Předmět: Mediální ilustrace 1

» Seznam fakult » FDU » KAU
Název předmětu Mediální ilustrace 1
Kód předmětu KAU/MGMI1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 11
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šlajch Václav, MgA. Ing.
Obsah předmětu
1. Úvod do předmětu 2. - 3. Volba námětu v rámci zadaného tématu semestrálního projektu, rešerš 4. - 5. Skicování variant řešení a výběr finální podoby 6. - 12. Realizace vybraného řešení a průběžné korektury a skupinová prezentace díla 13. Prezentace projektu a jeho celkové zhodnocení

Studijní aktivity a metody výuky
Projektová výuka, Dialogická výuka, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Seminář
  • Kontaktní výuka - 130 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 60 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 40 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 45 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
o plánování projektu (skici, scénáře) obsahového rozboru námětu a jeho strukturace do scénáře herních prvků a strukturace interaktivních komponent a jejich řetězení o soudobých stylových kánonech mediální ilustrace o vizuálních prostředcích vhodných pro mediální ilustraci
Odborné dovednosti
plánuje projekt jednodušší mediální ilustrace nebo interaktivní aplikace navrhuje výstavbu děje (scénář, storyboard), nebo strukturu herního či interaktivního prvku realizuje finální podobu mediální ilustrace reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
Výsledky učení
Odborné znalosti
o plánování projektu (skici, scénáře) a propojení obsahu a formy, obsahového rozboru námětu a jeho strukturace do podrobnějšího scénáře, herních prvků a strukturace interaktivních komponent a jejich řetězení podle základních principů, o soudobých stylových kánonech mediální ilustrace o vizuálních prostředcích vhodných pro mediální ilustraci
Odborné dovednosti
plánuje projekt jednodušší mediální ilustrace nebo interaktivní aplikace s ohledem na vyváženost obsahu a formy, navrhuje výstavbu děje (scénář, storyboard), nebo strukturu herního či interaktivního prvku s ohledem na jeho funkčnost, realizuje finální podobu mediální ilustrace či aplikace, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství, je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Bimber, Oliver; Raskar, Ramesh. Modern approaches to augmented reality : tutorial 8 : 25th annual conference of the European Association for Computer Graphics "Interacting with Virtual Worlds" ; Grenoble, August 30th -September 3rd. Grenoble : INRIA, 2004.
  • Gahan, Andrew. Game art complete : all-in-one : learn Maya, 3ds Max, zBrush, and Photoshop winning techniques. Amsterdam ; Elsevier/Focal Press, 2009. ISBN 978-0-24081147-5.
  • Holešovský, František. Glosy k vývoji české ilustrace pro děti. Praha : Albatros, 1982.
  • Klimeš, Jan. Hledání významu v umělecké narativní ilustraci. Vydání první. 2015. ISBN 978-80-210-8059-1.
  • Lea, Derek. Mistrovství v Adobe Photoshop : [digitální ilustrace a škola výtvarných technik]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2340-9.
  • Sharp, Helen; Rogers, Yvonne; Preece, Jenny. Interaction design : beyond human-computer interaction. 2nd ed. Chichester : John Wiley, 2007. ISBN 978-0-470-01866-8.
  • Wigan, Mark. Umění ilustrace : vizuální myšlení. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2970-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr