9. týden. 5.1 Causes; 5.2 Steps
10. týden. 5.3 Stages; Additional material 4: Wireless charging cars
11. týden. 6.1 Risk; 6.2 Crisis
12. týden. 6.3 Projects; Additional material 5: Car Safety; Revision; HW (samostudium): Review Unit C
13. týden. Závěrečný test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
20
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vytvořit minulé příčestí
identifikovat prostředky sloužící k dosažení koheze textu
vytvořit přítomný prostý čas
identifikovat infinitiv
vytvořit příčestí přítomné
vytvořit minulý prostý čas
rozlišit formální a neformální jazyk
vytvořit předpřítomný čas prostý
utvořit minulý průběhový čas
vytvořit rozkazovací způsob 2. osoby jednotného a množného čísla
vytvořit otázky zjišťovací a doplňovací
utvořit trpný rod v přítomném prostém čase a v minulém prostém čase
převést větu v činném rodě do rodu trpného
vyjádřit původce děje ve větách v trpném rodě, pokud je to nezbytné pro význam věty
utvořit souvětí s vedlejší podmínkovou větou tzv. reálnou podmínku v přítomnosti
utvořit opisné tvary modálních sloves
utvořit vedlejší vztažnou větu
utvořit budoucí prostý čas |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- popsat paralelní děje, které proběhly v minulosti
- popsat minulý děj, jehož důsledky pokračují v současné době
- jednoduše popsat, k čemu se přístroj používá
- popsat děje probíhající v současnosti
- popsat jednoduchý pracovní postup
- jednoduše vyjádřit varování, příkaz a návrh
- podat instrukce
- vyjádřit jednoduše příčinu a následek
- popsat minulé děje ukončené
- popsat materiálové vlastnosti vhodnými přídavnými jmény
- přečíst text technikou rychlého čtení skimming a scanning
- popsat graf
- popsat jednoduchý problém a navrhnout jeho řešení
- porovnat vlastnosti předmětů: vyjádřit podobnost a rozdílnost
- zeptat se na jakýkoli neznámý větný člen
- jednoduchým způsobem pohovořit o budoucích dějích |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
utvořit předpřítomný průběhový čas
zredukovat vedlejší větu v trpném rodě pomocí minulého příčestí
identifikovat fráze používané v prezentacích
rozeznat hlavní jazykové prostředky použité k dosažení koherence textu
utvořit přítomný průběhový čas v trpném rodě
odlišit frázová slovesa od podstatných jmen z nich vytvořených
utvořit předbudoucí čas prostý |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
popsat děje, které začaly v minulosti, pokračují v přítomnosti a budou pravděpodobně pokračovat v budoucnosti
přednést krátkou prezentaci
využít příčestí přítomné k tvorbě přechodníkové konstrukce za účelem redukce vedlejší věty vztažné
popsat složitý systém na základě nákresu
podat instrukce obsahující paralelní činnosti
popsat složitý pracovní postup či výrobní proces
aktivně využívat techniky rychlého čtení
pohovořit o plánovaných budoucích činnostech
pohovořit o pravděpodobných budoucích dějích
pohovořit o dějích, které budou dokončeny před určitým okamžikem v budoucnosti
několika způsoby popsat princip, funkci a využití přístroje
popsat materiální vlastnosti vhodnými přídavnými jmény a slovesy
aktivně přispívat k diskusi o zdokonalení výrobků
reagovat na návrhy
vyjádřit různou míru pravděpodobnosti/určitosti
popsat složitý problém, včetně jeho příčin a následků, a navrhnout jeho řešení
vyjádřit složitý příkaz a doporučení
vyjádřit zákaz a nutnost
popsat dovednosti a schopnosti |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|