Tato kvalifikační práce zkoumá vliv individualizované pohybové terapie na rozvoj motorických funkcí u dítěte s Primrose syndromem. Vliv terapie byl hodnocen pomocí testové baterie MABC-2, která byla z určitých důvodů modifikována. Teoretická část práce zahrnuje popis Primrose syndromu, jeho příznaků a symptomů, motoriky a detailní charakteristiku testové baterie MABC-2. Praktickou část zahrnuje kazuistika probanda, která byla sepsána na základě videozáznamu od MUDr. Heleny Sobotkové. Dále je v této části použita zpráva z ergoterapie, která nám přiblížila motorickou úroveň probanda. V neposlední řadě je zde popsána pohybová terapie, její harmonogram, průběh, vstupní a výstupní výsledky probanda a následné vyhodnocení.
Anotace v angličtině
This qualification work examines the effect of individualized movement therapy on the development of motor functions for a child with Primrose syndrome. The effect of the therapy was evaluated using the MABC-2 test battery, which was modified for certain reasons. The theoretical part of the work includes a description of Primrose syndrome, its signs and symptoms, motor skills and a detailed description of the MABC-2 test battery. The practical part includes the case report of the proband, which was written on the basis of a video recording by MUDr. Helena Sobotková. Furthermore, in this section, a report from occupational therapy is used, which brought us closer to the proband's motor level. Last but not least, movement therapy, its schedule, progress, input and output results of the proband and subsequent evaluation are described here.
Primrose syndrome, movement therapy, motor skills, MABC-2
Rozsah průvodní práce
45 s. VI (74 357)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato kvalifikační práce zkoumá vliv individualizované pohybové terapie na rozvoj motorických funkcí u dítěte s Primrose syndromem. Vliv terapie byl hodnocen pomocí testové baterie MABC-2, která byla z určitých důvodů modifikována. Teoretická část práce zahrnuje popis Primrose syndromu, jeho příznaků a symptomů, motoriky a detailní charakteristiku testové baterie MABC-2. Praktickou část zahrnuje kazuistika probanda, která byla sepsána na základě videozáznamu od MUDr. Heleny Sobotkové. Dále je v této části použita zpráva z ergoterapie, která nám přiblížila motorickou úroveň probanda. V neposlední řadě je zde popsána pohybová terapie, její harmonogram, průběh, vstupní a výstupní výsledky probanda a následné vyhodnocení.
Anotace v angličtině
This qualification work examines the effect of individualized movement therapy on the development of motor functions for a child with Primrose syndrome. The effect of the therapy was evaluated using the MABC-2 test battery, which was modified for certain reasons. The theoretical part of the work includes a description of Primrose syndrome, its signs and symptoms, motor skills and a detailed description of the MABC-2 test battery. The practical part includes the case report of the proband, which was written on the basis of a video recording by MUDr. Helena Sobotková. Furthermore, in this section, a report from occupational therapy is used, which brought us closer to the proband's motor level. Last but not least, movement therapy, its schedule, progress, input and output results of the proband and subsequent evaluation are described here.
Primrose syndrome, movement therapy, motor skills, MABC-2
Zásady pro vypracování
Při vypracování kvalifikační práce se řídit vyhláškou děkana 7VD/2021
Řešení kvalifikační práce zahájit vypracováním projektu
Členit práci v souladu s projektem
Formulovat problém v souladu se zadáním práce
V průběhu vypracovávání práce pravidelně konzultovat s vedoucím práce
Zásady pro vypracování
Při vypracování kvalifikační práce se řídit vyhláškou děkana 7VD/2021
Řešení kvalifikační práce zahájit vypracováním projektu
Členit práci v souladu s projektem
Formulovat problém v souladu se zadáním práce
V průběhu vypracovávání práce pravidelně konzultovat s vedoucím práce
Seznam doporučené literatury
HENDERSON, S. E. & SUGDEN, D. A., & BARNETT, A. L. 2007.Movement Assessment Battery for Children-2. 2nd edition. London: Pearson Education. ISBN 978-0-749136-08-6.
LEBL, Jan; DOUŠOVÁ, Tereza; HABERLOVÁ, Jana; HAVLOVICOVÁ, Markéta; KOTALOVÁ, Radana et al. Vzácná onemocnění u dětí: motolské pediatrické semináře 2. Motolské pediatrické semináře. Praha: Galén, [2018]. ISBN 978-80-7492-381-4.
JANKOVSKÝ, J. 2006. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením: somatopedická a psychologická hlediska. 2. vydání. Praha: Triron. ISBN 80-7254-730-5
KUDLÁČEK, M. a JEŠINA, O. 2013. Integrovaná tělesná výchova, rekreace a sport. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 178 s. ISBN 978-80-244-3964-8.
AMBLER, Zdeněk; POTUŽNÍK, Pavel a POLÍVKA, Jiří. Základy neurologie. Osmé, aktualizované a doplněné vydání. Praha: Galén, [2023]. ISBN 978-80-7492-654-9.
Seznam doporučené literatury
HENDERSON, S. E. & SUGDEN, D. A., & BARNETT, A. L. 2007.Movement Assessment Battery for Children-2. 2nd edition. London: Pearson Education. ISBN 978-0-749136-08-6.
LEBL, Jan; DOUŠOVÁ, Tereza; HABERLOVÁ, Jana; HAVLOVICOVÁ, Markéta; KOTALOVÁ, Radana et al. Vzácná onemocnění u dětí: motolské pediatrické semináře 2. Motolské pediatrické semináře. Praha: Galén, [2018]. ISBN 978-80-7492-381-4.
JANKOVSKÝ, J. 2006. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením: somatopedická a psychologická hlediska. 2. vydání. Praha: Triron. ISBN 80-7254-730-5
KUDLÁČEK, M. a JEŠINA, O. 2013. Integrovaná tělesná výchova, rekreace a sport. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 178 s. ISBN 978-80-244-3964-8.
AMBLER, Zdeněk; POTUŽNÍK, Pavel a POLÍVKA, Jiří. Základy neurologie. Osmé, aktualizované a doplněné vydání. Praha: Galén, [2023]. ISBN 978-80-7492-654-9.