Vyučující
|
-
Veverka Zdeněk, Doc. MgA.
|
Obsah předmětu
|
1. Zadání klauzurní práce (semestrálního projektu), seznámení s průběhem semestru. 2. Vypracování rešerší. 3. - 4. Vytvoření kresebných, příp. prostorových skic. 5. - 6. Vytvoření vizualizací. 7. - 8. Vytvoření prezentačních modelů. 9. - 10.Průběžné zadávání, konzultace, korektury a odevzdání dílčích seminárních úkolů. 11. - 12. Průběžná tvorba, korektury a konzultace semestrálního projektu. 13. Předložení finální verze semestrálního projektu pedagogovi v požadovaném termínu. Prezentace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Seminář
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 104 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 55 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
strukturace a zpracování rešeršní zprávy o kresebných postupech a komponování prostorové skici výrobku ve 3D editorech i volnou rukou o navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku o technických a technologických postupech zpracování 3D modelu produktu nebo prototypu méně náročného zadání |
Odborné dovednosti |
---|
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši produktů v zadané tematické oblasti naskicuje návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám vybere nejvhodnější variantu s ohledem na zadání (styl a cílovou skupinu) zvolí odpovídající technologii výroby modelu a navrhne technologický postup výroby prototypu vytvoří 3D model jednoduššího produktu pomocí standardních modelérských postupů, nebo 3D editorů a 3D tisku |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
strukturace a zpracování rešeršní zprávy o kresebných postupech a komponování prostorové skici výrobku ve 3D editorech i volnou rukou o navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků o technických a technologických postupech zpracování 3D modelu produktu nebo prototypu středně náročného zadání |
Odborné dovednosti |
---|
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši produktů v zadané tematické oblasti naskicuje návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám vybere nejvhodnější variantu svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky zvolí odpovídající technologii výroby modelu a navrhne technologický postup výroby prototypu vytvoří 3D model středně náročného produktu pomocí standardních modelérských postupů, nebo 3D editorů a 3D tisku |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Pro orientaci designéra kromě historie designu, kterou studuje ve specializovaném předmětu, je důležitá znalost aktuálních tendencí oboru. Proto jsou studenti v rámci výuky upozorňováni na články v odborném tisku, výstavy designu a webové adresy..
-
Bhaskaran, Lakshmi. Podoby moderního designu : inspirace hlavních hnutí a stylů pro současný design. V Praze : Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-864-4.
-
Byars, Mel. The design encyclopedia. London : Laurence King, 2004. ISBN 1-85669-349-X.
-
Fiellová, Ch., Fiell, P. Design pro 21. století.. Praha : Slovart, 2004. ISBN 80-7209-619-2.
-
Hauffe, Thomas. Design. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0284-X.
-
Hubatová-Vacková, L. ? Pachmanová, M. ? Ressová, J. (eds.). Zlínská umprumka (1959-2011). Praha : UMPRUM, 2013.
-
Knobloch, Iva,; Vondráček, Radim. Design v českých zemích 1900 - 2000 : instituce moderního designu. Vydání 1. 2016. ISBN 978-80-200-2612-5.
-
Kolektiv autorů. Ulmer modelle - modelle nach ulm. Hochschule für Gestaltung Ulm 1953-1968.. Stuttgart, Hatje Cantz Verlag, 2003. ISBN 978-3-7757-9142-7.
-
Kolesár, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Praha : Vysoká škola umělecko-průmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
-
Michl, Jan. Funkcionalismus, design, škola, trh. Brno, Barrister & Principal, 2012. ISBN 978-80-87474-48-8.
-
Michl, Jan. Tak nám prý forma sleduje funkci : sedm úvah o designu vůbec a o chápání funkcionalismu zvláště. Vyd. 1. Praha : VŠUP, 2003. ISBN 80-901982-7-9.
-
Norman, Donald A. Design pro každý den. 1. vyd. v ÄeskĂŠm jazyce. Praha : Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
|