|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / RT3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
RT3
|
Akademický rok
|
2016/2017
|
Akademický rok
|
2016/2017
|
Název
|
Ruština pro techniky 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Ruština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Ruština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/RT3
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz připravuje na výstupní úroveň A1 dle SERR
|
Požadavky na studenta
|
Povinná účast na seminářích / tolerance 2 absence/. 2 zápočtové testy splněné na 75%, průběžné plnění zadaných úkolů k lekcím.
|
Obsah
|
Volný čas, SZ. Mluvnice - časování sloves, pohyblivý přízvuk u sloves, změna kmenové souhlásky, nepravidelná slovesa.
Odlišné slovesné vazby - srovnání a češtinou /hrát na .., dělat sport, učit se, studovat/.
Procvičování, výslovnost - redukce samohlásek, tvrdé x měkké souhlásky.
Odborná terminologie dle stud. oboru.
Seznámení, SZ. Mluvnice - slovesné vazby, osobní zájmena.
Práce s texty . Dialogy, situační rozhovory.
Ve škole. Řadové číslovky. Vyjádření data. Měsíce. Minulý čas sloves, formy vykání v ruštině.
Vyučování, úkoly, příprava na vyučování. Školní budova. SZ k výuce na VŠ . Odborná terminologie dle stud. oboru.
Situace, rozhovory, práce s textem.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Jelínek, Stanislav. Raduga po novomu 1,2. Fraus, Plzeň, 2008. ISBN 978-80-7238-700-7.
-
Základní:
výukové materiály UJP (projekt Inova).
-
Doporučená:
Balcar, Milan. Ruská gramatika v kostce. 1. vyd. Voznice : Leda, 1999. ISBN 80-85927-56-X.
-
Doporučená:
ČÁRA, Vladimír; BALCAR, Milan; LADMANOVÁ, Jarmila. Ruská mluvnice pro střední školy. Praha : SPN, 1986.
-
Doporučená:
Pihrtová, Marie. Ruština pro techniky. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-701-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Student umí: - vyhledat hlavní, podstatné myšlenky textu - jednoduše vyjádřit názor k osvojeným tématům - číst krátké, jednoduché texty - napsat text s jednoduchou kompozicí - přiměřeně správně používat osvojené gramatické struktury - jednoduchou výměnu informací o známých tématech |
Získané způsobilosti |
Student umí: - používat základní slovní zásobu k osvojeným tématickým celkům - konverzovat na základní témata podle rozsahu kurzu, např.: představení sebe a členů rodiny, volný čas, škola a vyučování, telefonování - napsat krátký a jednoduchý text - porozumět základním pokynům a jednoduchým frázím - správně používat osvojené gramatické struktury |
Vyučovací metody |
- Skupinová výuka
- Dialogická výuka
- Demonstrace dovedností
- Seminární výuka
|
Hodnotící metody |
- Test
- Demonstrace dovedností při cvičení
|
|
|
|