Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Seznámení s průběhem semestru, zadání tématu semestrálního projektu (KP) 2. Specifika animovaného filmu, klasické i moderní technologie - seznámení 3. Praktické použití animačních technik - přehled 4. - 5. Animovaný film - přehled pracovních postupů 6. - 7. Kreslená animace, počítačová animace - krátké útvary 8. Animace s použitím typografie 9. - 10. Plošková nebo PC animace 11. - 13. Předložení semestrálního projektu (KP)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 130 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 80 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
plánování jednoduššího multimediálního projektu (skici, scénáře, jednoduché storyboardy) obsahového rozboru námětu a jeho strukturace do scénáře, technologických a technických postupech scénické instalace, základních principech prezentace projektu, historických i současných stylových kánonech využívaných v disciplíně multimédia, vizuálních prostředcích vhodných pro multimédia |
Odborné dovednosti |
---|
plánuje projekt jednoduchého dokumentu, reportáže či krátkého autorského snímku, rozebírá námět a navrhuje výstavbu děje (scénář, storyboard) včetně jeho neobvyklého zřetězení, zvládá scénickou přípravu zahrnující osvětlení, audio efekty a komponování scénických prvků, realizuje krátký filmový útvar určený pro internet nebo TV, nebo mappingovou projekci, zvládá jednoduchou postprodukci snímku (střih, postsynchrony, atd.), reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství a využívá přitom jednoduché prezentační principy, je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
plánování pokročilejšího multimediálního projektu (skici, scénáře, storyboardy) aranžovaného, nebo dokumentárního, obsahového rozboru námětu a jeho strukturace do scénáře a navrhování jednoduchých autorských témat, technologických a technických postupech scénické instalace vhodné pro film nebo multimediální projekci, základních principech prezentace projektu a jeho propagaci, historických i současných stylových kánonech využívaných v disciplíně multimédia, vizuálních prostředcích vhodných pro multimédia |
Odborné dovednosti |
---|
plánuje projekt dokumentu, reportáže či krátkého autorského filmu, navrhuje a rozebírá jednodušší námět, vystaví děj (scénář, storyboard) a uvažuje přitom o tradičních kompozičních postupech, kombinuje dějové linie, a graduje dějové napětí, zvládá scénickou výpravu k vytváření scénického prostoru a umělecké charakteristiky a atmosféry místa, realizuje filmový útvar určený pro internet nebo TV, nebo mappingovou projekci, zvládá pokročilejší střihovou postprodukci snímku (montáž, juxtapozice, střet jednoho záběru s druhým, postsynchrony, atd.), reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech a své soudy zdůvodňuje, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství a využívá přitom jednoduché prezentační principy, je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Avid DVD Authoring by Sonic User Guides. 2005.
-
Avid Media Composer Guides. 2006.
-
Avid 3D Animation and Graphic. 2004.
-
Barthes, Roland. Světlá komora : vysvětlivky k fotografii. [1. vyd.]. Bratislava : Archa, 1994. ISBN 80-7115-081-9.
-
Bendová Helena. Umění počítačových her. Praha : AMU, 2016. ISBN 978-80-7331-421-7.
-
Benjamin, Walter. Umělecké dílo v době mechanické reprodukovatelnosti, In: Walter Benjamin, Dílo a jeho zdroj, str. 18 - 34. Praha, Odeon, 1979.
-
Buscombe, Edward. Cinema today. London : Phaidon, 2003. ISBN 0-7148-4081-5.
-
Campany, David. Art and photography. London : Phaidon, 2003. ISBN 0-7148-4286-9.
-
Frascina, Francis; Harris, Jonathan. Art in modern culture : an anthology of critical texts. London : Phaidon, 1992. ISBN 0-7148-2840-8.
-
Gablik, Suzi. Selhala moderna?. 1. vyd. Olomouc : Votobia, 1995. ISBN 80-85885-20-4.
-
Chalupecký, Jindřich. Úděl umělce : duchampovské meditace. 1. vyd. Praha : Torst, 1998. ISBN 80-7215-050-2.
-
Christov-Bakargiev, Carolyn. Arte povera. London : Phaidon, 1999. ISBN 0-7148-4556-6.
-
Manovich L. The Language of New Media. The MIT Press, 1st ed. London, England; Cambridge, Massachusetts, 2002. ISBN 026212226X.
-
Manovich, Lev. Software takes command extending the language of new media. New York : Bloomsbury, 2013. ISBN 978-1-62356-745-3.
-
Meyer, James Sampson. Minimalism. London : Phaidon, 2000. ISBN 0-7148-3460-2.
-
Osborne, Peter. Conceptual art. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-3930-2.
-
Pelzer, Birgit; Francis, Mark; Colomina, Beatriz. Dan Graham. London : Phaidon, 2001. ISBN 0-7148-3964-7.
-
Reckitt, Helena. Art and feminism. London : Phaidon, 2001. ISBN 0-7148-3529-3.
-
Sontag, Susan. O fotografii. Vyd. 1. Praha ; Paseka, 2002. ISBN 80-7185-471-9.
-
Valušiak, Josef. Základy střihové skladby. V Praze : FAMU, 2005. ISBN 80-7331-039-2.
-
Verwoert, Jan; Halley, Peter; Matsui, Midori. Wolfgang Tillmans. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-4192-7.
-
Ward, Frazer; Taylor, Mark C.; Bloomer, Jennifer. Vito Acconci. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-4002-5.
-
Warr, Tracey. The artist`s body. London : Phaidon, 2000. ISBN 0-7148-3502-1.
-
Watson, Scott; Thater, Diana; Clover, Carol J. Stan Douglas. London : Phaidon, 1998. ISBN 0-7148-3796-2.
|