Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. - 13. Analýza jednotlivých módních domů, jejich typické produktové znaky, ikona - produkt, merchandising, image, identita, komunikace a stimulace zákazníka. Strategie velkých konfekčních oděvních firem ve srovnání s velkými modelovými domy. Vlivy reklamy, filmu, hudby, divadla, umění a aktuálního dění ve společnosti, kultuře a uměni a jejich vliv na vývoj módy. Světová Trendová studia. Vývoj stylu ulice a jejich následná popularizace v módě. Subkultury. Současné dění v Haute Couture a Pret-a-porter a strategie módy - světové textilní veletrhy, sympozia, týdny módy, soutěže. Analýza vlastního stylu studenta v kontextu světových značek.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Diskuse, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Přednáška s demonstrací
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 15 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
strukturace a zpracování rešeršní zprávy, o kresebných postupech a komponování prostorové skici výrobku ve 3D editorech i volnou rukou, technických a technologických postupech zpracování 3D modelu produktu nebo prototypu méně náročného zadání (sedlo, opěrka hlavy, korpus světlometu, atd.), |
Odborné dovednosti |
---|
naskicuje návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám, vybere nejvhodnější variantu s ohledem na zadání (styl a cílovou skupinu), vytvoří 3D model jednoduššího produktu (sedlo, opěrka hlavy, korpus světlometu, atd.) v odpovídajícím měřítku, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
současných strategiím módního světa, navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku s využitím netradičních metod, základních materiálů pro textilní tvorbu a specifik jejich využití a zpracování, |
Odborné dovednosti |
---|
provést srovnání vývoje oboru v jeho jednotlivých oblastech a v historických obdobích a postavit je do souvislostí s vývojem aktuálním, svobodně reflektovat a analyzovat současné dění v oboru módy, reagovat a přiměřeně používat získané poznatky v ateliérové výuce při semestrálních a klauzurních pracích |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
aktuální časopisy a publikace o designu, modě a umění.
-
Baudot, Francois. Móda století. Vyd. 1. Praha : Ikar, 2001. ISBN 80-7202-943-6.
-
Breward, Ch. The London look: fashion from street to catwalk. New Haven: Yale University Press, 2004. ISBN 0-300-10399-9.
-
Hrubá, Věra. Tvůrci světové módy. Vyd. 1. Plzeň : Nava, 2000. ISBN 80-7211-040-3.
-
Jarošová, Helena. Současná česká móda. Praha, 2002.
-
Máchalová, Jana. Móda 20. století. Praha : Nakladatelství Lidové noviny, 2003. ISBN 80-7106-587-0.
-
Turnerová, Lowri. Gianni Versace : poslední císař módy. Vyd. 1. [Plzeň] : NAVA, 1998. ISBN 80-7211-017-9.
|