|
Lecturer(s)
|
-
Kohout Josef, doc. Ing. Ph.D.
|
|
Course content
|
The seminar consists of lectures whose syllabus is published annually by the Department of Computer Science and Engineering prior to the start of the semester.
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Discussion, Students' portfolio, Skills demonstration, Seminar classes, Self-study of literature, Textual studies, Seminar
- Contact hours
- 26 hours per semester
- Individual project (40)
- 40 hours per semester
- Presentation preparation (report in a foreign language) (10-15)
- 12 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| orientovat se anatomicky v lidském těle na úrovni středoškolských znalostí |
| charakterizovat elektrofyziologické procesy probíhající v lidském těle |
| popsat vlastnosti nejčastěji používaných diagnostických a vyšetřovacích metod (např. CT, MRI, PET, EKG, EEG), tj. na co ta či ona metoda je vhodná, jakou strukturu a charakter mají data pocházející z těchto metod |
| charakterizovat datové formáty a struktury používané pro uchovávání strukturovaných i nestrukturovaných dat |
| popsat základní statistické metody testování hypotéz v případě normálního rozložení |
| vysvětlit principy polynomiální interpolace a aproximace dat a definovat základní metody používané pro tyto účely včetně metod regresních |
| vysvětlit význam redukce dimenze vícerozměrných dat, vyjmenovat metody k tomu určené, detailněji popsat metodu hlavních komponent (PCA) |
| Skills |
|---|
| analyzovat popsaný algoritmus z hlediska jeho výpočetní a paměťové složitosti, nároků na další zdroje, apod |
| implementovat v libovolném programovacím jazyce algoritmus dle jeho popisu s využitím dostupných knihoven |
| přečíst a pochopit odborný text napsaný v anglickém jazyce (tj. čtení na úrovni C1) |
| Competences |
|---|
| N/A |
| N/A |
| N/A |
| ovládá čtení v anglickém jazyce na úrovni C1 |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| orientovat se v šíři poznání medicínské informatiky na úrovni aktuálního výzkumu na instituci |
| Skills |
|---|
| analyse technical and research papers, summarise their content and judge their importance for one's own work and for the field in general |
| present and discuss key research contributions in a group |
| Competences |
|---|
| N/A |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Seminar |
| Textual studies |
| Discussion |
| Seminar classes |
| Skills |
|---|
| Skills demonstration |
| Students' portfolio |
| Discussion |
| Self-study of literature |
| Seminar classes |
| Competences |
|---|
| Self-study of literature |
| Students' portfolio |
| Seminar classes |
| assessment methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Individual presentation at a seminar |
| Skills |
|---|
| Individual presentation at a seminar |
| Skills demonstration during practicum |
| Competences |
|---|
| Individual presentation at a seminar |
|
Recommended literature
|
-
Davis, Martha; Davis, Kaaron J.; Dunagan, Marion. Scientific papers and presentations. San Diego: Academic Press, 2012. ISBN 978-0123847270.
-
Duarte, Nancy. Slajdologie : tajemství tvorby skvělých prezentací. 1. vyd. Brno : BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0009-4.
-
Matthews, Janice R.; Matthews, Robert W. Successful Scientific Writing : a step-by-step guide for the biological and medical sciences. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2008. ISBN 978-0-521-69927-3.
-
Meško, Dušan; Katuščák, Dušan; Findra, Ján. Akademická příručka. Martin : Osveta, 2006. ISBN 80-8063-219-7.
-
Široký, Jan. Tvoříme a publikujeme odborné texty. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3510-5.
|