Předmět: Základy kreslené animace 1

» Seznam fakult » FDU » KAU
Název předmětu Základy kreslené animace 1
Kód předmětu KAU/ANKA1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Domlátil Vojtěch, Doc. MgA.
  • Kočí Vojtěch, MgA.
Obsah předmětu
1. Animace charakterů. 2. Animace charakterů v základních pohybových akcích. 3. Technické jednotlivosti animace. 4. Metodika. 5.-13. Pracovní postupy animátora.

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Seminář
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
aktivní, tvořivý a zvídavý přístup k úkolům, schopnost dlouhodobé trpělivé a soustředěné práce, stejně jako individuálního vhledu
vybavit si základní kresebné formy s jejich technologickými a výrazovými specifiky, na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického, reprodukovat znalosti o vizuálních prostředcích vhodných pro animovanou tvorbu, specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín a možnosti stylizace figurálních námětů
Odborné dovednosti
ovládat základní kresebné techniky a média na úrovni skicy i finální kresby zejména figurálních námětů, navrhovat rukou volnou i skrze základní grafické editory vizuální metafory se zaměřením na možnosti animace, v několika krocích odvyprávět děj prostředky výtvarného vyjadřování, pracovat samostatně a aktivně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího, projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit,
Obecné způsobilosti
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení,
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje,
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků,
Výsledky učení
Odborné znalosti
student: - vysvětlí metodiku a prakticky používá pracovní postupy animátora, - animuje charaktery nejenom v základních pohybových akcích, - chápe důležitost kreativní stránky animace, - dbá na dodržení rytmu a stavby akce
o technologických postupech v oblasti animovaných cvičení a disciplínách kreslené animace, základní metodiky a pracovní postupy animátora, o historických i soudobých stylových kánonech využívaných v umění a v animované tvorbě a její stylizaci, základů programátorského a animátorského názvosloví, chápe souvislost obou oborů, o plánování projektu samostatně i v rámci týmu (skici, scénáře, storyboardy, animační práce, programátorská práce)
Odborné dovednosti
ovládat základní kresebné animační techhniky pro tvorbu charakterů ve škále pohybových akcí, s porozuměním rozebírat námět a navrhuje inovativní výstavbu děje (scénář, storyboard), chápat a klást důraz na kreativní a výtvarnou stránku animace, dbát na dodržování rytmu a stavby akce, být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, být sám schopen základní reflexe vlastního díla,
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Výuka podporovaná multimédii,
Řešení problémů,
Skupinová výuka,
Individuální konzultace,
Diskuse,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Individuální prezentace,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • krátké ukázky z mnoha animovaných filmů, které jsou charakteristické právě použitou animační technologií..
  • Boček, Jaroslav. Jiří Trnka : Historie díla a jeho tvůrce. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury a umění, 1963.
  • Dovnikovič, B. Základy kreslené animace.
  • Dutka, Edgar. Scenáristika animovaného filmu ; Minimum z historie české animace. Praha (1 vyd.), 2002.
  • Klusáková, Veronika. Dějiny českého animovaného filmu.
  • Kubíček, Jiří. Úvod do estetiky animace. Praha : Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-019-8.
  • Poš, J. Český animovaný film.
  • Švankmajer, Jan. Síla imaginace.
  • Urc, Rudolf. Animovaný film. Bratislava : Osveta, 1980.
  • Valušiak, Josef. Základy střihové skladby. V Praze : FAMU, 2005. ISBN 80-7331-039-2.
  • Wiedemann, Julius. Animation Now!. Hong Kong : Taschen, 2007. ISBN 978-3-8228-3789-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr