Vyučující
|
-
Aubrecht Vojtěch, MgA.
-
Jarcovjáková Libuše, Mgr.
-
Mrázková Barbora, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah: 1. Seznámení s průběhem semestru, zadání tématu semestrálního projektu (KP) 2. - 3. Přípravná fáze projektu 4. - 5. Návrh pracovních postupů 6. - 7. První realizační fáze projektu 8. Kontrolní fáze projektu 9. - 10. Druhá realizační fáze projektu 11. - 13. Prezentace semestrálního projektu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s praktickými aplikacemi, Výuka podporovaná multimédii, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Cvičení
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 117 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 55 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
o plánování složitějšího fotografického projektu a jeho jednotlivých žánrů (portrét, krajina, reportáž, zátiší, atd.) o základní požadavcích na estetiku a výtvarnou kulturu v návaznosti na tradice fotografické tvorby o koncipování fotografického projektu na základě znalostí fotografické technologie a používaných materiálů v souladu s požadavky zadavatelů, o postprodukci fotografického materiálu a technologických, výrobních a ekonomických hlediscích, o historických i současných stylových kánonech fotografie, o vizuálních prostředcích využívaných ve fotografii, o prezentaci svého projektu v závislosti na konkrétní situaci, a požadavcích zákazníka |
Odborné dovednosti |
---|
plánuje složitější fotografický projekt v jeho jednotlivých žánrech (portrét, krajina, reportáž, zátiší, atd.) podle jeho artistního nebo komerčního poslání, dodržuje základní požadavky na estetiku a výtvarnou kulturu v návaznosti na tradice fotografické tvorby, realizuje pokročilejší fotografický projekt koncipovaný na základě znalostí fotografické technologie a používaných materiálů a v souladu s požadavky zadavatelů, na základě předem daných kritérií vybírá fiinální soubor, sám definuje jednoduché esteticko umělecké soudy a zdůvodňuje jejich aplikaci, zvládá jednoduchou postprodukci snímků ve foto/grafických programech, produkuje výsledný soubor na základě technologických, výrobních a ekonomických hledisek, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství v závislosti na konkrétní situaci, a požadavcích zákazníka, je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
o plánování složitějšího fotografického projektu a jeho jednotlivých žánrů (portrét, krajina, reportáž, zátiší, atd.) a jejich kombinací, o pokročilejších požadavcích na estetiku a výtvarnou kulturu v návaznosti na tradice fotografické tvorby, o koncipování fotografického projektu na základě znalostí pokročilejší fotografické technologie, nových materiálů a v souladu s požadavky zadavatelů, o postprodukci fotografického materiálu a technologických, výrobních a ekonomických hlediscích, o historických i současných stylových kánonech fotografie, o vizuálních prostředcích využívaných ve fotografii a jejích aplikacích, o prezentaci svého projektu v závislosti na konkrétní situaci, a požadavcích zákazníka |
Odborné dovednosti |
---|
plánuje složitější fotografický projekt v jeho jednotlivých žánrech (portrét, krajina, reportáž, zátiší, atd.), navrhuje různé varianty projektové koncepce podle jeho artistního nebo komerčního poslání, dodržuje standardní požadavky na estetiku a výtvarnou kulturu v návaznosti na tradice fotografické tvorby, realizuje pokročilejší fotografický projekt koncipovaný na základě znalostí fotografické technologie a používaných materiálů a v souladu s požadavky zadavatelů, přichází s inovativními návrhy materiálové a adjustační podoby projektu, produkuje výsledný soubor na základě technologických, výrobních a ekonomických hledisek, definuje esteticko umělecké soudy a zdůvodňuje jejich aplikaci na hodnocení výsledné podoby projektu, zvládá postprodukci snímků ve foto/grafických programech, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství v závislosti na konkrétní situaci, a požadavcích zákazníka, je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
ANG, Tom. Fotografie: velké obrazové dějiny. Praha: Knižní klub, 2015. ISBN 978-80-242-5018-2.
-
Badger, Gerry. The genius of photography : how photography has changed our lives. London : Quadrille, 2011. ISBN 978-1-84400-609-0.
-
Birgus, Vladimír; Mlčoch, Jan,; Malá, Olga. Česká fotografie 20. století : průvodce. Praha : Uměleckoprůmyslové muzeum, 2005. ISBN 80-7101-041-3.
-
Campany, David. Art and photography. London : Phaidon, 2003. ISBN 0-7148-4286-9.
-
Císař, Karel. Co je to fotografie?. Vyd. 1. Praha : Herrmann & synové, 2004. ISBN 80-239-5169-6.
-
Durden, M. Photography Today. London, 2014.
-
Fárová, Tomeš. Zátiší / Josef Sudek ; [úvodní studii napsal Jan Marius Tomeš, stručný životopis autora napsala Anna Fárová].
-
Flusser, Vilém. Jazyk a skutečnost. Vyd. 1. Praha : Triáda, 2005. ISBN 80-86138-54-2.
-
Flusser, Vilém. Moc obrazu: výbor filosofických textů z 80. a 90. let. Praha: Občanské sdružení pro podporu výtvarného umění,, 1996.
-
Grygar, Štěpán. Konceptuální umění a fotografie. 1. vyd. Praha : Nakladatelství AMU, 2004. ISBN 80-7331-014-7.
-
Kerlický K. Život věcí : idea zátiší ve fotografii.
-
Mrázková, Daniela; Remeš, Vladimír. Cesty československé fotografie : Vyprávění o historii čs. fotografie prostřednictvím životních a tvůrčích osudů vybraných osobností a mezních vývojových okamžiků. Praha : MF, 1989. ISBN 80-204-0015-X.
-
Parr, Martin; Badger, Gerry. The photobook : a history. Volume II. 1st pub. London : Phaidon, 2006. ISBN 978-0-7148-4433-6.
-
Parr, Martin; Badger, Gerry. The photobook : a history. wolume III. 2014. ISBN 978-0-7148-6677-2.
-
Parr, Martin; Badger, Gerry. The photobook : a history. London : Phaidon, 2004. ISBN 0-7148-4285-0.
-
Pinkava I., Vaňous P. Ivan Pinkava.
-
Silverio, Robert. Postmoderní fotografie : fotografie jako umění na konci dvacátého století. 1. vyd. V Praze : Akademie múzických umění, Filmová a televizní fakulta, Katedra fotografie, 2007. ISBN 978-80-7331-083-7.
-
Šmok, J. Teorie skladby fotografického obrazu. Opava, 1998.
-
Třeštík, Tomáš. Osobnosti současné české reklamní a módní fotografie. [Praha] : Atemi, 2002. ISBN 80-238-8197-3.
|