Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. - 2. Seznámení s programem z pohledu animátora 3. - 4. Jednoduchá animační cvičení 5. - 6. Rozvíjení specifiky technických možností 7. - 8. Možnosti interaktivního rozvedení 9. - 10. Interaktivní vizitka 11. - 12. Společný interaktivní projekt, každý dvě varianty malého úseku z celku 13. Prezentace a hodnocení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 35 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vybavit si základní znalosti o technických a technologických postupech kreslení a kresebné vizualizace volnou rukou a v grafických editorech na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického reprodukovat znalosti o vizuálních prostředcích vhodných pro animovanou tvorbu a její možnou interaktivní formu specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín a jejich technik a technologií |
Odborné dovednosti |
---|
pracovat se základními grafickými editory a animačními programy, navrhovat rukou volnou i skrze základní grafické editory vizuální metafory se zaměřením na možnosti animace v několika krocích odvyprávět děj prostředky výtvarného vyjadřování pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
o možnostech využití programu Flash pro jednoduché aplikace, zákonitosti a kánony těchto využití (www stránky, doplňky prezentací, prvky s možností interaktivních vstupů,...), o možnostech interakce a přímého vstupu účastníka v animacích různých formátů a forem, základů programátorského a animátorského názvosloví, chápe souvislost obou oborů, o plánování projektu samostatně i v rámci týmu (skici, scénáře, storyboardy, animační práce, programátorská práce), |
Odborné dovednosti |
---|
používat jednotlivé varianty programu Flash pro jednoduché aplikace, na základní úrovni ovládat různé způsoby a formy interakce v jednoduchých programech, jež jsou ze softwareového hlediska funkční, vyřeší samostatné jednoduché projekty v podobě krátkých gagů či minipříběhů zohlednit cílovou skupinu či charakter adresáta, aplikovat dovednosti pro převedení interaktivní aplikace do finální podoby v různých formátech, brát v zřetel a cíleně pracovat s problematikou kombinace technologické, estetické a sémantické stránky projektu, být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, být sám schopen základní reflexe vlastního díla, samostatně hledat vhodná výtvarná řešení, porovnávat různá řešení a volí mezi různými variantami |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Angel, Edward. Interactive computer graphics : a top-down approach with OpenGL. 2nd ed. Reading : Addison-Wesley, 2000. ISBN 0-201-38597-X.
-
Feronato, Emanuele. Programujeme hry ve Flashi. 1. vydání. 2012. ISBN 978-80-251-3697-3.
-
Furniss, Maureen. The animation bible : a guide to everything--from flipbooks to flash. London : Laurence King, 2008. ISBN 978-1-85669-550-3.
-
Hahn, Don. The alchemy of animation : making an animated film in the modern age. First edition. 2008. ISBN 978-1-4231-0476-6.
-
Watt, Alan; Policarpo, Fabio. 3D Games : animation and advanced real-time rendering. 1st pub. Harlow : Addison-Wesley, 2003. ISBN 0-201-78706-7.
-
Wells, Paul; Moore, Samantha. The fundamentals of animation. Second edition. 2016. ISBN 978-1-4725-7526-5.
|