Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Zadání klauzurní práce (semestrálního projektu), seznámení s průběhem semestru. 2. Vypracování rešerší. 3. - 4. Vytvoření kresebných, příp. prostorových skic. 5. - 6. Vytvoření vizualizací. 7. - 8. Vytvoření prezentačních modelů. 9. - 10.Průběžné zadávání, konzultace, korektury a odevzdání dílčích seminárních úkolů. 11. - 12. Průběžná tvorba, korektury a konzultace semestrálního projektu. 13. Předložení finální verze semestrálního projektu pedagogovi v požadovaném termínu. Prezentace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Seminář
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 117 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
strukturace a zpracování rešeršní zprávy, o kresebných postupech a komponování prostorové skici výrobku ve 3D editorech i volnou rukou, technických a technologických postupech zpracování 3D modelu produktu nebo prototypu méně náročného zadání, navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku, o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků |
Odborné dovednosti |
---|
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši produktů v zadané tematické oblasti, naskicuje návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám, vybere nejvhodnější variantu s ohledem na zadání (styl a cílovou skupinu), vytvoří 3D model jednoduššího produktu v odpovídajícím měřítku pomocí clay-modellingových postupů, 3D editorů a 3D tisku, nebo na CNC fréze, zvolí odpovídající technologii výroby modelu a navrhne technologický postup výroby prototypu, svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
strukturace a zpracování rešeršní zprávy, o kresebných postupech a komponování prostorové skici výrobku ve 3D editorech i volnou rukou, technických a technologických postupech zpracování 3D modelu produktu nebo prototypu méně náročného zadání, navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku, o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků, o způsobech kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu |
Odborné dovednosti |
---|
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši produktů v zadané tematické oblasti, naskicuje návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám, vybere nejvhodnější variantu s ohledem na zadání (styl a cílovou skupinu), vytvoří 3D model jednoduššího produktu v odpovídajícím měřítku pomocí clay-modellingových postupů, 3D editorů a 3D tisku, nebo na CNC fréze, zvolí odpovídající technologii výroby modelu a navrhne technologický postup výroby prototypu, svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky, kriticky posuzuje vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Pro orientaci designéra kromě historie designu, kterou studuje ve specializovaném předmětu, je důležitá znalost aktuálních tendencí oboru. Proto jsou studenti v rámci výuky upozorňováni na články v odborném tisku, výstavy designu a webové adresy..
-
Bhaskaran, Lakshmi. Podoby moderního designu : inspirace hlavních hnutí a stylů pro současný design. V Praze : Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-864-4.
-
Byars, Mel. The design encyclopedia. London : Laurence King, 2004. ISBN 1-85669-349-X.
-
Edsall, Larry. Masters of car design. Vercelli : White Star, 2008. ISBN 88-544-0337-7.
-
Hoadley, Frederick E. Automobile Design Techniques & Design Modeling: The: Hoadley, Frederick E. Stock Image Automobile Design Techniques & Design Modeling: The Men, the Methods & the Materials. T a H Productions, 1999. ISBN 0966767306.
-
Lewin, Tony; Borroff, Ryan. How to: design cars like a pro : a Comprehensive guide to car design from the top professionals. Minneapolis : Motorbooks International, 2003. ISBN 978-0-7603-1641-2.
-
Marco Traverso. Car Body Design.
-
Newbury, Stephen. The car design yearbook : the definitive annual guide to all new concept and production cars worldwide. 4. London : Merrell, 2005. ISBN 1-85894-286-1.
-
Pauly, Jana ? Hulák, Jiří. Design Pro. Český průmyslový design 1990-2010. Roztoky u Prahy : Signum, 2010.
-
Pohl, Rudolf; Novotný, Ctirad; Hejzlar, Lukáš. Dopravní prostředky. Železniční vozidla III : příklady řešení a užití. Vyd. 1. Praha : Vydavatelství ČVUT, 2005. ISBN 80-01-02856-9.
-
Rana, Radhakanta; Singh, Shiv Brat. Automotive steels : design, metallurgy, processing and applications. 2017. ISBN 978-0-08-100638-2.
-
Sparke, Penny. A century of car design. 1st ed. Hauppauge : Barron's, 2002. ISBN 0-7641-5409-5.
-
Yasusato Yamada. Clay Modeling : Techniques for giving Three Dimensional Form to Idea. Car Styling, 1993.
|