Předmět: Tvorba 3D modelů 1 - povinně volitelný

» Seznam fakult » FDU » KDU
Název předmětu Tvorba 3D modelů 1 - povinně volitelný
Kód předmětu KDU/BT3D1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Zelinka Jan, MgA.
Obsah předmětu
1. - 13. 1. Seznámení s průběhem semestru, zadání požadavků pro získání zápočtu. Představení programu Rhinoceros a první zorientování se v modelovacím prostředí. 2. Tvorba jednoduchých objektů pomocí nástrojů úsečka, lomená čára.. 3. Tvorba jednoduchých objektů pomocí nástroje křivka. Editace křivek - stříhání, rozdělování a spojování. 4. Tvorba objektů pomocí nástrojů rotace a vytažení. 5. Stříhání, rozdělování a spojování ploch. 6. Samostatné modelování podle zadání s využitím již získaných znalostí a dovedností. 7. Tvorba objektů z křivek pomocí nástroje tažení po jedné nebo dvou trasách. 8. Tvorba objektů pomocí nástrojů potáhnout a plochy ze sítě křivek. 9. Tvorba těles. 10. Editace těles. 11. Rekonstrukce křivek nebo ploch. 12. Základy renderování a tvorby scény pro renderování. 13. Samostatné modelování - zápočtový úkol (prezentace semestrální práce). Názorná praktická výuka je průběžně doprovázena teoretickým výkladem pedagoga.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s praktickými aplikacemi, Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Přednáška s demonstrací
  • Projekt individuální [40] - 25 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nejsou požadovány žádné specifické předpoklady
na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického, reprodukovat znalosti o historických i současných stylových kánonech, reprodukovat znalosti o vizuálních prostředcích vhodných pro animovanou tvorbu,
Odborné dovednosti
pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit projevit snahu o výtvarný experiment a hledání originálního a výstižného řešení zadaného problému na základní uživatelské úrovni ovládat některé základní počítačové a digitální programy pro tvorbu grafiky, animací, atp.
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
Výsledky učení
Odborné znalosti
základních nástrojů a základních pracovních postupů používaných pro tvorbu, editaci a základní vizualizace 3D modelů, dílčích postupů či operací a jejich možné alterace a náhrad v různých specifických případech, možností využití 3D vizualizace v různých odvětvích svého oboru,
Odborné dovednosti
samostatně vymodeluje v programu Rhinoceros dle stanovených parametrů a v určeném čase zadaný objekt používá základní pracovní postupy pro tvorbu, editaci a základní vizualizaci 3D modelů, efektivně využívá základní nástroje (úsečku, křivku, editaci křivek, rotaci, vytažení, stříhání, následně rekonstrukci křivek a základy renderování včetně tvorby scény pro renderování), prezentovat vlastní práci a obhájit v kritériích technicko-estetických,
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Manuál k aktuální verzi programu Rhinoceros.
  • web stránky s postupy modelování.
  • Puncman, Petr. Modelujeme v programu Rhinoceros 3D. Plzeň : Západočeská univerzita, 2008.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr