Předmět: Ateliér Produktový design 4

» Seznam fakult » FDU » KDU
Název předmětu Ateliér Produktový design 4
Kód předmětu KDU/AD4
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 9
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Veverka Zdeněk, Doc. MgA.
Obsah předmětu
1. Zadání klauzurní práce (semestrálního projektu), seznámení s průběhem semestru. 2. Vypracování rešerší. 3. - 4. Vytvoření kresebných, příp. prostorových skic. 5. - 6. Vytvoření vizualizací. 7. - 8. Vytvoření prezentačních modelů. 9. - 10.Průběžné zadávání, konzultace, korektury a odevzdání dílčích seminárních úkolů. 11. - 12. Průběžná tvorba, korektury a konzultace semestrálního projektu. 13. Předložení finální verze semestrálního projektu pedagogovi v požadovaném termínu. Prezentace.

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Seminář
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 50 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 117 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
strukturace a zpracování rešeršní zprávy o kresebných postupech a komponování prostorové skici výrobku ve 3D editorech i volnou rukou o navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků o technických a technologických postupech zpracování 3D modelu produktu nebo prototypu středně náročného zadání
Odborné dovednosti
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši produktů v zadané tematické oblasti naskicuje návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám vybere nejvhodnější variantu svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky zvolí odpovídající technologii výroby modelu a navrhne technologický postup výroby prototypu vytvoří 3D model středně náročného produktu pomocí standardních modelérských postupů, nebo 3D editorů a 3D tisku
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
Výsledky učení
Odborné znalosti
strukturace a zpracování rešeršní zprávy o kresebných postupech a komponování prostorové skici výrobku ve 3D editorech i volnou rukou o navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků o technických a technologických postupech zpracování 3D modelu produktu nebo prototypu středně náročného zadání o způsobech kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu
Odborné dovednosti
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši produktů v zadané tematické oblasti, naskicuje návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám, vybere nejvhodnější variantu, svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky, zvolí odpovídající technologii výroby modelu a navrhne technologický postup výroby prototypu, vytvoří 3D model středně náročného produktu pomocí standardních modelérských postupů, nebo 3D editorů a 3D tisku, kriticky posuzuje vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Pro orientaci designéra kromě historie designu, kterou studuje ve specializovaném předmětu, je důležitá znalost aktuálních tendencí oboru. Proto jsou studenti v rámci výuky upozorňováni na články v odborném tisku, výstavy designu a webové adresy..
  • Bhaskaran, Lakshmi. Podoby moderního designu : inspirace hlavních hnutí a stylů pro současný design. V Praze : Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-864-4.
  • Byars, Mel. The design encyclopedia. London : Laurence King, 2004. ISBN 1-85669-349-X.
  • Fiellová, Ch., Fiell, P. Design pro 21. století.. Praha : Slovart, 2004. ISBN 80-7209-619-2.
  • Hauffe, Thomas. Design. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0284-X.
  • Hubatová-Vacková, L. ? Pachmanová, M. ? Ressová, J. (eds.). Zlínská umprumka (1959-2011). Praha : UMPRUM, 2013.
  • Knobloch, Iva,; Vondráček, Radim. Design v českých zemích 1900 - 2000 : instituce moderního designu. Vydání 1. 2016. ISBN 978-80-200-2612-5.
  • Kolektiv autorů. Ulmer modelle - modelle nach ulm. Hochschule für Gestaltung Ulm 1953-1968.. Stuttgart, Hatje Cantz Verlag, 2003. ISBN 978-3-7757-9142-7.
  • Kolesár, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Praha : Vysoká škola umělecko-průmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
  • Michl, Jan. Funkcionalismus, design, škola, trh. Brno, Barrister & Principal, 2012. ISBN 978-80-87474-48-8.
  • Michl, Jan. Tak nám prý forma sleduje funkci : sedm úvah o designu vůbec a o chápání funkcionalismu zvláště. Vyd. 1. Praha : VŠUP, 2003. ISBN 80-901982-7-9.
  • Norman, Donald A. Design pro každý den. 1. vyd. v českĂŠm jazyce. Praha : Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr