Vyučující
|
-
Barta Jiří, Prof. akad. mal.
-
Domlátil Vojtěch, Doc. MgA.
-
Kočí Vojtěch, MgA.
|
Obsah předmětu
|
Výběr tématu samostatného projektu a jeho realizace od námětu do finální podoby. Postup realizace: 1.- 2. námět a hledání adekvátní výtvarné formy ke zvolenému tématu 3. lay-out animační a výtvarná příprava 4.- 5. storyboard + animatik komplexní představa realizovaného projektu 6.- 10. realizace pomocí grafických a animačních software 11.- 12. postprodukce zvukový a hudební mix + editace a dokončení projektu 13. adaptace projektu pro konkrétní mediální aplikace. Stanovení termínů průběžných konzultací seminárních úkolů a závěrečného semestrálního projektu - klauzurní práce. Zadání mezního termínu pro odevzdání kompletně dokončeného semestrálního projektu - klauzurní práce v souladu s požadavky vyučujího. Zadání mezního termínu pro odevzdání příp. dalších požadovaných úkolů dle požadavků vyučujícího.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 208 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 50 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 20 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 100 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 65 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vybavit si znalosti o širším spektru pokročilých výrazových prostředků v grafických a animačních editorech, o jejich možných vzájemných vztazích a kombinacích vhodných pro výtvarný experiment a posun tématu k vlastnímu osobitému stylu, jejich využití pro tvorbu animačních projektů od počátku až po realizaci do finální podoby, vybavit si a aplikovat znalosti potřebné pro následnou úpravu animovaného filmu, postprodukci, střih, atd., využívat koncepčního výtvarného myšlení pro hledání vhodných tradičních i experimentálních výrazových prostředků pro animaci a její následné zpracování, využívat znalosti o vizuálních prostředcích vhodných pro animované filmy v jejich tradiční i inovativní podobě podobě, navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií projektu, interpretovat své znalosti o historických i současných stylových kánonech, možnostech jejich propojení, využívat znalosti o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků, kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu, plánování projektu v produkčním týmu řešícím komplexní úkoly, o způsobech zdůvodňování a obhajování vlastní návrhové činnosti ve vztahu k dalším členům produkčního týmu, |
Odborné dovednosti |
---|
navrhování autorského námětu a jeho strukturace do scénáře i s netradičním zřetězením děje, využívat škály vizuálních a zvukových prostředků, dokázat je kombinovat a alterovat ve výtvarném experimentu při hledání vlastního osobitého stylu, aplikovat znalosti o technických a technologických postupech pro tvorbu a následnou úpravu a postprodukci animovaného filmu do jeho finální podoby, plánuje složitý animační projekt a navrhuje jeho různé podoby s důrazem na výtvarnou formu, samostatně i řídí tým složený z různých štábních profesí při realizaci animovaného filmu, zvolit odpovídající technologii pro výrobu finálního produktu v závislosti na jeho následném využití, reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, svůj návrh a výběr předložit zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky, kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, vybrat nejvhodnější variantu finálního grafického projektu a vytvořit k ní komplexní návrhovou dokumentaci, vybírat vhodné formy prezentace a propagace animačního projektu v závislosti na cílové skupině nebo daných divácích, s erudicí prezentovat svoji práci profesnímu společenství, být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, plnohodnotně se zapojovat do organizace a činnosti produkčního týmu řešícího komplexní úkoly, zdůvodnit a obhájí svůj výběr před dalšími členy produkčního týmu |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
o samostatném plánování složitějšího animačního projektu zaměřeného na aplikaci všech dosavadních znalostí a zkušeností při práci na samostatně zvoleném úkolu, o navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií finálního filmu, o možnostech zpracování a postprodukce animovaného filmu a jeho prezentace jakožto autorského díla, o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků a argumentaci ve prospěch svého výtvarného přístupu, o technologických procesech pomocných disciplín v rámci vývojářského týmu projektu, o lokálních i zahraničních společnostech a jednotlivcích zabývající se problematikou daného projektu, |
Odborné dovednosti |
---|
samostatně si zvolit oblast tvorby a animování v závislosti na svém zájmu, zvolit si vlastní rámcové zadání a to postupně alterovat, řídit a dokončit svou práci na vlastním zadaném projektu, sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši a projektovou dokumentaci včetně referenčních umělců a inspiračních východisek, následného zpracování animovaného filmu a postprodukční činnosti, tvorby zvukové stopy a koncepčních východisek svého autorského filmu, být vedoucím členem týmu, samostatně se vzdělávat v zájmu rozvoje společné práce, aplikovat znalosti o podpůrných činnostech tvorby animovaného filmu (střih, technické zabezpečení, postprodukce, atd.) zvolit odpovídající technologii vývoje animovaného filmu a všech dílčích fází práce na něm a ty poté zrealizovat, převést požadovaný a zamýšlený vizuál do vhodných animačních technik ve formě daných postupů či výtvarného experimentu, kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, před zákazníkem a před ostatními členy týmu, vybírat vhodné formy prezentace a propagace prototypu/projektu v závislosti na cílové skupině diváků, prakticky aplikovat koncepční výtvarné myšlení, |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Prezentace práce studentů, |
Projektová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
ukázky ze světové i domácí animované tvorby ( v celé škále často používaných žánrů), ukázky z animované grafiky (motion design) a příklady interaktivních animací (hry, webová grafika)..
-
Bendazzi, Giannalberto. Cartoons : one hundred years of cinema animation. London : John Libbey, 1994. ISBN 0861964454.
-
Boček, Jaroslav. Jiří Trnka : Historie díla a jeho tvůrce. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury a umění, 1963.
-
Dovnikovič, B. Základy kreslené animace.
-
Dutka, Edgar. Scenáristika animovaného filmu ; Minimum z historie české animace. Praha (1 vyd.), 2002.
-
Field Syd. Jak napsat dobrý scénář.. Praha, 2007. ISBN 80-87067-65-7.
-
Kubíček, Jiří. Úvod do estetiky animace. Praha : Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-019-8.
-
Kurz, Sibylle. Pitch it!. ISBN 978-80-7331-284-8.
-
McCloud, Scott. Jak rozumět komiksu. 1. vyd. v českém jazyce. Praha : BB/art, 2008. ISBN 978-80-7381-419-9.
-
Poš, J. Český animovaný film.
-
Urc, Rudolf. Animovaný film. Bratislava : Osveta, 1980.
-
Valušiak, Josef. Základy střihové skladby. V Praze : FAMU, 2005. ISBN 80-7331-039-2.
-
Wiedemann, Julius. Animation Now!. Hong Kong : Taschen, 2007. ISBN 978-3-8228-3789-4.
|