|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / RT6
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
RT6
|
Akademický rok
|
2016/2017
|
Akademický rok
|
2016/2017
|
Název
|
Ruština pro techniky 6
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
2 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/RT6
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je vybavit studenty jazykovými kompetencemi na úrovni A2+ dle SERR
|
Požadavky na studenta
|
Povinná účast na seminářích / tolerance 2 absence/. 1 průběžný test a závěrečný test na 75%, pohovor na probraná témata, průběžné plnění zadaných úkolů k lekcím.
|
Obsah
|
Práce s odbornými texty - komentáře a shrnutí obsahu.Slovesa s pohyblivým přízvukem.
Vyjádření nutnosti a možnosti (příp. nemožnosti) děje v minulém a v budoucím čase.
Vyjádření vlastního názoru. Jazyk technické literatury.
Práce s odborným textem dle studijního oboru. Výběr článku z odb. literatury, ruskojazyčných webových stránek, novin, časopisů.
Sestavení tematického slovníčku k vybranému článku.
Příprava prezentace zvoleného tématu ze studovaného oboru.
Skloňování přídavných jmen. Prezentace před třídou, hodnocení prezentací.
Matematické výrazy.
Odborná terminologie. Opakování tematických celků k ústní zkoušce.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Jelínek, Stanislav. Raduga po novomu 3. Fraus, Plzeň, 2009. ISBN 978-80-7238-772-4.
-
Základní:
výukové materiály UJP (projekt Inova).
-
Doporučená:
ČÁRA, Vladimír; BALCAR, Milan; LADMANOVÁ, Jarmila. Ruská mluvnice pro střední školy. Praha : SPN, 1986.
-
Doporučená:
Krátká, Margarita. Ruština pro studenty technických fakult. 1. vyd. Plzeň : ZČU, 1992. ISBN 80-7082-064-0.
-
Doporučená:
Pihrtová, Marie. Ruština pro techniky. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-701-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Celkem
|
66
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Student umí: - zapojit se aktivně do rozhovoru na běžná témata každodenního života - napsat text s jednoduchou koncepcí na všeobecná témata - umět vyhledat hlavní, podstatné myšlenky odborného textu - číst texty z různých zdrojů - umět správně používat jednoduché gramatické struktury - umět odpovídat na otázky týkající se rozměrů, vlastností, tvarů a funkcí |
Získané způsobilosti |
Student je schopen:
- pohovořit o tématech, která souvisejí s každodenním životem
- porozumět krátkému článku v novinách, časopisech, na internetu
- postihnout hlavní smysl konverzace rodilých mluvčích, pokud vyslovují zřetelně
- podat informaci o čase, místě, události, počasí
- vyhledat podstatné informace v autentickém textu
- vhodně používat slovní zásobu z osvojených tématických celků
- napsat dopis, zprávu nebo krátké vypravování na základě adekvátní prezentace argumentů |
Vyučovací metody |
- Skupinová výuka
- Dialogická výuka
- Demonstrace dovedností
- Seminární výuka
|
Hodnotící metody |
- Test
- Kombinovaná zkouška
- Demonstrace dovedností při cvičení
|
|
|
|