Předmět: Artdirection 2

» Seznam fakult » FDU » KAU
Název předmětu Artdirection 2
Kód předmětu KAU/IDAD2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kokolia Jan, MgA.
  • Tesliuk Olga, MgA.
Obsah předmětu
1. - 2. Seznámení s problematikou artdirection 3. - 4. Sestavení týmů a zadání projektových témat 5. - 6. Prezentace variant návrhů řešení projektů, výběr a zdůvodnění finální varianty 7. - 8. Práce v týmu nad zadaným projektem a vizuální podobou marketingové kampaně 9. - 10. Prezentace výsledků a controlling 11. - 12. Práce v týmu nad zadaným projektem a vizuální podobou marketingové kampaně 13. Závěrečná prezentace a hodnocení

Studijní aktivity a metody výuky
Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Cvičení
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 35 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
plánovat pokročilý projekt vizuálního stylu Corporate identity a Brand designu v digitálních médiích, zvažovat varianty navrhování promo námětů uplatnitelných k propagaci značky v broadcastu (onair/online), zvažovat dostupné technologické postupy v oblasti aplikované animace, reflektovat soudobé stylové kánony interaktivního a motion designu a jejich hranice
Odborné dovednosti
realizovat projekt vizuálního stylu Corporate identity a Brand designu v digitálních médiích, navrhovat a vizuálně utvářet varianty promo kampaní pro propagaci značky v broadcastu (onair/online), navrhovat pokročilou architekturu interaktivních a herních prvků, realizovat pokročilý projekt určený pro broadcast (onair/online), nebo webové prohlížeče, při realizaci projektu řídit další pomocné štábové profese, akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response
Obecné způsobilosti
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
Výsledky učení
Odborné znalosti
z oblasti team managementu důležité pro sestavení týmu, rozdělení kompetencí a odpovědnosti, z oblasti time managementu nutné pro sestavení harmonogramu projektu a odhadu časové náročnosti jednotlivých fází od přípravné po finální, pokročilé znalosti v oblasti grafického designu důležité pro tvorbu vlastního projektu i doprovodné marketingové aktivity, z oblasti umělecko - estetických kritérií nutných pro formulování kritických soudů, které pomáhají nastavit, udržet a obhájit celkové stylové pojetí projektu
Odborné dovednosti
sestaví, vede a řídí tým pověřený tvorbou multimediálního projektu nebo projektu realizovaného s využitím motion nebo interactive designu, volí a spoluvytváří marketingový a propagační materiál spojený s prezentací projektu odborné i širší veřejnosti a cílové skupině, uplatňuje svoji kreativitu v oblasti vizuální představivosti a je schopen své návrhy vizualizovat a představovat týmu, vyučujícícmu, popřípadě zadavatelům z praxe, prezentuje a přesvědčivě obhajuje projekt a propagační kampaň zadavatelům, odborníkům z praxe i širší veřejnosti
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Heller, Steven;Vienne, Veronique. Art Direction Explained, At Last!. Laurence King Publishing, 2009.
  • Steven Brower. Inside Art Direction: Interviews and Case Studies. Fairchild Books, 2016. ISBN 9781472569110.
  • Steven Heller, Véronique Vienne. The Education of an Art Director. Allworth Press, 2006. ISBN 1581154356.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr