Předmět: Animační nástroje pro interaktivitu - povinně volitelné

» Seznam fakult » FDU » KAU
Název předmětu Animační nástroje pro interaktivitu - povinně volitelné
Kód předmětu KAU/BNIP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hlaváč Marek, MgA.
Obsah předmětu
1. - 2. Seznámení s programem z pohledu animátora 3. - 4. Jednoduchá animační cvičení 5. - 6. Rozvíjení specifiky technických možností 7. - 8. Možnosti interaktivního rozvedení 9. - 10. Interaktivní vizitka 11. - 12. Společný interaktivní projekt, každý dvě varianty malého úseku z celku 13. Prezentace a hodnocení

Studijní aktivity a metody výuky
Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Cvičení
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 35 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
vybavit si základní znalosti o technických a technologických postupech kreslení a kresebné vizualizace volnou rukou a v grafických editorech na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického reprodukovat znalosti o vizuálních prostředcích vhodných pro animovanou tvorbu a její možnou interaktivní formu specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín a jejich technik a technologií
Odborné dovednosti
pracovat se základními grafickými editory a animačními programy, navrhovat rukou volnou i skrze základní grafické editory vizuální metafory se zaměřením na možnosti animace v několika krocích odvyprávět děj prostředky výtvarného vyjadřování pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie,
Výsledky učení
Odborné znalosti
o možnostech využití programu Flash pro jednoduché aplikace, zákonitosti a kánony těchto využití (www stránky, doplňky prezentací, prvky s možností interaktivních vstupů,...), o možnostech interakce a přímého vstupu účastníka v animacích různých formátů a forem, základů programátorského a animátorského názvosloví, chápe souvislost obou oborů, o plánování projektu samostatně i v rámci týmu (skici, scénáře, storyboardy, animační práce, programátorská práce),
Odborné dovednosti
používat jednotlivé varianty programu Flash pro jednoduché aplikace, na základní úrovni ovládat různé způsoby a formy interakce v jednoduchých programech, jež jsou ze softwareového hlediska funkční, vyřeší samostatné jednoduché projekty v podobě krátkých gagů či minipříběhů zohlednit cílovou skupinu či charakter adresáta, aplikovat dovednosti pro převedení interaktivní aplikace do finální podoby v různých formátech, brát v zřetel a cíleně pracovat s problematikou kombinace technologické, estetické a sémantické stránky projektu, být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, být sám schopen základní reflexe vlastního díla, samostatně hledat vhodná výtvarná řešení, porovnávat různá řešení a volí mezi různými variantami
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s demonstrací,
Výuka podporovaná multimédii,
Řešení problémů,
Individuální konzultace,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Individuální prezentace,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Angel, Edward. Interactive computer graphics : a top-down approach with OpenGL. 2nd ed. Reading : Addison-Wesley, 2000. ISBN 0-201-38597-X.
  • Feronato, Emanuele. Programujeme hry ve Flashi. 1. vydání. 2012. ISBN 978-80-251-3697-3.
  • Furniss, Maureen. The animation bible : a guide to everything--from flipbooks to flash. London : Laurence King, 2008. ISBN 978-1-85669-550-3.
  • Hahn, Don. The alchemy of animation : making an animated film in the modern age. First edition. 2008. ISBN 978-1-4231-0476-6.
  • Watt, Alan; Policarpo, Fabio. 3D Games : animation and advanced real-time rendering. 1st pub. Harlow : Addison-Wesley, 2003. ISBN 0-201-78706-7.
  • Wells, Paul; Moore, Samantha. The fundamentals of animation. Second edition. 2016. ISBN 978-1-4725-7526-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr