Vyučující
|
-
Grygar Štěpán, Prof. Mgr.
-
Aubrecht Vojtěch, MgA.
|
Obsah předmětu
|
1. Zadání semestrální práce + všeobecný úvod do dané tématiky + historický přehled žánru dokumentární fotografie. 2. Přednáška a diskuse k současné dokumentární fotografii a mediální praxi (externí lektor z prostředí mediální fotografie). 3. Konzultace zvoleného tématu + zamýšlené koncepce. 4. První výsledky rešerše + návrh technického řešení. 5. Prezentace rešerše + příklady technického řešení. 6. Průběžná konzultace rozpracovanosti. 7. Průběžná konzultace rozpracovanosti. 8. Průběžná konzultace rozpracovanosti. 9. Selekce obrazového materiálu + harmonizace textu s obrazovým materiálem. 10. Grafická úprava ve spolupráci s ateliérem Grafického designu. 11. Příprava do tisku. 12. Finalizace projektu. 13. Konzultace finální podoby. Stanovení termínů průběžných konzultací seminárních úkolů a závěrečného semestrálního projektu - klauzurní práce. Zadání mezního termínu pro odevzdání kompletně dokončeného semestrálního projektu - klauzurní práce v souladu s požadavky vyučujícího. Zadání mezního termínu pro odevzdání příp. dalších požadovaných úkolů dle požadavků vyučujícího. Výstupem tohoto semestru bude rozsáhlý fotografický dokument s doprovodným textem na studentem zvolené téma.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s praktickými aplikacemi, Projektová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Cvičení
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 65 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 208 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 50 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 100 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
realizovat reklamní kampaň - zvolit nabízený produkt, vytvořit studii cílové skupiny, formulovat reklamní slogan, navrhnout originální a osobité ztvárnění reklamní kampaně - vytvořit pracovní varianty vč. vyčíslení jejich nákladovosti, ve spolupráci s grafikem vytvořit finální verzi pro tištěná média. Předmět je určen výhradně studentům FDU |
Výsledky učení |
---|
student: - prakticky aplikuje dovednosti reportážní a dokumentární fotografie, - vytvoří rozsáhlý fotografický dokument, - spolupracuje s žurnalistou, - věnuje se specifickému tématu |
Vyučovací metody |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Praktická zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
Katalog: Worl Press Photo aCzech Press Photo.
-
Balabán, Jan. Viktor Kolář. Praha, 2010.
-
Bauret, Gabriel. Color Photography. New York, 2005.
-
Birgus, Vladimír; Mlčoch, Jan,; Malá, Olga. Česká fotografie 20. století : průvodce. Praha : Uměleckoprůmyslové muzeum, 2005. ISBN 80-7101-041-3.
-
Birgus, Vladimír. Sociální fotografie USA. Světová literatura, 1981, č. 1 a 2..
-
Caujole, Ch. Anders Petersen. Photo Poche. Actes sud.
-
Cuau, B. Josef Koudelka. Photo Poche.
-
Durden, M. Photography Today. London, 2014.
-
Fárová, A. Souborný katalog výstav v Činoherním klubu v Praze v letech 1980-1981. Praha, 1981.
-
Howarth, S., Mc Laren, S. Street Photography Now. London, 2010.
-
Chéroux, C. Henri Cartier-Bresson. Paříž, 2014.
-
Kolář, Viktor. Monografie. Praha, 2006.
-
Koudelka, Josef. Monografie. Praha, 2002.
-
Lardinois, Brigitte. Magnum Magnum. Mnichov, 2001.
-
Livingston, J. New York School Photographs 1936?1963. New York, 1992.
-
Mrázková Daniela. Příběh fotografie.
-
Pospěch, T., Štreit, J. Fotografie 1965-2005. Praha, 2006.
-
Sluban, K. Entre parenth?ses. Photo Poche Sosiété..
|