Předmět: Ateliér Multimédia 4

» Seznam fakult » FDU » KAU
Název předmětu Ateliér Multimédia 4
Kód předmětu KAU/MM4
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 10
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Takáč Viktor, MgA. Ph.D.
  • Mazúr Milan, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Seznámení s průběhem semestru, zadání tématu semestrálního projektu (KP) 2. Specifika animovaného filmu, klasické i moderní technologie - seznámení 3. Praktické použití animačních technik - přehled 4. - 5. Animovaný film - přehled pracovních postupů 6. - 7. Kreslená animace, počítačová animace - krátké útvary 8. Animace s použitím typografie 9. - 10. Plošková nebo PC animace 11. - 13. Předložení semestrálního projektu (KP)

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s diskusí, Přednáška s analýzou videozáznamu, Skupinová výuka, Projektová výuka, Diskuse, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Studium textů, Seminář
  • Kontaktní výuka - 117 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 40 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 55 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
o plánování pokročilejšího multimediálního projektu (skici, scénáře, storyboardy) aranžovaného, nebo dokumentárního, obsahového rozboru námětu a jeho strukturace do scénáře a navrhování jednoduchých autorských témat, o technologických a technických postupech scénické instalace vhodné pro film nebo multimediální projekci, o základních principech prezentace projektu a jeho propagaci, o historických i současných stylových kánonech využívaných v disciplíně multimédia, o vizuálních prostředcích vhodných pro multimédia
Odborné dovednosti
plánuje projekt dokumentu, reportáže či krátkého autorského filmu, navrhuje a rozebírá jednodušší námět, vystaví děj (scénář, storyboard) a uvažuje přitom o tradičních kompozičních postupech, kombinuje dějové linie, a graduje dějové napětí, zvládá scénickou výpravu k vytváření scénického prostoru a umělecké charakteristiky a atmosféry místa, realizuje filmový útvar určený pro internet nebo TV, nebo mappingovou projekci, zvládá pokročilejší střihovou postprodukci snímku (montáž, juxtapozice, střet jednoho záběru s druhým, postsynchrony, atd.), reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech a své soudy zdůvodňuje, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství a využívá přitom jednoduché prezentační principy, je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
Výsledky učení
Odborné znalosti
o plánování pokročilejšího multimediálního projektu aranžovaného, nebo dokumentárního, navrhování autorských témat a jejich rozboru, o technologických a technických postupech snímání včetně technologie (motion capture), o technologických a technických postupech scénické výpravy vhodné pro film nebo multimediální projekci, o pokročilejších principech prezentace projektu a jeho propagaci, o historických i současných stylových kánonech využívaných v disciplíně multimédia, o vizuálních prostředcích vhodných pro multimédia
Odborné dovednosti
plánuje projekt dokumentu, reportáže či krátkého autorského filmu, navrhuje a rozebírá pokročilé a bohatší témata, vystaví děj a uvažuje přitom o netradičních kompozičních postupech, kombinacích dějových linií, a gradaci dějového napětí, zvládá scénickou výpravu k vytváření scénického prostoru a umělecké charakteristiky a atmosféry místa, realizuje filmový útvar určený pro internet nebo TV, nebo pro mappingovou projekci, zvládá pokročilejší střihovou postprodukci snímku (montáž, juxtapozice, střet jednoho záběru s druhým, postsynchrony, atd.), reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech a své soudy zdůvodňuje, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství a využívá přitom pokročilejší prezentační principy, je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Avid DVD Authoring by Sonic User Guides. 2005.
  • Avid Media Composer Guides. 2006.
  • Avid 3D Animation and Graphic. 2004.
  • Barthes, Roland. Světlá komora : vysvětlivky k fotografii. [1. vyd.]. Bratislava : Archa, 1994. ISBN 80-7115-081-9.
  • Bendová Helena. Umění počítačových her. Praha : AMU, 2016. ISBN 978-80-7331-421-7.
  • Benjamin, Walter. Umělecké dílo v době mechanické reprodukovatelnosti, In: Walter Benjamin, Dílo a jeho zdroj, str. 18 - 34. Praha, Odeon, 1979.
  • Buscombe, Edward. Cinema today. London : Phaidon, 2003. ISBN 0-7148-4081-5.
  • Campany, David. Art and photography. London : Phaidon, 2003. ISBN 0-7148-4286-9.
  • Frascina, Francis; Harris, Jonathan. Art in modern culture : an anthology of critical texts. London : Phaidon, 1992. ISBN 0-7148-2840-8.
  • Gablik, Suzi. Selhala moderna?. 1. vyd. Olomouc : Votobia, 1995. ISBN 80-85885-20-4.
  • Chalupecký, Jindřich. Úděl umělce : duchampovské meditace. 1. vyd. Praha : Torst, 1998. ISBN 80-7215-050-2.
  • Christov-Bakargiev, Carolyn. Arte povera. London : Phaidon, 1999. ISBN 0-7148-4556-6.
  • Manovich L. The Language of New Media. The MIT Press, 1st ed. London, England; Cambridge, Massachusetts, 2002. ISBN 026212226X.
  • Manovich, Lev. Software takes command extending the language of new media. New York : Bloomsbury, 2013. ISBN 978-1-62356-745-3.
  • Meyer, James Sampson. Minimalism. London : Phaidon, 2000. ISBN 0-7148-3460-2.
  • Osborne, Peter. Conceptual art. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-3930-2.
  • Pelzer, Birgit; Francis, Mark; Colomina, Beatriz. Dan Graham. London : Phaidon, 2001. ISBN 0-7148-3964-7.
  • Reckitt, Helena. Art and feminism. London : Phaidon, 2001. ISBN 0-7148-3529-3.
  • Sontag, Susan. O fotografii. Vyd. 1. Praha ; Paseka, 2002. ISBN 80-7185-471-9.
  • Valušiak, Josef. Základy střihové skladby. V Praze : FAMU, 2005. ISBN 80-7331-039-2.
  • Verwoert, Jan; Halley, Peter; Matsui, Midori. Wolfgang Tillmans. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-4192-7.
  • Ward, Frazer; Taylor, Mark C.; Bloomer, Jennifer. Vito Acconci. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-4002-5.
  • Warr, Tracey. The artist`s body. London : Phaidon, 2000. ISBN 0-7148-3502-1.
  • Watson, Scott; Thater, Diana; Clover, Carol J. Stan Douglas. London : Phaidon, 1998. ISBN 0-7148-3796-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr