Vyučující
|
-
Domlátil Vojtěch, Doc. MgA.
|
Obsah předmětu
|
Zadání témat projektů a stanovení formy semestrální prezentace (rozpracovanosti nebo dokončení) podle stupně obtížnosti úkolu. Postup realizace: a) teoretický úvod, nutný pro uchopení média interaktivní počítačové hry b) základní koncept a herní design hry c) narativita a herní obsah d) realizace pomocí grafických, animačních software a software pro interaktivní tvorbu e) produkční a propagační plán a jeho realizace 7 zdvojených přednášek: 1. Historie a vývoj her, žánry a typologie Exkurz do historie videoher s ohledem na vznik a vývoj herních žánrů, platforem, nejdůležitějších her a událostí, které toto odvětví ovlivnily. Úkol: Najít 5 zajímavých her a představit je. 2. Herní design Postupy a metody používané při návrhu herních mechanik a obsahu. Vyváženost hry, dekonstrukce herních mechanik a jejich provázání s narativitou. Úkol: Vybrat si hru a najít způsob, jak jí přidat zajímavou mechaniku a hru tím změnit. 3. Workshop projektů Společná příprava projektů pro závěrečnou práci kurzu, samozřejmě po potřebném teoretickém úvodu. Součástí workshopu je brainstorming a jeho zpracování do podoby konkrétního zadání hry. Během několika iterací studenti v malých týmech vytvoří koncept hry se všemi potřebnými náležitostmi. Úkol: Design dokument na základě workshopu. 4. Narativita ve hrách - hra jako médium vyprávějící příběh Jaké prostředky narativity má médium videoher a jak je nejlépe použít. Narativní sdělení prostřednictvím mechanik hry. Vizuální zpracování, jeho náročnost, potřeby, metody a cíle. Úkol: Rozšíření designu dokumentu o narativní část. 5. Technologie, prototypování a produkční postupy Přehled dostupných technologií a jejich vhodnost pro danou hru. Prototypování jako nástroj testování nápadů v rané fázi vývoje. Postup výroby hry, dokumentace, produkční cyklus a milníky. Úkol: Ve zvolené technologii předložit prototyp hry. 6. Monetizace, financování, propagace a marketing Možnosti financování hry, monetizační modely, crowdfunding, budování komunity a celková propagace. Marketing jako nástroj prodeje i přípravy hry. Tvorba klíčového sdělení pro komunikaci s odbornou i laickou veřejností. Úkol: Vytovřit plán na propagaci hry a případné financování. 7. Testování a spuštění hry Svízele dokončování hry a jak se jim vyhnout; případně co dělat, když nastanou. Kontrola kvality a možnosti publikování. Motivace. Úkol: Seznam úkolů pro dokončení hry.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Seminář
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znalost oboru animace a výtvarné tvorby. - Orientace ve světě interaktivních počítačových her, zájem o tuto oblast. - Schopnost základního algoritmického myšlení a vyvození základních logických závěrů. - Vítána je dovednost práce se sotfwarem pro interaktivní tvorbu (např. Flash) a časová flexibilita nad rámec stanovených studijních povinností. - Uživatelská znalost a dovednost práce s PC (Windows). - Kreativní přístup studenta k plnění zadaných úkolů. bla |
Výsledky učení |
---|
student: - popíše a vysvětlí historii a teorii designu a tvorby interaktivních počítačových her, - navrhne a kreativně prakticky zrealizuje konkrétní projekt (počítačovou hru) nebo jeho ucelenou část - stanoví jednoduchá logická pravidla pro konkrétní hru - pracuje s odpovídajícím softwarem pro interaktivní a počítačovou tvorbu - prakticky aplikuje dovednost algoritmického myšlení - na základě relizace projektu vysvětlí nutnost komplexity celého procesu - projekt prezentuje a obhájí před odbornou komisí |
Vyučovací metody |
---|
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Praktická zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
Adobe Creative Team. Adobe Flash CS6: Oficiální výukový kurz. 2013.
-
Anderson, Stephen P. Seductive interaction design : creating playful, fun, and effective user experiences. Berkeley : New Riders, 2011. ISBN 978-0-321-72552-3.
-
Bartle, Richard. "Hearts, Clubs, Diamonds, Spades: Players Who suit MUDs".
-
Bogost, I. Persuasive Games. 2008.
-
Donovan, T. Replay: The History of Video Games. 2010.
-
Earle Castledine, Myes Eftos, Max Wheeler. Vytváříme mobilní web a aplikace pro chytré telefony a tablety. 2013.
-
Elizabeth Castro, Bruce Hyslop. HTML5 a CSS3. 2012.
-
Eyal, Nir. Hooked: how to build habit-forming products. New york, 2014. ISBN 978-1-59184-778-6.
-
Galloway, A. R. Gaming: Essays On Algorithmic Culture. 2006.
-
Huizinga, J. Homo ludens: o původu kultury ve hře. Dauphin, Praha, 2000.
-
Hunicke Robin. A Formal Approach to Game Design and Game Research. 2004.
-
Koster Raph. A Theory of Fun for Game Design.
-
Schell, Jesse. The art of game design : a book of lenses. 1st pub. Burlington : Morgan Kaufmann, 2008. ISBN 978-0-12-369496-6.
-
Švelch, J. Počítačové hry a jejich místo v mediálních studiích. FSV UK, Praha, 2007.
|