Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Analogové a digitální. 2. Středoformátový přístroj. 3. Specifika práce se středoformátovým přístrojem. 4. Procvičení práce se středoformátovým přístrojem v atelieru. 5. Středoformátový přístroj v plenéru. 6. Velkoformátový přístroj. 7. Specifika práce se velkoformátovým přístrojem. 8. Procvičení práce se velkoformátovým přístrojem v atelieru. 9. Velkoformátový přístroj v plenéru. 10. Kardanové přístroje. 11. Digitální zadní stěna. 12. Scheinflugovo pravidlo. 13. Shrnutí a zafixování látky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s praktickými aplikacemi, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vybavit si základní znalosti o technických a technologických postupech fotografie a postprodukčních metod, na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického reprodukovat znalosti o vizuálních prostředcích vhodných pro fotografické snímání, specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín, |
Odborné dovednosti |
---|
navrhovat rukou volnou i skrze základní grafické editory vizuální metafory se zaměřením na možnosti fotografie, pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího, projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
technických a technologických principů digitálních a analogových středo- a velkoformátovými přístrojů, principů práce a výhod kardanových přístrojů a zadní digitální stěny, Scheinpflugova pravidla a pravidel změny roviny ostrosti, |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat základní principy a funkce práce se středo- a velkoformátovými přístroji, práce s kardanovými přístroji a zadní digitální stěnou, využít těchto dovedností pro vlastní tvorbu, aplikovat princip stavby, skladby a kompozice fotografického obrazu na středních a velkých formátech, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Samostudium, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Projektová výuka, |
Přednáška s demonstrací, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Kombinovaná zkouška, |
Sebehodnocení, |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Výstupní projekt, |
Sebehodnocení, |
Portfolio, |
Doporučená literatura
|
-
Jan Sucharda. Fotografický ateliér.
-
Miroslav Myška. Práce s velkoformátovým přístrojem.
-
Šmok, Ján. Za tajomstvami fotografie. 2. vyd. Martin : Osveta, 1982.
-
Velkoborský, Petr. Zonální systém.
-
V.Havelka. Velkoformátový fotografický přístroj.
|