Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. - 2. Seznámení s používanými materiály a pomůckami. 3. - 4. Vymodelování jednoduchého modelu technických tvarů z claye. 5. - 6. Vytvarování modelu z PUR materiálu (pěnový polyuretan). 7. - 8. Vytvoření modelu z HPS, možnosti tváření. 9. - 10. Ukázka možností 3D frézy, 3D tiskárny a práce s nimi. 11. - 12. Tmelení a povrchové úpravy modelu před nástřikem. 13. Realizace barevného finiše na modelu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vybavit si postupy modelování specifických forem tvarů, porovnat výsledky dosažené na zadaném poli tvorby (vlastní i cizí), aplikovat znalosti o materiálech a jejich tváření, |
Odborné dovednosti |
---|
vizualizovat prostorové rozvržení výrobku, zformulovat a sepsat explikaci a legendu k danému výrobku, zvažovat poměr funkčnosti a estetické kvality výrobku a promítnout ji do tvorby návrhu a prototypu, užívat prostorovou představivost, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
základních designérských materiálů a technologie a práce s nimi, o kresebných postupech a komponování prostorové skici výrobku volnou rukou, technických a technologických postupech zpracování 3D modelu produktu nebo prototypu méně náročného zadání, |
Odborné dovednosti |
---|
využívat nabyté znalosti a zkušenosti při tvorbě prostorových maket, kombinovat tradiční i moderní postupy výroby modelů, vhodných pro realizaci konkrétních zadání, vyjadřovat se srozumitelně skicou i atraktivní prezentační kresbou, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Start your engines: surface vehicle sketches and renderings from the drawthrough collection. Culver City : Design Studio Press, 2006. ISBN 978-1-933492-13-1.
-
Eissen, Koos; Steur, Roselien. Sketching : drawing techniques for product designers. Amsterdam : Book Industry Services (BIS), 2007. ISBN 978-906-369-171-4.
-
Lewin, Tony; Borroff, Ryan. How to: design cars like a pro : a Comprehensive guide to car design from the top professionals. Minneapolis : Motorbooks International, 2003. ISBN 978-0-7603-1641-2.
-
Olofsson, Erik; Sjölén, Klara. Design sketching : [Including an extensive collection of inspiring sketches by 24 students at the Umea Institute of Design]. Sundsvall : Keeos, 2005. ISBN 978-91-976807-0-7.
|