Předmět: Ateliér Animovaná a interaktivní tvorba 3

» Seznam fakult » FDU » KAU
Název předmětu Ateliér Animovaná a interaktivní tvorba 3
Kód předmětu KAU/AT3
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 11
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Domlátil Vojtěch, Doc. MgA.
Obsah předmětu
1. Seznámení s průběhem semestru, zadání tématu semestrálního projektu (KP) 2. Specifika animovaného filmu, klasické i moderní technologie - seznámení 3. Praktické použití animačních technik - přehled 4. - 5. Animovaný film - přehled pracovních postupů 6. - 7. Kreslená animace, počítačová animace - krátké útvary 8. Animace s použitím typografie 9. - 10. Plošková nebo PC animace 11. - 13. Předložení semestrálního projektu (KP)

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Seminář
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 115 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 130 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
o plánování projektu (skici, scénáře, storyboardy, animační práce) obsahového rozboru námětu a jeho strukturace do scénáře o technologických postupech v oblasti animovaných cvičení a disciplínach kreslené animace nebo počítačové animace) o historických i současných stylových kánonech o pokročilejších vizuálních prostředcích vhodných pro animovanou tvorbu
Odborné dovednosti
plánuje projekt animačního cvičení s porozuměním rozebírá námět a navrhuje výstavbu děje (scénář, storyboard) realizuje animační útvar určený pro internet nebo TV (jingle, spot, black-out, předěl, interpunkci), nebo animaci s použitím typografie (vizitky, loga, TV nebo filmové znělky, animované titulky) využívá technologii kreslené, ploškové nebo PC animace reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
Výsledky učení
Odborné znalosti
o plánování projektu (skici, scénáře, storyboardy, animační práce) obsahového rozboru námětu a jeho strukturace do scénáře o technologických postupech v oblasti animovaných cvičení a disciplínach kreslené animace nebo počítačové animace) o historických i současných stylových kánonech o pokročilejších vizuálních prostředcích vhodných pro animovanou tvorbu
Odborné dovednosti
plánuje projekt animačního cvičení s porozuměním rozebírá námět a navrhuje výstavbu děje (scénář, storyboard) realizuje animační útvar určený pro internet nebo TV (jingle, spot, black-out, předěl, interpunkci), nebo animaci s použitím typografie (vizitky, loga, TV nebo filmové znělky, animované titulky) využívá technologii kreslené, ploškové nebo PC animace reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • krátké ukázky z mnoha animovaných filmů, které jsou charakteristické právě použitou animační technologií..
  • Bendazzi, Giannalberto. Animation : a world history. Volume 1, Foundations - the Golden age. 2016. ISBN 978-1-138-85452-9.
  • Bendazzi, Giannalberto. Cartoons : one hundred years of cinema animation. London : John Libbey, 1994. ISBN 0861964454.
  • Bendová Helena. Umění počítačových her. Praha : AMU, 2016. ISBN 978-80-7331-421-7.
  • Boček, Jaroslav. Jiří Trnka : Historie díla a jeho tvůrce. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury a umění, 1963.
  • Dovnikovič, B. Základy kreslené animace.
  • Dutka, E. Animovaný film, Úvod do scenáristiky animovaného filmu.
  • Dutka, Edgar. Minimum z dějin světové animace. 1. vyd. V Praze : Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-012-0.
  • Dutka, Edgar. Scenáristika animovaného filmu ; Minimum z historie české animace. Praha (1 vyd.), 2002.
  • Harryhausen, Ray, Dalton, Tony. Century of Stop-Motion Animation: From Melies to Aardman. Watson-Guptill, 2008. ISBN 0823099806.
  • Jiří Kubíček. Animace na divadle, ve filmu a v televizi. Filmová fakulta AMU, Praha, 1994.
  • Kubíček, Jiří. Slovník pojmů z oblasti animovaného filmu : česko-anglicko-německo-francouzský, anglicko-česko-německo-francouzský, německo-česko-anglicko-francouzský, francouzsko-česko-anglicko-německý. 2., opr. vyd. V Praze : AMU, 2005. ISBN 80-7331-020-1.
  • Kubíček, Jiří. Úvod do estetiky animace. Praha : Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-019-8.
  • Pikkov, Ülo. Animasofie : teoretické kapitoly o animovaném filmu. 2017. ISBN 978-80-7331-446-0.
  • Poš, J. Český animovaný film.
  • Urc, Rudolf. Animovaný film. Bratislava : Osveta, 1980.
  • Valušiak, Josef. Základy střihové skladby. V Praze : FAMU, 2005. ISBN 80-7331-039-2.
  • Wiedemann, Julius. Animation Now!. Hong Kong : Taschen, 2007. ISBN 978-3-8228-3789-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr