Vyučující
|
-
Fránek Zdeněk, Prof. Ing. arch.
|
Obsah předmětu
|
1. Zadání klauzurní práce (semestrálního projektu), seznámení s průběhem semestru. 2. Vypracování rešerší. 3. - 4. Vytvoření kresebných, příp. prostorových skic. 5. - 6. Vytvoření vizualizací. 7. - 8. Vytvoření prezentačních modelů. 9. - 10.Průběžné zadávání, konzultace, korektury a odevzdání dílčích seminárních úkolů. 11. - 12. Průběžná tvorba, korektury a konzultace semestrálního projektu. 13. Předložení finální verze semestrálního projektu pedagogovi v požadovaném termínu. Prezentace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Seminář
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 130 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 10 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 50 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
uplatnit znalosti: strukturace a zpracování rešeršní zprávy o kresebných postupech a komponování prostorové skici výrobku ve 3D editorech i volnou rukou technických a technologických postupech zpracování 3D modelu technických a technologických postupech vytváření finálního výrobku environmentálního kontextu díla ve vrstvách (personální, sociální, kulturní) základních vědních a filosofických souvislostech environmentálního designu |
Odborné dovednosti |
---|
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši v zadané tematické oblasti naskicuje návrhové varianty vytvářeného díla s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám vybere nejvodnější variantu s ohledem na zadání vytvoří 3D model pomocí standardních modelérských postupů, nebo 3D editorů a 3D tisku realizuje finální dílo v zadané lokaci obhájí svoji práci před spolužáky a pedagogy a v argumentaci využije znalosti o environmentálním kontextu díla a interdisciplinárních souvislostech |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
strukturace a zpracování rešeršní a průvodní zprávy o kresebných postupech a komponování prostorové skici výrobku ve 3D editorech i volnou rukou technických a technologických postupech zpracování 3D modelu technických a technologických postupech vytváření finálního výrobku environmentálního kontextu díla ve vrstvách (personální, sociální, kulturní) základních vědních a filosofických souvislostech environmentálního designu architektonických souvislostí spolupráce v týmu nad složitějšími projekty environmentálního designu |
Odborné dovednosti |
---|
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši a průvodní zprávu v zadané tematické oblasti naskicuje návrhové varianty vytvářeného díla s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám vybere nejvodnější variantu s ohledem na zadání vytvoří 3D model pomocí standardních modelérských postupů, nebo 3D editorů a 3D tisku realizuje finální dílo v zadané lokaci obhájí svoji práci před spolužáky a pedagogy a v argumentaci využije znalosti o environmentálním kontextu díla a interdisciplinárních souvislostech spolupracuje na návrzích a finalizaci s dalšími členy týmu zasazuje složitější projekt environmentálního designu do stylových a obecnějších socio-kulturních souvislostí vnímá a zúročuje kritickou reflexi vlastního díla při plánování a realizaci dalších projektů |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Dudák, Vladislav; Neškudla, Bořek; Pošva, Rudolf. Encyklopedie světové architektury : od menhiru k dekonstruktivismu. Díl 1, A-K. Vyd. 1. Praha : Baset, 2000. ISBN 80-86223-07-8(1.
-
Fiellová, Ch., Fiell, P. Design pro 21. století.. Praha : Slovart, 2004. ISBN 80-7209-619-2.
-
Gilles A. Tiberghien. Land art. Paris, 1993. ISBN 2-908393-18-2.
-
Hauffe, Thomas. Design. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0284-X.
-
John Beardsley. Earthworks and Beyond. Contemporary Art in the Landscape.. New York, 1998. ISBN 0-7892-0296-4.
-
Kushner, Marc. Budoucnost architektury ve 100 budovách : divy světové avantgardní architektury. Vydání první. 2016. ISBN 978-80-8111-384-0.
-
Newman, David M. Sociology : exploring the architecture of everyday life. 5th ed. Thousand Oaks : Pine Forge Press, 2004. ISBN 0-7619-8826-2.
-
Norman, Donald A. Design pro každý den. 1. vyd. v ÄeskĂŠm jazyce. Praha : Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
-
Sedláková, Radomíra. 20. století české architektury. 1. vyd. Praha : Titanic, 2006. ISBN 80- 86652-24-6 (T.
-
Sol?-Morales, Ignasi de. Diference - topografie současné architektury. Vyd. 1. Praha : Česká komora architektů, 1999. ISBN 80-902735-1-3.
-
Ševčík, Oldřich. Architektura historie umění : kulturně-civilizační vývoj v Evropě od antiky do počátku 19. století. 1. vyd. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0345-9.
-
Udo Weilacher. Between Landscape Architecture and Land Art.. Basel Berlin Boston, 1999. ISBN 3-7643-6119-0.
-
Vidiella, Alex Sanchez. Atlas of Eco Architecture. 2010. ISBN 8492731710.
|