Předmět: Ateliér Animace 10

» Seznam fakult » FDU » KAU
Název předmětu Ateliér Animace 10
Kód předmětu KAU/AN10
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 11
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Domlátil Vojtěch, Doc. MgA.
  • Barta Jiří, Prof. akad. mal.
  • Búřil Martin, MgA.
  • Kočí Vojtěch, MgA.
Obsah předmětu
Zadání témat projektů a stanovení formy semestrální prezentace (rozpracovanosti nebo dokončení) podle stupně obtížnosti úkolu. Postup realizace: 1.- 2. námět a hledání adekvátní výtvarné formy ke zvolenému tématu 3. lay-out animační a výtvarná příprava 4.- 5. storyboard + animatik komplexní představa realizovaného projektu 6.- 10. realizace pomocí grafických a animačních software 11.- 12. postprodukce zvukový a hudební mix + editace a dokončení projektu 13. adaptace projektu pro konkrétní mediální aplikace. Stanovení termínů průběžných konzultací seminárních úkolů a závěrečného semestrálního projektu - klauzurní práce. Zadání mezního termínu pro odevzdání kompletně dokončeného semestrálního projektu - klauzurní práce v souladu s požadavky vyučujího. Zadání mezního termínu pro odevzdání příp. dalších požadovaných úkolů dle požadavků vyučujícího.

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Seminář
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 50 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 130 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 30 hodin za semestr
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 35 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
vybavit si znalosti o širším spektru pokročilých výrazových prostředků v grafických a animačních editorech, o jejich možných vzájemných vztazích a kombinacích vhodných pro výtvarný experiment a posun tématu k vlastnímu osobitému stylu, jejich využití pro tvorbu animačních projektů od počátku až po realizaci do finální podoby, využívat koncepčního výtvarného myšlení pro hledání vhodných tradičních i experimentálních výrazových prostředků pro animaci, využívat znalosti o vizuálních prostředcích vhodných pro animované filmy v jejich tradiční i inovativní podobě podobě, navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku, interpretovat své znalosti o historických i současných stylových kánonech, možnostech jejich propojení, využívat znalosti o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků, kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu, plánování projektu v produkčním týmu řešícím komplexní úkoly, o způsobech zdůvodňování a obhajování vlastní návrhové činnosti ve vztahu k dalším členům produkčního týmu,
Odborné dovednosti
navrhování autorského námětu a jeho strukturace do scénáře i s netradičním zřetězením děje, využívat škály vizuálních a zvukových prostředků, dokázat je kombinovat a alterovat ve výtvarném experimentu při hledání vlastního osobitého stylu, plánuje složitý animační projekt a navrhuje jeho různé podoby s důrazem na výtvarnou formu, samostatně i řídí tým složený z různých štábních profesí při realizaci animovaného filmu, zvolit odpovídající technologii pro výrobu finálního produktu v závislosti na jeho následném využití, reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, svůj návrh a výběr předložit zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky, kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, vybrat nejvhodnější variantu finálního grafického projektu a vytvořit k ní komplexní návrhovou dokumentaci, vybírat vhodné formy prezentace a propagace animačního projektu v závislosti na cílové skupině nebo daných divácích, s erudicí prezentovat svoji práci profesnímu společenství, být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, plnohodnotně se zapojovat do organizace a činnosti produkčního týmu řešícího komplexní úkoly, zdůvodnit a obhájí svůj výběr před dalšími členy produkčního týmu
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru.,
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky,
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Výsledky učení
Odborné znalosti
o plánování složitějšího animačního projektu zaměřeného na rozšířené možnosti v oblasti animace a interaktivity, zvláště pokud jde o animační techniky, kvalitu a druhy pohybu, animační software i technické vybavení, střih, postprodukci a základy tvorby zvukové stopy o navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií finálního filmu, o možnostech zpracování a postprodukce animovaného filmu o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků a argumentaci ve prospěch svého výtvarného přístupu, o technologických procesech pomocných disciplín v rámci vývojářského týmu projektu, o lokálních i zahraničních společnostech a jednotlivcích zabývající se problematikou daného projektu,
Odborné dovednosti
samostatně si zvolit oblast tvorby a animování v závislosti na svém zájmu, hledat v rámcovém zadání vlastní přínos a pohled vedoucí k inovaci a individualizaci vlastního výtvarného stylu a formy, sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši a projektovou dokumentaci včetně referenčních umělců a inspiračních východisek, následného zpracování animovaného filmu a postprodukční činnosti a tvorby zvukové stopy, být aktivním členem týmu, zastupovat svou disciplínu a profesi a samostatně se vzdělávat v zájmu rozvoje společné práce, aplikovat znalosti o podpůrných činnostech tvorby animovaného filmu (střih, technické zabezpečení, postprodukce, atd.) zvolit odpovídající technologii vývoje animovaného filmu a všech dílčích fází práce na něm a ty poté zrealizovat, převést požadovaný a zamýšlený vizuál do vhodných animačních technik ve formě daných postupů či výtvarného experimentu, kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, před zákazníkem a před ostatními členy týmu, vybírat vhodné formy prezentace a propagace prototypu/projektu v závislosti na cílové skupině diváků, prakticky aplikovat koncepční výtvarné myšlení,
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu,
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s demonstrací,
Seminární výuka (diskusní metody),
Individuální konzultace,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Seminární výuka (badatelské metody),
Prezentace práce studentů,
Projektová výuka,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Individuální prezentace,
Výstupní projekt,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • ukázky ze světové i domácí animované tvorby ( v celé škále často používaných žánrů), ukázky z animované grafiky (motion design) a příklady interaktivních animací (hry, webová grafika)..
  • Bendazzi, Giannalberto. Cartoons : one hundred years of cinema animation. London : John Libbey, 1994. ISBN 0861964454.
  • Boček, Jaroslav. Jiří Trnka : Historie díla a jeho tvůrce. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury a umění, 1963.
  • Dovnikovič, B. Základy kreslené animace.
  • Dutka, Edgar. Scenáristika animovaného filmu ; Minimum z historie české animace. Praha (1 vyd.), 2002.
  • Field Syd. Jak napsat dobrý scénář.. Praha, 2007. ISBN 80-87067-65-7.
  • Kubíček, Jiří. Úvod do estetiky animace. Praha : Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-019-8.
  • Kurz, Sibylle. Pitch it!. ISBN 978-80-7331-284-8.
  • McCloud, Scott. Jak rozumět komiksu. 1. vyd. v českém jazyce. Praha : BB/art, 2008. ISBN 978-80-7381-419-9.
  • Poš, J. Český animovaný film.
  • Urc, Rudolf. Animovaný film. Bratislava : Osveta, 1980.
  • Valušiak, Josef. Základy střihové skladby. V Praze : FAMU, 2005. ISBN 80-7331-039-2.
  • Wiedemann, Julius. Animation Now!. Hong Kong : Taschen, 2007. ISBN 978-3-8228-3789-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr