Předmět: Základy kreslené animace 2

» Seznam fakult » FDU » KAU
Název předmětu Základy kreslené animace 2
Kód předmětu KAU/ANKA2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kočí Vojtěch, MgA.
  • Domlátil Vojtěch, Doc. MgA.
Obsah předmětu
1. - 6. Animace v delších hereckých sekvencích. 7. - 13. Konkrétní příklady, stavba větších celků.

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Seminář
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 20 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
vybavit si běžné kresebné formy s jejich technologickými a výrazovými specifiky a jejich využití v animátorské praxi, na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického, specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín a možnosti stylizace figurálních námětů, základů programátorského a animátorského názvosloví, chápe souvislost obou oborů, plánování jednoduchého projektu samostatně i v rámci týmu (skici, scénáře, storyboardy, animační práce, programátorská práce)
Odborné dovednosti
ovládat základní kresebné techniky a média na úrovni skicy i finální kresby zejména figurálních námětů v různých pohybových kompozicích, navrhovat kresebnou formou vizuální metafory se zaměřením na možnosti animace, v několika krocích odvyprávět děj prostředky výtvarného vyjadřování, pracovat samostatně a aktivně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího, projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit,
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
Výsledky učení
Odborné znalosti
o plánování složitějších animačních projektů, obsahového rozboru námětu a jeho strukturace do scénáře i s netradičním zřetězením děje, o široké škále technologických postupů v oblasti animovaných cvičení a disciplínách kreslené animace, metodiky a specifickým požadavků a možností animátorské práce, usouvztažnit základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín, zejména s důrazem na technickou a technologickou stránku animace, na sémantické působení znaků a jejich vlivu na společnost a využití těchto znalostí ve výtvarném vyjádření tradičním i netradičním způsobem, běžného programátorského a animátorského názvosloví, chápe souvislost obou oborů,
Odborné dovednosti
plánuje složitější animační projekt a navrhuje jeho různé podoby v různých fázích práce, ovládat tradiční kresebné animační techniky pro tvorbu charakterů ve škále pohybových akcí, experimentovat s méně tradičními technikami a hledat nejvhodnější výtvarný výraz, s porozuměním rozebírat námět a navrhuje inovativní výstavbu děje (scénář, storyboard), dbát při tom na cílovou skupinu a odhadnout efekt na diváka, chápat a klást důraz na kreativní a výtvarnou stránku animace, samostatně hodnotit a zlepšovat své řemeslné a odborné dovednosti, dbát na dodržování rytmu a stavby akce, vypracovat kresebné a malířské skici vlastních kompozičních návrhů na zadané téma, pracovat s několika možnými variantami, být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, být sám schopen základní reflexe vlastního díla,
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Výuka podporovaná multimédii,
Řešení problémů,
Skupinová výuka,
Individuální konzultace,
Diskuse,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Individuální prezentace,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • krátké ukázky z mnoha animovaných filmů, které jsou charakteristické právě použitou animační technologií..
  • Boček, Jaroslav. Jiří Trnka : Historie díla a jeho tvůrce. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury a umění, 1963.
  • Dovnikovič, B. Základy kreslené animace.
  • Dutka, Edgar. Scenáristika animovaného filmu ; Minimum z historie české animace. Praha (1 vyd.), 2002.
  • Kubíček, Jiří. Úvod do estetiky animace. Praha : Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-019-8.
  • Poš, J. Český animovaný film.
  • Urc, Rudolf. Animovaný film. Bratislava : Osveta, 1980.
  • Valušiak, Josef. Základy střihové skladby. V Praze : FAMU, 2005. ISBN 80-7331-039-2.
  • Wiedemann, Julius. Animation Now!. Hong Kong : Taschen, 2007. ISBN 978-3-8228-3789-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr