Předmět: Ateliér Multimédia 3

» Seznam fakult » FDU » KAU
Název předmětu Ateliér Multimédia 3
Kód předmětu KAU/MM3S
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 11
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Takáč Viktor, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Seznámení s průběhem semestru, zadání tématu semestrálního projektu (KP) 2. Specifika animovaného filmu, klasické i moderní technologie - seznámení 3. Praktické použití animačních technik - přehled 4. - 5. Animovaný film - přehled pracovních postupů 6. - 7. Kreslená animace, počítačová animace - krátké útvary 8. Animace s použitím typografie 9. - 10. Plošková nebo PC animace 11. - 13. Předložení semestrálního projektu (KP)

Studijní aktivity a metody výuky
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 130 hodin za semestr
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 80 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
plánování jednoduššího multimediálního projektu (skici, scénáře, jednoduché storyboardy) obsahového rozboru námětu a jeho strukturace do scénáře, technologických a technických postupech scénické instalace, základních principech prezentace projektu, historických i současných stylových kánonech využívaných v disciplíně multimédia, vizuálních prostředcích vhodných pro multimédia
Odborné dovednosti
plánuje projekt jednoduchého dokumentu, reportáže či krátkého autorského snímku, rozebírá námět a navrhuje výstavbu děje (scénář, storyboard) včetně jeho neobvyklého zřetězení, zvládá scénickou přípravu zahrnující osvětlení, audio efekty a komponování scénických prvků, realizuje krátký filmový útvar určený pro internet nebo TV, nebo mappingovou projekci, zvládá jednoduchou postprodukci snímku (střih, postsynchrony, atd.), reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství a využívá přitom jednoduché prezentační principy, je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
Výsledky učení
Odborné znalosti
plánování pokročilejšího multimediálního projektu (skici, scénáře, storyboardy) aranžovaného, nebo dokumentárního, obsahového rozboru námětu a jeho strukturace do scénáře a navrhování jednoduchých autorských témat, technologických a technických postupech scénické instalace vhodné pro film nebo multimediální projekci, základních principech prezentace projektu a jeho propagaci, historických i současných stylových kánonech využívaných v disciplíně multimédia, vizuálních prostředcích vhodných pro multimédia
Odborné dovednosti
plánuje projekt dokumentu, reportáže či krátkého autorského filmu, navrhuje a rozebírá jednodušší námět, vystaví děj (scénář, storyboard) a uvažuje přitom o tradičních kompozičních postupech, kombinuje dějové linie, a graduje dějové napětí, zvládá scénickou výpravu k vytváření scénického prostoru a umělecké charakteristiky a atmosféry místa, realizuje filmový útvar určený pro internet nebo TV, nebo mappingovou projekci, zvládá pokročilejší střihovou postprodukci snímku (montáž, juxtapozice, střet jednoho záběru s druhým, postsynchrony, atd.), reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech a své soudy zdůvodňuje, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství a využívá přitom jednoduché prezentační principy, je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Avid DVD Authoring by Sonic User Guides. 2005.
  • Avid Media Composer Guides. 2006.
  • Avid 3D Animation and Graphic. 2004.
  • Barthes, Roland. Světlá komora : vysvětlivky k fotografii. [1. vyd.]. Bratislava : Archa, 1994. ISBN 80-7115-081-9.
  • Bendová Helena. Umění počítačových her. Praha : AMU, 2016. ISBN 978-80-7331-421-7.
  • Benjamin, Walter. Umělecké dílo v době mechanické reprodukovatelnosti, In: Walter Benjamin, Dílo a jeho zdroj, str. 18 - 34. Praha, Odeon, 1979.
  • Buscombe, Edward. Cinema today. London : Phaidon, 2003. ISBN 0-7148-4081-5.
  • Campany, David. Art and photography. London : Phaidon, 2003. ISBN 0-7148-4286-9.
  • Frascina, Francis; Harris, Jonathan. Art in modern culture : an anthology of critical texts. London : Phaidon, 1992. ISBN 0-7148-2840-8.
  • Gablik, Suzi. Selhala moderna?. 1. vyd. Olomouc : Votobia, 1995. ISBN 80-85885-20-4.
  • Chalupecký, Jindřich. Úděl umělce : duchampovské meditace. 1. vyd. Praha : Torst, 1998. ISBN 80-7215-050-2.
  • Christov-Bakargiev, Carolyn. Arte povera. London : Phaidon, 1999. ISBN 0-7148-4556-6.
  • Manovich L. The Language of New Media. The MIT Press, 1st ed. London, England; Cambridge, Massachusetts, 2002. ISBN 026212226X.
  • Manovich, Lev. Software takes command extending the language of new media. New York : Bloomsbury, 2013. ISBN 978-1-62356-745-3.
  • Meyer, James Sampson. Minimalism. London : Phaidon, 2000. ISBN 0-7148-3460-2.
  • Osborne, Peter. Conceptual art. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-3930-2.
  • Pelzer, Birgit; Francis, Mark; Colomina, Beatriz. Dan Graham. London : Phaidon, 2001. ISBN 0-7148-3964-7.
  • Reckitt, Helena. Art and feminism. London : Phaidon, 2001. ISBN 0-7148-3529-3.
  • Sontag, Susan. O fotografii. Vyd. 1. Praha ; Paseka, 2002. ISBN 80-7185-471-9.
  • Valušiak, Josef. Základy střihové skladby. V Praze : FAMU, 2005. ISBN 80-7331-039-2.
  • Verwoert, Jan; Halley, Peter; Matsui, Midori. Wolfgang Tillmans. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-4192-7.
  • Ward, Frazer; Taylor, Mark C.; Bloomer, Jennifer. Vito Acconci. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-4002-5.
  • Warr, Tracey. The artist`s body. London : Phaidon, 2000. ISBN 0-7148-3502-1.
  • Watson, Scott; Thater, Diana; Clover, Carol J. Stan Douglas. London : Phaidon, 1998. ISBN 0-7148-3796-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr