Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. - 4. Pokročilé animační funkce. 5. - 8. Cvičení a testování. 9. - 13. Zhotovení komplexně animované akce s využitím nabytých znalostí, rendering.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Přednáška s praktickými aplikacemi, Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Seminář, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
předmět vyžaduje pokročilé znalosti 3D editorů |
reprodukovat pokročilé technické a technologické postupy základních prací ve 3D editorech, specifikovat pokročilé znalosti z podpůrných uměleckých disciplín a jejich technik a technologií, pokročilých pravidel pro plánování projektu a jeho dílčích kroků, |
Odborné dovednosti |
---|
používat pokročilých nástrojů 3D editorů, vypracovat složitější projekt 3D vizualizace scény, vypracovat kresebné skici vlastních kompozičních návrhů rukou volnou i v základních grafických editorech, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
student: - vyřeší 3D modelovanou scénu, - využívá znalostí geometrických pravidel, - používá správné animační postupy, - aplikuje dovednosti práce s kamerou a pohybu objektů |
pokročilých geometrických pravidel (modelování komplexnějších objektů, výstavbu scény, použití textur, světla, předdefinovaných objektů) a možností jejich implementace i účelového porušování, technických a technologických postupů při práci ve 3D prostředí a jejich využití ve svém oboru, možností prezentace své práce, způsobů a možností využití prostředků pro real time interakci s objekty, |
Odborné dovednosti |
---|
plánovat a vyřešit projekt 3D vizualizace modelované scény, používat správné animační postupy, aplikovat dovednosti práce s kamerou a pohybu objektů, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit, akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Birn, Jeremy; Maestri, George. Digital lighting and rendering. Indianapolis : New Riders, 2000. ISBN 1-56205-954-8.
-
Corney, Jonathan. 3D modeling with the ACIS Kernel and toolkit. Chichester : John Wiley & Sons, 1998. ISBN 0-471-96535-9.
-
Ebert, David S. Texturing & modeling : a procedural approach. 3rd ed. Amsterdam : Morgan Kaufmann, 2003. ISBN 1-55860-848-6.
-
Fleming, Bill. 3D modeling & surfacing. c 1999. San Diego : Morgan Kaufmann Publishers, 1999. ISBN 0-12-260490-3.
-
Harrison, Lynn T. Introduction to 3D game engine design using DirectX 9 and C#. [Berkeley] : Apress, 2003. ISBN 1-59059-081-3.
-
Hartwig, Andreas. Algebraic 3-D modeling. Wellesley : A. K. Peters, 1996. ISBN 1-56881-023-7.
-
Žára, Jiří; Beneš, Bedřich; Felkel, Petr. Moderní počítačová grafika. Praha : Computer Press, 1998. ISBN 80-7226-049-9.
|