Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. - 2. Animační techniky a technologické postupy používané při realizaci - pixilovaný film 3. Špendlíkové plátno 4. Písková plocha 5. - 6. Digitálně upravený loutkový film 7. - 8. Kombinace technik, malba na filmový pás 9. - 10. Kombinace hraného a animovaného filmu 11. Počítačová animace 12. - 13. Interaktivní aplikace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s analýzou videozáznamu, Přednáška s praktickými aplikacemi, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Přednáška, Přednáška s demonstrací
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 25 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
o plánování projektu (skici, scénáře, storyboardy, animační práce), obsahového rozboru námětu a jeho strukturace do scénáře, o technologických postupech v oblasti animovaných cvičení a disciplínach kreslené animace nebo počítačové animace, základních technologických postupů používaných při realizaci významných děl českého animovaného filmu, základních stěžejních děl českého animovaného filmu, základních specifik českého animovaného filmu, jeho historie a vývoje, základů programátorského a animátorského názvosloví, chápe souvislost obou oborů, souvislostí oborů s estetikou, psychologií, sémiotikou |
Odborné dovednosti |
---|
plánuje projekt animačního cvičení či realizací jednoduchých úkolů, svou práci si organizovat a dělit na dílčí fáze práce, v několika krocích odvyprávět děj prostředky výtvarného vyjadřování, vytvořit základní storyboard na základě rozboru plánovaného námětu a děje, realizuje animační útvar určený pro internet nebo TV nebo animaci s použitím typografie, používat základní animátorské techniky, postupy a programy pro tvůrčí vyjádření, pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
významných děl českého animovaného filmu, jeho historie a vývoje a jeho důležitých prvků a specifikací, významných technologických postupů používaných při realizaci významných děl českého animovaného filmu na hlubší úrovni, problematiky digitálně upraveného loutkového filmu, možností kombinace animačních technik, kombinací hraného a animovaného filmu a interaktivní animace, základů programátorského a animátorského názvosloví, chápe souvislost obou oborů s dalšímu uměleckými a technickými podpůrnými disciplínami, o historických i soudobých stylových kánonech využívaných v umění a v animované tvorbě a její stylizaci |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat a interpretovat různé formy animovaných snímků na technické, estetické i sémantické úrovni, pracovat s charakterem diváka či cílové skupiny a objasnit vliv těchto faktorů na samotnou práci, od návrhu po finální dílo, používat základní animátorské techniky, postupy a programy pro tvůrčí vyjádření, rozeznat širokou škálu animačních technik, pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Oborová výstava, Výtvarníci animované tvorby.
-
Boček, Jaroslav. Jiří Trnka - Historie díla a jeho tvůrce.
-
Chvojková, Helena. Jiří Trnka. 1. vyd. Plzeň : Západočeské nakladatelství, 1990. ISBN 80-7088-009-0.
-
Karasová, Jindra. Tvůrci animovaného filmu.
-
kolektiv autorů. Karel Zeman.
-
Týrlová, Hermína. Z klubíčka vzpomínek.
|