Předmět: Základy animačních technik 1

» Seznam fakult » FDU » KAU
Název předmětu Základy animačních technik 1
Kód předmětu KAU/ANAT1
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Valchář Matouš, MgA.
Obsah předmětu
1. - 2. Český animovaný film - historie, vývoj, zásadní díla 3. - 4. Animační techniky, technologické postupy používané při jejich realizaci - kreslený film 5. Ortodoxní animace 6. Totální animace 7. Ploškový film 8. Poloplastický film 9. - 13. Loutkový film

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s analýzou videozáznamu, Přednáška s praktickými aplikacemi, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Přednáška, Přednáška s demonstrací
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 25 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
vybavit si základní znalosti o technických a technologických postupech kreslení a kresebné vizualizace volnou rukou a v grafických editorech na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického reprodukovat znalosti o vizuálních prostředcích vhodných pro animovanou tvorbu specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín a možnosti stylizace figurálních námětů
Odborné dovednosti
navrhovat rukou volnou i skrze základní grafické editory vizuální metafory se zaměřením na možnosti animace v několika krocích odvyprávět děj prostředky výtvarného vyjadřování pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit
Obecné způsobilosti
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení,
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění,
Výsledky učení
Odborné znalosti
student: - vyjmenuje a popíše zásadní díla českého animovaného filmu, jejich historii a vývoj, - vysvětlí jednotlivé animační techniky a technologické postupy používané při realizaci významných děl českého animovaného filmu, - zdůrazní jejich specifika
o technologických postupech v oblasti animovaných cvičení a disciplínách kreslené animace nebo počítačové animace, základních děl českého animovaného filmu, jeho historie a vývoje, základních technologických postupů používaných při realizaci významných děl českého animovaného filmu, základů programátorského a animátorského názvosloví, chápe souvislost obou oborů o historických i soudobých stylových kánonech využívaných v umění a v animované tvorbě a její stylizaci
Odborné dovednosti
používat základní animátorské techniky, postupy a programy pro tvůrčí vyjádření, řešit samostatné úkoly v podobě krátkých gagů či minipříběhů, aplikovat dovednosti pro převedení interaktivní aplikace do finální podoby v různých formátech, být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, být sám schopen základní reflexe vlastního díla, rozebírá námět a navrhuje výstavbu děje (scénář, storyboard), využívá technologii kreslené, ploškové nebo PC animace
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška založená na výkladu,
Přednáška s demonstrací,
Přednáška s analýzou videozáznamu,
Výuka podporovaná multimédii,
Odborné dovednosti
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Kubíček, Jiří. Slovník pojmů z oblasti animovaného filmu : česko-anglicko-německo-francouzský, anglicko-česko-německo-francouzský, německo-česko-anglicko-francouzský, francouzsko-česko-anglicko-německý. 2., opr. vyd. V Praze : AMU, 2005. ISBN 80-7331-020-1.
  • Kubíček, Jiří. Úvod do estetiky animace. Praha : Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-019-8.
  • Poš, Jan. Výtvarníci animovaného filmu.
  • Špáta, J. Okamžiky radosti. Praha, 2002.
  • Tibitanzl, Jiří. Panáčci na plátně. Praha : Čs. filmový ústav, 1989.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr