Vyučující
|
-
Fránek Zdeněk, Prof. Ing. arch.
-
Lukavský Jindřich, Mgr. Ph.D.
-
Sloupová Andrea, PhDr. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. - 13. Systematická práce s prameny. Systematická realizace výtvarného úkolu. Systematická tvorba teoretické části práce. Pravidelné konzultace. Tvorba prezentace práce prostřednictvím PC k obhajobě při SZZ. Tvorba výtvarné i teoretické části práce ve stanoveném termínu a rozsahu dle zadání práce. Uložení výsledné verze kompletní práce na CD. Instalace uměleckého díla do vhodného prostoru dle pokynu vedoucího práce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium literatury
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Vypracování kvalifikační práce [52-468]
- 245 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vybavit si komplexní znalosti získané při absolvování předmětů profilujícího základu studijního programu a jeho specializace, provést výběr relevantních znalostí a využít je jako konceptuální oporu s ohledem na téma kvalifikační práce, které vybral a zformuloval společně s vedoucím práce, uvažovat varianty řešení kvalifikační práce ve všech krocích od přípravy, po finalizaci, expozici a prezentaci projektu při obhajobě kvalifikační práce a na výstavě určené odborné i širší veřejnosti |
Odborné dovednosti |
---|
kreativně a zároveň s hlubokým porozuměním studovanému oboru navrhovat řešení projektu kvalifikační práce, navrhnout naplánování a realizaci projektu kvalifikaní práce s využitím vlastních zdrojů, nebo zapojení dalších participujících subjektů, případně navrhnout způsoy řízení projektu za daných materiálních, technických a časových podmínek a okolností, navrhnout koncepci průvodní zprávy k vlastnímu dílu a jejích jednotlivých částí (rešerše, technické zprávy, reflexe autorského stylu, atd.), otevřeně a systematicky komunikovat s vedoucím kvalifikační práce, popřípadě s dalšími konzultanty a participanty, za cílem efektivního a úspěšného zvádnutí projektu kvalifikační práce |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
reflektovat hlavní myšlenková východiska vlastní tvorby, její konceptuální kontext a interpretační rámce na poli umělecké teorie, dějin a kritiky, zhodnotit přidanou hodnotu zpracovaného tématu kvalifikační práce pro vlastní tvorbu, zaujmout kritický postoj vůči své tvorbě a projektu kvalifikační práce ve všech jeho krocích od přípravy, po finalizaci, a navrženou expozici a prezentaci projektu |
Odborné dovednosti |
---|
kreativně a zároveň s hlubokým porozuměním studovanému oboru řešit projekt na úrovni kvalifikační práce, naplánovat a realizovat jej s využitím vlastních zdrojů, nebo zapojením dalších participujících subjektů, případně úspěšně řídit projekt za daných materiálních, technických a časových podmínek a okolností, vypracovat průvodní zprávu k vlastnímu dílu a její jednotlivé části (rešerši, technickou zprávu, reflexi autorského stylu, atd.), reflektovat a kriticky zvažovat názory osob z profesního společenství, které se vyjadřují ke studentově tvorbě a jejmu zasazení a fungování v kontextu kultury |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Kvalifikační práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Eco, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc : Votobia, 1997. ISBN 80-7198-173-7.
-
See the assignment of bachelor thesis. See the assignment of bachelor thesis.
-
Tomáš Kulka. Umění a jeho hodnoty, Logika umělecké kritiky. Praha: Argo, 2019. ISBN 9788025727362.
-
Viz zadání bakalářské práce. Viz zadání bakalářské práce.
|