Vyučující
|
-
Pustějovský Michal, MgA.
-
Kokolia Jan, MgA.
|
Obsah předmětu
|
1. Seznámení s průběhem semestru, zadání tématu semestrálního projektu (KP) 2. Specifika interaktivní tvorby, klasické i moderní technologie s ohledem k zadanému tématu 3. Přípravná fáze projektu 4. - 5. Návrh pracovních postupů 6. - 7. První realizační fáze projektu 8. Kontrolní fáze projektu 9. - 10. Druhá realizační fáze projektu 11. - 13. Prezentace semestrálního projektu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Seminář
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 130 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 35 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vybavit si znalosti o širším spektru běžných výrazových a vizuálních prostředků interaktivního designu, o jejich možných vzájemných kompozičních vztazích a jejich využití pro aplikovanou animaci, vybavit si a aplikovat znalosti o technických a technologických postupech všech štábových disciplín a disciplín podpůrných pro tvorbu produktů interaktivního designu, interpretovat své znalosti o historických i současných stylových kánonech a možnostech interaktivního a motion desgnu, možnostech jejich propojení a jejich hranic, využívat znalosti o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků, kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu, plánování projektu v produkčním týmu řešícím komplexní úkoly, o způsobech zdůvodňování a obhajování vlastní návrhové činnosti ve vztahu k dalším členům produkčního týmu, navrhování a variování promo námětů uplatnitelných k propagaci značky v broadcastu (onair/online), možnostech propagace a uplatnění vlastní práce, |
Odborné dovednosti |
---|
navrhování autorského projekt vizuálního stylu využívajícího Motion design (2D a 3D animce, pokročilé vizuální efekty, animaci a infografiku), využívat škály vizuálních a výrazových prostředků, dokázat je kombinovat a alterovat, plánuje složitý interaktivní projekt a navrhuje jeho různé podoby, samostatně i řídí tým složený z různých štábních profesí při realizaci interaktivního projektu různých forem, zvolit odpovídající technologii pro vývoj finálního produktu v závislosti na jeho následném využití, reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, svůj návrh a výběr předložit zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky, kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, vybrat nejvhodnější variantu finálního interaktivního projektu a vytvořit k ní komplexní návrhovou dokumentaci, vybírat vhodné formy prezentace a propagace projektu, s erudicí prezentovat svoji práci profesnímu společenství, být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, zdůvodnit a obhájí svůj výběr před dalšími členy produkčního týmu, |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
o možnostech inspirace a tvorby na základě vlastní inovativní invence a rámcového zadání, o plánování komplexního a technicky náročnějšího projektu autorského projektu zahrnujícího celou škálu výrazových a funkčních prostředků z disciplíny interaktivní tvorba, o plánování a organizaci práce a specializovaných postupů, navrhování a variování námětů uplatnitelných dle rozličných funkcí a smyslu projektu, s důrazem na jeho online charakter, o možnostech a limitech zapojení do mezioborové spolupráce nad projekty interaktivní tvorby v náročnějších celcích, o širším spektru pokročilých interaktivních a animačních prostředků, o jejich možných vzájemných kompozičních vztazích a jejich využití tradičním i experimentálním způsobem, o pokročilé architektuře interaktivních a herních prvků, |
Odborné dovednosti |
---|
samostatně si zvolit oblast interaktivní tvorby a animování v závislosti na svém zájmu, hledat v rámcovém zadání vlastní přínos a pohled vedoucí k inovaci a individualizaci vlastního výtvarného stylu a inovativní formy, sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši a projektovou dokumentaci včetně referenčních autorů a inspiračních východisek, podobných projektů a jejich originálních řešení, být aktivním členem týmu, zastupovat svou disciplínu a profesi a samostatně se vzdělávat v zájmu rozvoje společné práce, zvolit odpovídající technologii vývoje interaktivního produktu a všech dílčích fází práce na něm a ty poté zrealizovat, navrhovat pokročilou architekturu interaktivních a herních prvků a optimalizuje je s ohledem na vybraný vizuální styl, produkty pro broadcast, webové prohlížeče, apod., převést požadovaný a zamýšlený vizuál do vhodných animačních a interaktivních technik ve formě daných postupů či výtvarného experimentu, kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, před zákazníkem a před ostatními členy týmu, vybírat vhodné formy prezentace a propagace prototypu/projektu, prakticky aplikovat koncepční výtvarné myšlení, |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Anderson, Stephen P. Seductive interaction design : creating playful, fun, and effective user experiences. Berkeley : New Riders, 2011. ISBN 978-0-321-72552-3.
-
Bendazzi, Giannalberto. Animation : a world history. Volume 1, Foundations - the Golden age. 2016. ISBN 978-1-138-85452-9.
-
Bendazzi, Giannalberto. Cartoons : one hundred years of cinema animation. London : John Libbey, 1994. ISBN 0861964454.
-
Bendová Helena. Umění počítačových her. Praha : AMU, 2016. ISBN 978-80-7331-421-7.
-
Boček, Jaroslav. Jiří Trnka : Historie díla a jeho tvůrce. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury a umění, 1963.
-
Harold Schechter; David Everitt. Film Tricks: Special Effects in the Movies. Quist (Harlin) Books,U.S., 1981. ISBN 082522599X.
-
Harryhausen, Ray, Dalton, Tony. Century of Stop-Motion Animation: From Melies to Aardman. Watson-Guptill, 2008. ISBN 0823099806.
-
Poš, J. Český animovaný film.
-
Sharp, Helen; Rogers, Yvonne; Preece, Jenny. Interaction design : beyond human-computer interaction. 2nd ed. Chichester : John Wiley, 2007. ISBN 978-0-470-01866-8.
-
Schell, Jesse. The art of game design : a book of lenses. Second edition. 2015. ISBN 978-1-4665-9864-5.
-
teven Ascher; Edward Pincus. The Filmmaker?s Handbook. Plume, 2013. ISBN 0452297281.
-
Valušiak, Josef. Základy střihové skladby. V Praze : FAMU, 2005. ISBN 80-7331-039-2.
-
Wiedemann, Julius. Animation Now!. Hong Kong : Taschen, 2007. ISBN 978-3-8228-3789-4.
|