Vyučující
|
-
Veverka Zdeněk, Doc. MgA.
|
Obsah předmětu
|
1. Zadání klauzurní práce (semestrálního projektu), seznámení s průběhem semestru. 2. Vypracování rešerší. 3. - 4. Vytvoření kresebných, příp. prostorových skic. 5. - 6. Vytvoření vizualizací. 7. - 8. Vytvoření prezentačních modelů. 9. - 10.Průběžné zadávání, konzultace, korektury a odevzdání dílčích seminárních úkolů. 11. - 12. Průběžná tvorba, korektury a konzultace semestrálního projektu. 13. Předložení finální verze semestrálního projektu pedagogovi v požadovaném termínu. Prezentace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 117 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 70 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
strukturace a zpracování rešeršní zprávy o kresebných postupech a komponování prostorové skici výrobku ve 3D editorech i volnou rukou o navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků o technických a technologických postupech zpracování 3D modelu produktu nebo prototypu středně náročného zadání |
Odborné dovednosti |
---|
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši produktů v zadané tematické oblasti naskicuje návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám vybere nejvhodnější variantu svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky zvolí odpovídající technologii výroby modelu a navrhne technologický postup výroby prototypu vytvoří 3D model středně náročného produktu pomocí standardních modelérských postupů, nebo 3D editorů a 3D tisku |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
strukturace a zpracování rešeršní zprávy o kresebných postupech a komponování prostorové skici výrobku ve 3D editorech i volnou rukou o navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků o technických a technologických postupech zpracování 3D modelu produktu nebo prototypu středně náročného zadání o způsobech kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu |
Odborné dovednosti |
---|
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši produktů v zadané tematické oblasti, naskicuje návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám, vybere nejvhodnější variantu, svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky, zvolí odpovídající technologii výroby modelu a navrhne technologický postup výroby prototypu, vytvoří 3D model středně náročného produktu pomocí standardních modelérských postupů, nebo 3D editorů a 3D tisku, kriticky posuzuje vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Pro orientaci designéra kromě historie designu, kterou studuje ve specializovaném předmětu, je důležitá znalost aktuálních tendencí oboru. Proto jsou studenti v rámci výuky upozorňováni na články v odborném tisku, výstavy designu a webové adresy..
|