Předmět: Editory pro 3D modelování a animaci 2

» Seznam fakult » FDU » KAU
Název předmětu Editory pro 3D modelování a animaci 2
Kód předmětu KAU/E3D2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kutek Petr, MgA.
Obsah předmětu
1. - 4. Pokročilé modelování 5. - 8. Cvičení a testování nástrojů. 9. - 13. Vytváření objektů a jejich náhledy.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s diskusí, Přednáška s praktickými aplikacemi, Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Seminář, Cvičení
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 45 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
předmět vyžaduje základní znalosti 3D editorů
reprodukovat základní technické a technologické postupy základních prací ve 3D editorech, specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín a jejich technik a technologií, základních pravidel pro plánování projektu a jeho dílčích kroků,
Odborné dovednosti
používat základních nástrojů 3D editorů, vypracovat jednoduchý projekt 3D vizualizace scény, vypracovat kresebné skici vlastních kompozičních návrhů rukou volnou i v základních grafických editorech,
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
Výsledky učení
Odborné znalosti
student: - vyřeší 3D modelovanou scénu, - využívá znalostí geometrických pravidel, - používá správné animační postupy, - aplikuje dovednosti práce s kamerou a pohybu objektů
základních geometrických pravidel (modelování jednoduchých objektů, výstavba scény, použití textur, světla, předdefinovaných objektů) a možností jejich implementace i účelového porušování, technických a technologických postupů při práci ve 3D prostředí a jejich využití ve svém oboru, možností prezentace své práce, způsobů a možností využití prostředků pro real time interakci s objekty,
Odborné dovednosti
plánovat a vyřešit projekt 3D vizualizace modelované scény, používat správné animační postupy, aplikovat dovednosti práce s kamerou a pohybu objektů, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit, akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response,
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s diskusí,
Seminární výuka (diskusní metody),
Cvičení (praktické činnosti),
Výuka podporovaná multimédii,
Samostatná práce studentů,
Individuální konzultace,
Přednáška s aktivizací studentů,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Obecné způsobilosti
Skupinová výuka,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Birn, Jeremy; Maestri, George. Digital lighting and rendering. Indianapolis : New Riders, 2000. ISBN 1-56205-954-8.
  • Corney, Jonathan. 3D modeling with the ACIS Kernel and toolkit. Chichester : John Wiley & Sons, 1998. ISBN 0-471-96535-9.
  • Ebert, David S. Texturing & modeling : a procedural approach. 3rd ed. Amsterdam : Morgan Kaufmann, 2003. ISBN 1-55860-848-6.
  • Fleming, Bill. 3D modeling & surfacing. c 1999. San Diego : Morgan Kaufmann Publishers, 1999. ISBN 0-12-260490-3.
  • Harrison, Lynn T. Introduction to 3D game engine design using DirectX 9 and C#. [Berkeley] : Apress, 2003. ISBN 1-59059-081-3.
  • Hartwig, Andreas. Algebraic 3-D modeling. Wellesley : A. K. Peters, 1996. ISBN 1-56881-023-7.
  • Žára, Jiří; Beneš, Bedřich; Felkel, Petr. Moderní počítačová grafika. Praha : Computer Press, 1998. ISBN 80-7226-049-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr