Předmět: Interaktivní nástroje 3

» Seznam fakult » FDU » KAU
Název předmětu Interaktivní nástroje 3
Kód předmětu KAU/IDIN3
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kokolia Jan, MgA.
  • Klánová Klára, Mgr.
Obsah předmětu
1. - 2. Seznámení s programem z pohledu animátora 3. - 4. Jednoduchá animační cvičení 5. - 6. Rozvíjení specifiky technických možností 7. - 8. Možnosti interaktivního rozvedení 9. - 10. Interaktivní vizitka 11. - 12. Společný interaktivní projekt, každý dvě varianty malého úseku z celku 13. Prezentace a hodnocení

Studijní aktivity a metody výuky
Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Cvičení
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 35 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
o plánování projektu interaktivní aplikací různých typů (skici, scénáře, jednoduché storyboardy, animační práce), na poučené úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického, hodnotit vhodnost provedení a prezentace vzhledem k účelu práce, o vizuálních prostředcích vhodných interaktivní design a tvorbu a způsobech jejich využití, o formách a formátech a jejich technologických vhodných pro interaktivní tvorbu a jejich specifikách,
Odborné dovednosti
plánuje projekt interaktivní aplikace nebo trikového a vizuálního efektu v různých programech, realizuje jednoduchý animační útvar určený pro webové prohlížeče, e-knihu, nebo herní aplikaci pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího, vypracovat kresebné skici vlastních kompozičních návrhů rukou volnou i v základních grafických editorech, projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit, akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response,
Obecné způsobilosti
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran,
Výsledky učení
Odborné znalosti
o plánování projektu vizuálního stylu interaktivní aplikace v různých programech pro různé účely (skici, scénáře, jednoduché storyboardy, animační práce), o možnostech interakce a přímého vstupu účastníka v animacích různých formátů a forem, o soudobých stylových kánonech interaktivního designu, o tradičních i netradičních způsobech a využitích interaktivního designu, možnosti finalizace a presentace výstupů interaktivních nástrojů různých typů,
Odborné dovednosti
plánovat projekt interaktivní aplikace nebo jednoduchého trikového a vizuálního efektu, svou práci si organizovat a strukturuje do jednotlivých kroků, které hodnotí jako celek i nezávisle na sobě, reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, alteruje svou práci při hledání vhodného řešení v závislosti na těchto kvalitách, hodnotit a srovnávat různé způsoby interakce diváka s dílem a volit pro své dílo vhodnou formu v závislosti na tomto hodnocení, užití běžných technologií a postupů pro tvorbu interaktivních prvků v různých programech, užít různých alternativních metod pro různé výstupy,
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • DeLoura, Mark A. Game programming gems 2. Hingham : Charles River Media, 2001. ISBN 1-58450-054-9.
  • DeLoura, Mark A. Game programming gems. Rockland, Mass. : Charles River Media, 2000. ISBN 1-58450-049-2.
  • Dickheiser, Michael. Game programming gems 6. 1st ed. Boston : Charles River Media, 2006. ISBN 1-58450-450-1.
  • Kirmse, Andrew. Game programming gems 4. Hingham : Charles River Media, 2004. ISBN 1-58450-295-9.
  • Noble, Joshua J. Programming interactivity : [a designer's guide to Processing, Arduino, and openFrameworks]. 2nd ed. Cambridge : O'Reilly Media, 2012. ISBN 978-1-449-31144-5.
  • Pallister, Kim. Game programming gems 5. 1st ed. Hingham : Charles River Media, 2005. ISBN 1-58450-352-1.
  • Treglia, Dante. Game programming gems 3. Hingham : Charles River Media, 2002. ISBN 1-58450-233-9.
  • Verth, Jim M. van; Bishop, Lars M. Essential mathematics for games and interactive applications : a programmers guide. Amsterdam : Morgan Kaufmann Publishers, 2004. ISBN 1-55860-863-X.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr