Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. - 13. 1. Seznámení s průběhem semestru, zadání požadavků pro získání zápočtu. Představení programu Rhinoceros a první zorientování se v modelovacím prostředí. 2. Tvorba jednoduchých objektů pomocí nástrojů úsečka, lomená čára.. 3. Tvorba jednoduchých objektů pomocí nástroje křivka. Editace křivek - stříhání, rozdělování a spojování. 4. Tvorba objektů pomocí nástrojů rotace a vytažení. 5. Stříhání, rozdělování a spojování ploch. 6. Samostatné modelování podle zadání s využitím již získaných znalostí a dovedností. 7. Tvorba objektů z křivek pomocí nástroje tažení po jedné nebo dvou trasách. 8. Tvorba objektů pomocí nástrojů potáhnout a plochy ze sítě křivek. 9. Tvorba těles. 10. Editace těles. 11. Rekonstrukce křivek nebo ploch. 12. Základy renderování a tvorby scény pro renderování. 13. Samostatné modelování - zápočtový úkol (prezentace semestrální práce). Názorná praktická výuka je průběžně doprovázena teoretickým výkladem pedagoga.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s praktickými aplikacemi, Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Přednáška s demonstrací
- Projekt individuální [40]
- 25 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou požadovány žádné specifické předpoklady |
na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického, reprodukovat znalosti o historických i současných stylových kánonech, reprodukovat znalosti o vizuálních prostředcích vhodných pro animovanou tvorbu, |
Odborné dovednosti |
---|
pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit projevit snahu o výtvarný experiment a hledání originálního a výstižného řešení zadaného problému na základní uživatelské úrovni ovládat některé základní počítačové a digitální programy pro tvorbu grafiky, animací, atp. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
základních nástrojů a základních pracovních postupů používaných pro tvorbu, editaci a základní vizualizace 3D modelů, dílčích postupů či operací a jejich možné alterace a náhrad v různých specifických případech, možností využití 3D vizualizace v různých odvětvích svého oboru, |
Odborné dovednosti |
---|
samostatně vymodeluje v programu Rhinoceros dle stanovených parametrů a v určeném čase zadaný objekt používá základní pracovní postupy pro tvorbu, editaci a základní vizualizaci 3D modelů, efektivně využívá základní nástroje (úsečku, křivku, editaci křivek, rotaci, vytažení, stříhání, následně rekonstrukci křivek a základy renderování včetně tvorby scény pro renderování), prezentovat vlastní práci a obhájit v kritériích technicko-estetických, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Manuál k aktuální verzi programu Rhinoceros.
-
web stránky s postupy modelování.
-
Puncman, Petr. Modelujeme v programu Rhinoceros 3D. Plzeň : Západočeská univerzita, 2008.
|