Předmět: Ateliér Mediální ilustrace 6

» Seznam fakult » FDU » KAU
Název předmětu Ateliér Mediální ilustrace 6
Kód předmětu KAU/MI6
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 17
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šlajch Václav, MgA. Ing.
Obsah předmětu
1. Seznámení s průběhem semestru, zadání tématu semestrálního projektu 2. Specifika interaktivní tvorby, klasické i moderní technologie s ohledem k zadanému tématu 3. Přípravná fáze projektu 4. - 5. Návrh pracovních postupů 6. - 7. První realizační fáze projektu 8. Kontrolní fáze projektu 9. - 10. Druhá realizační fáze projektu 11. - 13. Prezentace semestrálního projektu

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Seminář
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 40 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 208 hodin za semestr
  • Projekt týmový [20-60 / počet studentů] - 50 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 60 hodin za semestr
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 75 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
o plánování projektu, propojení obsahu a formy, zjišťování požadavků zadavatele/cílové skupiny, o charakteru činností dalších štábových profesí z oblasti audiovize a multi/mediálních projektů, za účelem zajištění vzájemné spolupráce, navržení několika variant tématu a jeho rozpracování, o pokročilé strukturaci tématu a výstavby dějové linky u narativních žánrů, nebo kompozičních schémat u žánrů statických, pokročilé architektury herních a interaktivních aplikací, o soudobých stylových kánonech mediální ilustrace a audiovize obecně, o vizuálních prostředcích vhodných pro mediální ilustraci v širokém spektru žánrů a jejich kombinací
Odborné dovednosti
plánuje projekt mediální ilustrace nebo interaktivní aplikace s ohledem na požadavky zadavatelů, uzpůsobuje vlastní projekt požadavkům dalších štábových profesí, navrhuje několik variant tématu mediálně ilustračního projektu a rozpracovává jejich strukturu, samostatně navrhuje pokročilou architekturu herního či interaktivního prvku, realizuje finální podobu mediální ilustrace v širokém spektru žánrů a jejich kombinací, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství, je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
Výsledky učení
Odborné znalosti
o plánování projektu, propojení obsahu a formy, zjišťování požadavků zadavatele/cílové skupiny, o možnostech spolupráce na audiovizuálních a multi/mediálních projektech, variování autorského tématu, o expertní strukturaci tématu a výstavby dějové linky v případě narativních žánrů, nebo kompozičních schémat u žánrů statických, hluboké znalosti architektury herních a interaktivních aplikací, o soudobých stylových kánonech mediální ilustrace a audiovize obecně a možnostech jejich překračování, o vizuálních prostředcích vhodných pro mediální ilustraci v širokém spektru žánrů a jejich kombinací
Odborné dovednosti
plánuje projekt mediální ilustrace nebo interaktivní aplikace s ohledem na požadavky zadavatelů, uzpůsobuje vlastní projekt požadavkům dalších štábových profesí, navrhuje několik různých autorských variant tématu mediálně ilustračního projektu, podrobně rozpracovává strukturu projektu, samostatně navrhuje pokročilou architekturu herní či interaktivní aplikace, realizuje finální podobu mediální ilustrace v širokém spektru žánrů a jejich kombinací, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství a své soudy je schopen zdůvodňovat, je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • monografie ilustrátorů 19. a 20. století.
  • produkce nakladatelství AULOS.
  • Abts, Tomma. Vitamin P : new perspectives in painting. 1st pub. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-4446-2.
  • Anderson, Stephen P. Seductive interaction design : creating playful, fun, and effective user experiences. Berkeley : New Riders, 2011. ISBN 978-0-321-72552-3.
  • Bendová Helena. Umění počítačových her. Praha : AMU, 2016. ISBN 978-80-7331-421-7.
  • Bimber, Oliver; Raskar, Ramesh. Modern approaches to augmented reality : tutorial 8 : 25th annual conference of the European Association for Computer Graphics "Interacting with Virtual Worlds" ; Grenoble, August 30th -September 3rd. Grenoble : INRIA, 2004.
  • Furht, Borivoje. Handbook of augmented reality. New York : Springer, 2011. ISBN 978-1-4614-0063-9.
  • Gahan, Andrew. Game art complete : all-in-one : learn Maya, 3ds Max, zBrush, and Photoshop winning techniques. Amsterdam ; Elsevier/Focal Press, 2009. ISBN 978-0-24081147-5.
  • Holešovský, František. Glosy k vývoji české ilustrace pro děti. Praha : Albatros, 1982.
  • Kipper, Gregory; Rampolla, Joseph. Augmented reality : an emerging technologies guide to AR. 1st ed. Waltham : Syngress, 2013. ISBN 978-1-59749-733-6.
  • Klimeš, Jan. Hledání významu v umělecké narativní ilustraci. Vydání první. 2015. ISBN 978-80-210-8059-1.
  • Lea, Derek. Kreativní grafika : ilustrace, umělecké techniky a 3D kresby kombinující Photoshop s aplikacemi Illustrator, Poser, Painter, Cinema 4D a ZBrush. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3469-6.
  • Lea, Derek. Mistrovství v Adobe Photoshop : [digitální ilustrace a škola výtvarných technik]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2340-9.
  • Sharp, Helen; Rogers, Yvonne; Preece, Jenny. Interaction design : beyond human-computer interaction. 2nd ed. Chichester : John Wiley, 2007. ISBN 978-0-470-01866-8.
  • Wigan, Mark. Umění ilustrace : vizuální myšlení. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2970-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr