Předmět: Ateliér Produktový design 5

» Seznam fakult » FDU » KDU
Název předmětu Ateliér Produktový design 5
Kód předmětu KDU/AD5S
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 16
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Veverka Zdeněk, Doc. MgA.
Obsah předmětu
1. Zadání semestrálního projektu (SP), seznámení s průběhem semestru. 2. Vypracování rešerší. 3. - 4. Vytvoření kresebných, příp. prostorových skic. 5. - 6. Vytvoření vizualizací. 7. - 8. Vytvoření prezentačních modelů. 9. - 10.Průběžné zadávání, konzultace, korektury a odevzdání dílčích seminárních úkolů. 11. - 12. Průběžná tvorba, korektury a konzultace semestrálního projektu. 13. Předložení finální verze semestrálního projektu (SP) pedagogovi v požadovaném termínu. Prezentace. Týmy pracují na zadáních od významných průmyslových firem a na konci semestru svoji práci obhajují před komisí tvořenou našimi pedagogy a zástupci vedení firem (náměstky pro vývoj, šéfdesignéry apod). Dalším výstupem semestru je výstava "Design na druhou". Studenti si vyzkouší práci v modelové situaci dokonale simulující praxi.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 70 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 195 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 20 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 100 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
strukturace a zpracování rešeršní zprávy o kresebných postupech a komponování prostorové skici výrobku ve 3D editorech i volnou rukou o navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků o technických a technologických postupech zpracování 3D modelu produktu nebo prototypu středně náročného zadání o způsobech kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu
Odborné dovednosti
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši produktů v zadané tematické oblasti, naskicuje návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám, vybere nejvhodnější variantu, svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky, zvolí odpovídající technologii výroby modelu a navrhne technologický postup výroby prototypu, vytvoří 3D model středně náročného produktu pomocí standardních modelérských postupů, nebo 3D editorů a 3D tisku, kriticky posuzuje vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
Výsledky učení
Odborné znalosti
strukturace a zpracování rešeršní zprávy, o kresebných postupech a komponování prostorové skici výrobku ve 3D editorech i volnou rukou, o navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku, o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků, o technických a technologických postupech zpracování 3D modelu produktu nebo prototypu středně náročného zadání, o způsobech kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu, o možnostech plnohodnotného zapojení do konstrukčního týmu, o způsobech zdůvodňování a obhajování vlastní návrhové činnosti ve vztahu k dalším členům konstrukčního týmu
Odborné dovednosti
plnohodnotně se zapojuje do konstrukčního týmu, sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši produktů v zadané tematické oblasti, naskicuje návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám, vybere nejvhodnější variantu, zdůvodní a obhájí svůj výběr před dalšími členy konstrukčního týmu, svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky, zvolí odpovídající technologii výroby modelu a navrhne technologický postup výroby prototypu, vytvoří 3D model středně náročného produktu pomocí standardních modelérských postupů, nebo 3D editorů a 3D tisku, kriticky posuzuje vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Výuka podporovaná multimédii,
Řešení problémů,
Projektová výuka,
Skupinová výuka,
Samostatná práce studentů,
Individuální konzultace,
Odborné dovednosti
Diskuse,
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Portfolio,
Individuální prezentace,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Pro orientaci designéra kromě historie designu, kterou studuje ve specializovaném předmětu, je důležitá znalost aktuálních tendencí oboru. Proto jsou studenti v rámci výuky upozorňováni na články v odborném tisku, výstavy designu a webové adresy..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr