Předmět: Ateliér Multimédia 11

» Seznam fakult » FDU » KAU
Název předmětu Ateliér Multimédia 11
Kód předmětu KAU/MM11
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 17
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Takáč Viktor, MgA. Ph.D.
  • Mazúr Milan, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Seznámení s průběhem semestru, zadání tématu semestrálního projektu (KP) 2. Specifika animovaného filmu, klasické i moderní technologie - seznámení 3. Praktické použití animačních technik - přehled 4. - 5. Animovaný film - přehled pracovních postupů 6. - 7. Kreslená animace, počítačová animace - krátké útvary 8. Animace s použitím typografie 9. - 10. Plošková nebo PC animace 11. - 13. Předložení semestrálního projektu (KP)

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s diskusí, Přednáška s analýzou videozáznamu, Skupinová výuka, Projektová výuka, Diskuse, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Studium textů, Seminář
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 40 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 208 hodin za semestr
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 35 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
  • Projekt týmový [20-60 / počet studentů] - 50 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 60 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
o plánování pokročilého multimediálního projektu aranžovaného, nebo dokumentárního, pokročilých principů spolupráce s dalšími štábními profesemi v oblasti audiovizuálních projektů, navrhování svébytných autorských témat a jejich rozboru, o širokém rejstříku technologických a technických postupů snímání, postprodukce a projekce, o širokém rejstříku technologických a technických postupů scénické výpravy vhodné pro film nebo multimediální projekci včetně přesahů do instalace a interiérového designu, o pokročilých principech prezentace projektu a jeho propagaci, o historických i současných stylových kánonech využívaných v disciplíně multimédia a jejich přesazích, o vizuálních prostředcích vhodných pro multimédia a příbuzné obory
Odborné dovednosti
plánuje pokročilý multimediální aranžovaný, nebo dokumentární projekt, zapojuje se do projektu a plnohodnotně spolupracuje s dalšími štábními profesemi, navrhuje a rozebírá svébytná autorská témata projektů, uplatňuje široký rejstřík způsobů výstavby děje, včetně netradičních postupů, do hloubky zvládá realizaci scénické výpravy vhodné pro film nebo multimediální projekci včetně přesahů do instalace a interiérového designu, realizuje autorský film, složitou projekci nebo multimediální instalaci, zvládá případnou postprodukci projektu a zajistí plnohodnotnou prezentaci a propagaci projektu, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech a své soudy zdůvodňuje, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství a široké veřejnosti využívá přitom pokročilé prezentační principy, je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru.,
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
Výsledky učení
Odborné znalosti
o plánování autorského multimediálního projektu aranžovaného, nebo dokumentárního, či jejich kombinaci, principů řízení dalších štábních profesí v oblasti audiovizuálních projektů, navrhování svébytných autorských témat jejich rozboru a jejich modifikace podle širších kulturních okolností, o širokém rejstříku technologických a technických postupů snímání, postprodukce a projekce, a jejich tvůrčím překračování, o širokém rejstříku technologických a technických postupů scénické výpravy vhodné pro všechny typy multimediálních projektů, o pokročilých principech prezentace projektu a jeho propagaci, o historických i současných stylových kánonech využívaných v disciplíně multimédia a jejich přesazích, o vizuálních prostředcích vhodných pro multimédia a příbuzné obory a mezioborové projekty
Odborné dovednosti
plánuje autorský multimediální aranžovaný, nebo dokumentární projekt, řídí projekt a další štábní profese, navrhuje a rozebírá svébytná autorská témata projektů a modifikuje je podle širších kulturních okolností, uplatňuje široký rejstřík technologických a technických postupů snímání, postprodukce a projekce, a jejich tvůrčí překračování, komplexně zvládá technologické a technické postupy scénické výpravy vhodné pro všechny typy multimediálních projektů, realizuje dlouhometrážní autorský film, složitou projekci nebo komplexní multimediální instalaci, zvládá postprodukci projektu a zajistí plnohodnotnou prezentaci a propagaci projektu, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech a své soudy zdůvodňuje, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství a široké veřejnosti využívá přitom pokročilé prezentační principy, je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, sám je aktivně formuluje
Obecné způsobilosti
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu,
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Avid DVD Authoring by Sonic User Guides. 2005.
  • Avid Media Composer Guides. 2006.
  • Avid 3D Animation and Graphic. 2004.
  • Barthes, Roland. Světlá komora : vysvětlivky k fotografii. [1. vyd.]. Bratislava : Archa, 1994. ISBN 80-7115-081-9.
  • Bendová Helena. Umění počítačových her. Praha : AMU, 2016. ISBN 978-80-7331-421-7.
  • Benjamin, Walter. Umělecké dílo v době mechanické reprodukovatelnosti, In: Walter Benjamin, Dílo a jeho zdroj, str. 18 - 34. Praha, Odeon, 1979.
  • Buscombe, Edward. Cinema today. London : Phaidon, 2003. ISBN 0-7148-4081-5.
  • Campany, David. Art and photography. London : Phaidon, 2003. ISBN 0-7148-4286-9.
  • Frascina, Francis; Harris, Jonathan. Art in modern culture : an anthology of critical texts. London : Phaidon, 1992. ISBN 0-7148-2840-8.
  • Gablik, Suzi. Selhala moderna?. 1. vyd. Olomouc : Votobia, 1995. ISBN 80-85885-20-4.
  • Chalupecký, Jindřich. Úděl umělce : duchampovské meditace. 1. vyd. Praha : Torst, 1998. ISBN 80-7215-050-2.
  • Christov-Bakargiev, Carolyn. Arte povera. London : Phaidon, 1999. ISBN 0-7148-4556-6.
  • Manovich L. The Language of New Media. The MIT Press, 1st ed. London, England; Cambridge, Massachusetts, 2002. ISBN 026212226X.
  • Manovich, Lev. Software takes command extending the language of new media. New York : Bloomsbury, 2013. ISBN 978-1-62356-745-3.
  • Meyer, James Sampson. Minimalism. London : Phaidon, 2000. ISBN 0-7148-3460-2.
  • Osborne, Peter. Conceptual art. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-3930-2.
  • Pelzer, Birgit; Francis, Mark; Colomina, Beatriz. Dan Graham. London : Phaidon, 2001. ISBN 0-7148-3964-7.
  • Reckitt, Helena. Art and feminism. London : Phaidon, 2001. ISBN 0-7148-3529-3.
  • Sontag, Susan. O fotografii. Vyd. 1. Praha ; Paseka, 2002. ISBN 80-7185-471-9.
  • Valušiak, Josef. Základy střihové skladby. V Praze : FAMU, 2005. ISBN 80-7331-039-2.
  • Verwoert, Jan; Halley, Peter; Matsui, Midori. Wolfgang Tillmans. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-4192-7.
  • Ward, Frazer; Taylor, Mark C.; Bloomer, Jennifer. Vito Acconci. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-4002-5.
  • Warr, Tracey. The artist`s body. London : Phaidon, 2000. ISBN 0-7148-3502-1.
  • Watson, Scott; Thater, Diana; Clover, Carol J. Stan Douglas. London : Phaidon, 1998. ISBN 0-7148-3796-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr