Vyučující
|
-
Domlátil Vojtěch, Doc. MgA.
|
Obsah předmětu
|
1. Seznámení s průběhem semestru, zadání tématu semestrálního projektu (KP) 2. Specifika animovaného filmu, klasické i moderní technologie - seznámení 3. Praktické použití animačních technik - přehled 4. - 5. Animovaný film - přehled pracovních postupů 6. - 7. Kreslená animace, počítačová animace - krátké útvary 8. Animace s použitím typografie 9. - 10. Plošková nebo PC animace 11. - 13. Předložení semestrálního projektu (KP)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Seminář
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 115 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 130 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
o plánování projektu (skici, scénáře, storyboardy, animační práce) obsahového rozboru námětu a jeho strukturace do scénáře o technologických postupech v oblasti animovaných cvičení a disciplínach kreslené animace nebo počítačové animace) o historických i současných stylových kánonech o pokročilejších vizuálních prostředcích vhodných pro animovanou tvorbu |
Odborné dovednosti |
---|
plánuje projekt animačního cvičení s porozuměním rozebírá námět a navrhuje výstavbu děje (scénář, storyboard) realizuje animační útvar určený pro internet nebo TV (jingle, spot, black-out, předěl, interpunkci), nebo animaci s použitím typografie (vizitky, loga, TV nebo filmové znělky, animované titulky) využívá technologii kreslené, ploškové nebo PC animace reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
o plánování projektu (skici, scénáře, storyboardy, animační práce) obsahového rozboru námětu a jeho strukturace do scénáře o technologických postupech v oblasti animovaných cvičení a disciplínach kreslené animace nebo počítačové animace) o historických i současných stylových kánonech o pokročilejších vizuálních prostředcích vhodných pro animovanou tvorbu |
Odborné dovednosti |
---|
plánuje projekt animačního cvičení s porozuměním rozebírá námět a navrhuje výstavbu děje (scénář, storyboard) realizuje animační útvar určený pro internet nebo TV (jingle, spot, black-out, předěl, interpunkci), nebo animaci s použitím typografie (vizitky, loga, TV nebo filmové znělky, animované titulky) využívá technologii kreslené, ploškové nebo PC animace reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
krátké ukázky z mnoha animovaných filmů, které jsou charakteristické právě použitou animační technologií..
-
Bendazzi, Giannalberto. Animation : a world history. Volume 1, Foundations - the Golden age. 2016. ISBN 978-1-138-85452-9.
-
Bendazzi, Giannalberto. Cartoons : one hundred years of cinema animation. London : John Libbey, 1994. ISBN 0861964454.
-
Bendová Helena. Umění počítačových her. Praha : AMU, 2016. ISBN 978-80-7331-421-7.
-
Boček, Jaroslav. Jiří Trnka : Historie díla a jeho tvůrce. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury a umění, 1963.
-
Dovnikovič, B. Základy kreslené animace.
-
Dutka, E. Animovaný film, Úvod do scenáristiky animovaného filmu.
-
Dutka, Edgar. Minimum z dějin světové animace. 1. vyd. V Praze : Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-012-0.
-
Dutka, Edgar. Scenáristika animovaného filmu ; Minimum z historie české animace. Praha (1 vyd.), 2002.
-
Harryhausen, Ray, Dalton, Tony. Century of Stop-Motion Animation: From Melies to Aardman. Watson-Guptill, 2008. ISBN 0823099806.
-
Jiří Kubíček. Animace na divadle, ve filmu a v televizi. Filmová fakulta AMU, Praha, 1994.
-
Kubíček, Jiří. Slovník pojmů z oblasti animovaného filmu : česko-anglicko-německo-francouzský, anglicko-česko-německo-francouzský, německo-česko-anglicko-francouzský, francouzsko-česko-anglicko-německý. 2., opr. vyd. V Praze : AMU, 2005. ISBN 80-7331-020-1.
-
Kubíček, Jiří. Úvod do estetiky animace. Praha : Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-019-8.
-
Pikkov, Ülo. Animasofie : teoretické kapitoly o animovaném filmu. 2017. ISBN 978-80-7331-446-0.
-
Poš, J. Český animovaný film.
-
Urc, Rudolf. Animovaný film. Bratislava : Osveta, 1980.
-
Valušiak, Josef. Základy střihové skladby. V Praze : FAMU, 2005. ISBN 80-7331-039-2.
-
Wiedemann, Julius. Animation Now!. Hong Kong : Taschen, 2007. ISBN 978-3-8228-3789-4.
|