Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. - 2. Český animovaný film - historie, vývoj, zásadní díla 3. - 4. Animační techniky, technologické postupy používané při jejich realizaci - kreslený film 5. Ortodoxní animace 6. Totální animace 7. Ploškový film 8. Poloplastický film 9. - 13. Loutkový film
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s analýzou videozáznamu, Přednáška s praktickými aplikacemi, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Přednáška, Přednáška s demonstrací
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 25 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vybavit si základní znalosti o technických a technologických postupech kreslení a kresebné vizualizace volnou rukou a v grafických editorech na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického reprodukovat znalosti o vizuálních prostředcích vhodných pro animovanou tvorbu specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín a možnosti stylizace figurálních námětů |
Odborné dovednosti |
---|
navrhovat rukou volnou i skrze základní grafické editory vizuální metafory se zaměřením na možnosti animace v několika krocích odvyprávět děj prostředky výtvarného vyjadřování pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
student: - vyjmenuje a popíše zásadní díla českého animovaného filmu, jejich historii a vývoj, - vysvětlí jednotlivé animační techniky a technologické postupy používané při realizaci významných děl českého animovaného filmu, - zdůrazní jejich specifika |
o technologických postupech v oblasti animovaných cvičení a disciplínách kreslené animace nebo počítačové animace, základních děl českého animovaného filmu, jeho historie a vývoje, základních technologických postupů používaných při realizaci významných děl českého animovaného filmu, základů programátorského a animátorského názvosloví, chápe souvislost obou oborů o historických i soudobých stylových kánonech využívaných v umění a v animované tvorbě a její stylizaci |
Odborné dovednosti |
---|
používat základní animátorské techniky, postupy a programy pro tvůrčí vyjádření, řešit samostatné úkoly v podobě krátkých gagů či minipříběhů, aplikovat dovednosti pro převedení interaktivní aplikace do finální podoby v různých formátech, být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, být sám schopen základní reflexe vlastního díla, rozebírá námět a navrhuje výstavbu děje (scénář, storyboard), využívá technologii kreslené, ploškové nebo PC animace |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Kubíček, Jiří. Slovník pojmů z oblasti animovaného filmu : česko-anglicko-německo-francouzský, anglicko-česko-německo-francouzský, německo-česko-anglicko-francouzský, francouzsko-česko-anglicko-německý. 2., opr. vyd. V Praze : AMU, 2005. ISBN 80-7331-020-1.
-
Kubíček, Jiří. Úvod do estetiky animace. Praha : Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-019-8.
-
Poš, Jan. Výtvarníci animovaného filmu.
-
Špáta, J. Okamžiky radosti. Praha, 2002.
-
Tibitanzl, Jiří. Panáčci na plátně. Praha : Čs. filmový ústav, 1989.
|