Vyučující
|
-
Petýrek Jan
-
Kokolia Jan, MgA.
|
Obsah předmětu
|
Studenti se v tomto semestru naučí vytvářet vizuální a interaktivní projekty, které kombinují animaci, generativní grafiku a uživatelskou interakci v prostředí Processing. 1. Úvod - souřadnice, vykreslování, barvy Seznámení s prostředím Processing, vykreslování základních tvarů a práce s barvami. 2. Proměnné, náhoda, animace Používání proměnných, náhodných hodnot a jednoduchých animací. 3. Čas, transformace, pohyb Animace založené na čase, transformace objektů (posun, rotace, zvětšení). 4. Podmínky a stavy Řídící logika programu, větvení a změny podle uživatelských vstupů nebo situací. 5. Smyčky a vzory Opakování s for/while cykly, generování vzorů, mřížek a opakujících se struktur. 6. Text a typografie Zobrazování textu, práce s fonty a typografií jako vizuálním prvkem. 7. Obrazy a pixely Import a úprava obrázků, manipulace s pixely a rastrovými daty. 8. Funkce Rozdělení kódu do přehledných částí pomocí vlastních funkcí. 9. Objekty Úvod do objektově orientovaného programování - třídy a instance. 10. Paměť a časové stopy Ukládání a opětovné použití dat, práce s historií pohybu a interakce. 11. Pohyb po křivce Animace po trajektoriích - sinus, kružnice, spirála, vlastní křivky. 12. Particles Systémy částic a vizuální efekty (déšť, sníh, exploze). 13. Interakce s uživatelem Práce s uživatelským vstupem (myš, klávesnice, senzory) a tvorba rozhraní. Úkolem je vytvořit interaktivní miniaplikaci, příběh nebo minihru.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 35 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického reprodukovat znalosti o vizuálních prostředcích vhodných pro animovanou tvorbu a její možnou interaktivní formu specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín a jejich technik a technologií |
Odborné dovednosti |
---|
pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího, vypracovat kresebné skici vlastních kompozičních návrhů rukou volnou i v základních grafických editorech, projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit, plánovat jednoduchý projekt od návrhů po realizaci, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
o plánování projektu (skici, scénáře, jednoduché storyboardy, animační práce), o možnostech interakce a přímého vstupu účastníka v animacích různých formátů a forem, o vizuálních prostředcích vhodných interaktivní design a tvorbu, |
Odborné dovednosti |
---|
plánovat projekt jednodušší interaktivní aplikace nebo trikového a vizuálního efektu, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, užití základů programátorského a animátorského názvosloví, chápe souvislost obou oborů, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Gleick, James. The Information: A History, a Theory, a Flood. Vintage. .
-
Maeda, John. How to Speak Machine: Computational Thinking for the Rest of Us. Penguin Books. .
-
McLean, Alex; Wiggins, David; Noble, James. Exploratory Programming for the Arts and Humanities. Springer. .
-
Reas, Casey; Fry, Ben. Processing: A Programming Handbook for Visual Designers and Artists. MIT Press. .
-
Reas, Casey; McWilliams, Chandler. Form+Code in Design, Art, and Architecture. Princeton Architectural Press. .
-
Shiffman, Daniel. Getting Started with Processing. O?Reilly. .
-
Shiffman, Daniel. Learning Processing: A Beginner?s Guide to Programming Images, Animation, and Interaction. Morgan Kaufmann. .
|