Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Seznámení s průběhem semestru, zadání tématu semestrálního projektu 2. Specifika interaktivní tvorby, klasické i moderní technologie s ohledem k zadanému tématu 3. Přípravná fáze projektu 4. - 5. Návrh pracovních postupů 6. - 7. První realizační fáze projektu 8. Kontrolní fáze projektu 9. - 10. Druhá realizační fáze projektu 11. - 13. Prezentace semestrálního projektu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Seminář
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 117 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 35 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
o plánování projektu, propojení obsahu a formy, zjišťování požadavků zadavatele/cílové skupiny, obsahového rozboru námětu a jeho strukturace do podrobnějšího scénáře, nebo navrhování jednodušších námětů, herních prvků a strukturace interaktivních komponent a jejich řetězení podle funkčních principů, o soudobých stylových kánonech mediální ilustrace o vizuálních prostředcích vhodných pro mediální ilustraci v žánrech digitálního komixu, matte painting a augmented reality |
Odborné dovednosti |
---|
plánuje projekt mediální ilustrace nebo interaktivní aplikace na základě požadavků zadavatele/cílové skupiny, na základě rozboru jednoduchého zadaného či vytvářeného námětu navrhuje podrobný scénář, navrhuje strukturu jednoduchého herního designu či interaktivní aplikace, realizuje finální podobu mediální aplikace využívající žánry digitálního komixu, matte painting a augmented reality, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství , je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
o plánování projektu, propojení obsahu a formy, zjišťování požadavků zadavatele/cílové skupiny, navržení několika variant tématu a jeho rozpracování, o strukturaci tématu a výstavby dějové linky u narativních žánrů, nebo kompozičních schémat u žánrů statických, základní architektury herních a interaktivních aplikací, o soudobých stylových kánonech mediální ilustrace o vizuálních prostředcích vhodných pro mediální ilustraci v žánrech digitálního komixu, matte painting a augmented reality, nebo jejich kombinacích |
Odborné dovednosti |
---|
plánuje projekt mediální ilustrace nebo interaktivní aplikace s ohledem na požadavky zadavatelů, navrhuje několik variant tématu mediálně ilustračního projektu a jejich strukturu, samostatně navrhuje architekturu herního či interaktivního prvku, realizuje finální podobu mediální ilustrace v žánrech digitálního komixu, matte painting a augmented reality, nebo jejich kombinacích, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství, je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
monografie ilustrátorů 19. a 20. století.
-
produkce nakladatelství AULOS.
-
Abts, Tomma. Vitamin P : new perspectives in painting. 1st pub. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-4446-2.
-
Anderson, Stephen P. Seductive interaction design : creating playful, fun, and effective user experiences. Berkeley : New Riders, 2011. ISBN 978-0-321-72552-3.
-
Bendová Helena. Umění počítačových her. Praha : AMU, 2016. ISBN 978-80-7331-421-7.
-
Bimber, Oliver; Raskar, Ramesh. Modern approaches to augmented reality : tutorial 8 : 25th annual conference of the European Association for Computer Graphics "Interacting with Virtual Worlds" ; Grenoble, August 30th -September 3rd. Grenoble : INRIA, 2004.
-
Furht, Borivoje. Handbook of augmented reality. New York : Springer, 2011. ISBN 978-1-4614-0063-9.
-
Gahan, Andrew. Game art complete : all-in-one : learn Maya, 3ds Max, zBrush, and Photoshop winning techniques. Amsterdam ; Elsevier/Focal Press, 2009. ISBN 978-0-24081147-5.
-
Holešovský, František. Glosy k vývoji české ilustrace pro děti. Praha : Albatros, 1982.
-
Kipper, Gregory; Rampolla, Joseph. Augmented reality : an emerging technologies guide to AR. 1st ed. Waltham : Syngress, 2013. ISBN 978-1-59749-733-6.
-
Klimeš, Jan. Hledání významu v umělecké narativní ilustraci. Vydání první. 2015. ISBN 978-80-210-8059-1.
-
Lea, Derek. Kreativní grafika : ilustrace, umělecké techniky a 3D kresby kombinující Photoshop s aplikacemi Illustrator, Poser, Painter, Cinema 4D a ZBrush. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3469-6.
-
Lea, Derek. Mistrovství v Adobe Photoshop : [digitální ilustrace a škola výtvarných technik]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2340-9.
-
Sharp, Helen; Rogers, Yvonne; Preece, Jenny. Interaction design : beyond human-computer interaction. 2nd ed. Chichester : John Wiley, 2007. ISBN 978-0-470-01866-8.
-
Wigan, Mark. Umění ilustrace : vizuální myšlení. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2970-8.
|