Předmět: Základy animačních technik 2

» Seznam fakult » FDU » KAU
Název předmětu Základy animačních technik 2
Kód předmětu KAU/ANAT2
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Valchář Matouš, MgA.
Obsah předmětu
1. - 2. Animační techniky a technologické postupy používané při realizaci - pixilovaný film 3. Špendlíkové plátno 4. Písková plocha 5. - 6. Digitálně upravený loutkový film 7. - 8. Kombinace technik, malba na filmový pás 9. - 10. Kombinace hraného a animovaného filmu 11. Počítačová animace 12. - 13. Interaktivní aplikace

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s analýzou videozáznamu, Přednáška s praktickými aplikacemi, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Přednáška, Přednáška s demonstrací
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 25 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 10 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
o plánování projektu (skici, scénáře, storyboardy, animační práce), obsahového rozboru námětu a jeho strukturace do scénáře, o technologických postupech v oblasti animovaných cvičení a disciplínach kreslené animace nebo počítačové animace, základních technologických postupů používaných při realizaci významných děl českého animovaného filmu, základních stěžejních děl českého animovaného filmu, základních specifik českého animovaného filmu, jeho historie a vývoje, základů programátorského a animátorského názvosloví, chápe souvislost obou oborů, souvislostí oborů s estetikou, psychologií, sémiotikou
Odborné dovednosti
plánuje projekt animačního cvičení či realizací jednoduchých úkolů, svou práci si organizovat a dělit na dílčí fáze práce, v několika krocích odvyprávět děj prostředky výtvarného vyjadřování, vytvořit základní storyboard na základě rozboru plánovaného námětu a děje, realizuje animační útvar určený pro internet nebo TV nebo animaci s použitím typografie, používat základní animátorské techniky, postupy a programy pro tvůrčí vyjádření, pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit
Obecné způsobilosti
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků,
Výsledky učení
Odborné znalosti
významných děl českého animovaného filmu, jeho historie a vývoje a jeho důležitých prvků a specifikací, významných technologických postupů používaných při realizaci významných děl českého animovaného filmu na hlubší úrovni, problematiky digitálně upraveného loutkového filmu, možností kombinace animačních technik, kombinací hraného a animovaného filmu a interaktivní animace, základů programátorského a animátorského názvosloví, chápe souvislost obou oborů s dalšímu uměleckými a technickými podpůrnými disciplínami, o historických i soudobých stylových kánonech využívaných v umění a v animované tvorbě a její stylizaci
Odborné dovednosti
analyzovat a interpretovat různé formy animovaných snímků na technické, estetické i sémantické úrovni, pracovat s charakterem diváka či cílové skupiny a objasnit vliv těchto faktorů na samotnou práci, od návrhu po finální dílo, používat základní animátorské techniky, postupy a programy pro tvůrčí vyjádření, rozeznat širokou škálu animačních technik, pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška založená na výkladu,
Přednáška s demonstrací,
Přednáška s analýzou videozáznamu,
Výuka podporovaná multimédii,
Odborné dovednosti
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Individuální prezentace,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Oborová výstava, Výtvarníci animované tvorby.
  • Boček, Jaroslav. Jiří Trnka - Historie díla a jeho tvůrce.
  • Chvojková, Helena. Jiří Trnka. 1. vyd. Plzeň : Západočeské nakladatelství, 1990. ISBN 80-7088-009-0.
  • Karasová, Jindra. Tvůrci animovaného filmu.
  • kolektiv autorů. Karel Zeman.
  • Týrlová, Hermína. Z klubíčka vzpomínek.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr