Předmět: Ateliér Design nábytku a interiéru 6

» Seznam fakult » FDU » KDU
Název předmětu Ateliér Design nábytku a interiéru 6
Kód předmětu KDU/DI6
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 16
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Potiron Jana, Doc. Mgr. Art. ArtD.
  • Rous Štěpán, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Zadání klauzurní práce (semestrálního projektu), seznámení s průběhem semestru (příklady řešených témat v tomto semestru: Recyklace v designu, Low-cost, Low-tech, Digitální handmade, Interiérové svítidlo apod.) 2. Vypracování rešerší. 3. - 4. Vytvoření kresebných, příp. prostorových skic. 5. - 6. Vytvoření vizualizací. 7. - 8. Vytvoření prezentačních modelů. 9. - 10.Průběžné zadávání, konzultace, korektury a odevzdání dílčích seminárních úkolů. 11. - 12. Průběžná tvorba, korektury a konzultace semestrálního projektu. 13. Předložení finální verze semestrálního projektu pedagogovi v požadovaném termínu. Prezentace.

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Seminář
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 60 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 195 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
  • Projekt týmový [20-60 / počet studentů] - 50 hodin za semestr
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 20 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
strukturace a zpracování rešeršní zprávy, o kresebných postupech a komponování prostorové skici výrobku ve 3D editorech i volnou rukou, technických a technologických postupech zpracování 3D modelu produktu nebo prototypu středně náročného zadání, navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku, o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků, o možnostech plnohodnotného zapojení do návrhářského týmu, o způsobech zdůvodňování a obhajování vlastní návrhové činnosti ve vztahu k dalším členům konstrukčního týmu
Odborné dovednosti
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši produktů v zadané tematické oblasti, naskicuje návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám, vybere nejvhodnější variantu s ohledem na zadání (styl a cílovou skupinu), zvolí odpovídající technologii výroby modelu a navrhne technologický postup výroby prototypu, vytvoří 3D model jednoduššího produktu pomocí standardních modelérských postupů, nebo 3D editorů a 3D tisku, svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky, kriticky posuzuje vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, plnohodnotně se zapojuje do konstrukčního týmu, zdůvodní a obhájí svůj výběr před dalšími členy konstrukčního týmu
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
Výsledky učení
Odborné znalosti
strukturace a zpracování rešeršní zprávy, o kresebných postupech a komponování prostorové skici výrobku ve 3D editorech i volnou rukou, technických a technologických postupech zpracování 3D modelu produktu nebo prototypu středně náročného zadání, navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku, o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků, o možnostech plnohodnotného zapojení do návrhářského týmu, o způsobech zdůvodňování a obhajování vlastní návrhové činnosti ve vztahu k dalším členům konstrukčního týmu, o vhodných formách prezentace a propagace prototypu/projektu
Odborné dovednosti
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši produktů v zadané tematické oblasti, naskicuje návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám, vybere nejvhodnější variantu s ohledem na zadání (styl a cílovou skupinu), zvolí odpovídající technologii výroby modelu a navrhne technologický postup výroby prototypu, vytvoří 3D model jednoduššího produktu pomocí standardních modelérských postupů, nebo 3D editorů a 3D tisku, svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky, kriticky posuzuje vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, plnohodnotně se zapojuje do konstrukčního týmu, zdůvodní a obhájí svůj výběr před dalšími členy konstrukčního týmu, vybere nejvhodnější variantu a vytvoří komplexní projektovou dokumentaci, vybírá vhodné formy prezentace a propagace prototypu/projektu
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Pro orientaci designéra kromě historie designu, kterou studuje ve specializovaném předmětu, je důležitá znalost aktuálních tendencí oboru. Proto jsou studenti v rámci výuky upozorňováni na články v odborném tisku, výstavy designu a webové adresy..
  • Bhaskaran, Lakshmi. Podoby moderního designu : inspirace hlavních hnutí a stylů pro současný design. V Praze : Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-864-4.
  • Brooker, G., Stone, S. Co je interiérový design?.
  • Byars, Mel. The design encyclopedia. London : Laurence King, 2004. ISBN 1-85669-349-X.
  • Dlabal, Stanislav. Nábytkové umění : vybrané kapitoly z historie. 1. vyd. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-655-2.
  • Fiellová, Ch., Fiell, P. Design pro 21. století.. Praha : Slovart, 2004. ISBN 80-7209-619-2.
  • Holub, Zdeněk. Barva a osvětlení v interiéru. 1. vyd. Praha : Vydavatelství obchodu, 1964.
  • Horáček, Jaroslav; Chatrný, Jindřich,; Janák, Martin; Koenigsmarková, Helena,; Kubištová, Mariana; Lehmannová, Martina,; Mohr, Jan,; Oplatková, Anna; Primusová, Adriana; Stříbrný, Michal; Šula, Michal,; Štěch, Adam; Vlčková, Lucie,; Zikmund-Lender, Ladislav. Design, nábytek, interiéry. 2014. ISBN 978-80-905271-4-0.
  • Hradecká, Jana. Škola interiérového designu : pro všechny, koho zajímá dobré bydlení. 1. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-3559-7.
  • Michl, Jan. Tak nám prý forma sleduje funkci : sedm úvah o designu vůbec a o chápání funkcionalismu zvláště. Vyd. 1. Praha : VŠUP, 2003. ISBN 80-901982-7-9.
  • Norman, Donald A. Design pro každý den. 1. vyd. v českĂŠm jazyce. Praha : Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
  • Tangaz, Tomris. Škola interiérového designu. V Praze : Slovart, 2006. ISBN 80-7209-856-X.
  • Žižková, Lenka; Koudelková, Dagmar,; Fišer, Jan. Český interiér a nábytkový design 1989-1999 = Czech interior and furniture design 1989-1999. Vydání první. 2000. ISBN 80-902736-1-0.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr