Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. - 13. - Seznámení s náplní a rozsahem práce v semestru - zadání hl. semestrálního projektu - klauzurní práce. - Dekorativní plastika a solitéry pro dotváření interiéru i exteriéru - architektonické řešení, kreslený návrh a maketa, rozvaha vhodnosti materiálu a konečné provedení alespoň v měřítku. Řešení obkladů, dlažeb a ploch v interiéru - plošná interiérová řešení v návrzích jednotlivých částí i kompozice celých ploch. Plastická dekorace prvků i kompozice celých ploch - provedení prvků v materiálu s částečnou ukázkou řešení plochy v měřítku 1:1, možnost zakreslení do konkrétního prostoru. - Keramická plastika interiérová, exteriérová (porcelán, keramika nebo kombinace) - volba vhodných materiálů, vazba s architekturou, řešení stěn, fontány atd. - Přípravné kresby a skici. - Výběr nejvhodnější varianty řešení. - Sádrové modely, základní kostra v materiálu, dokumentace. - Průběžné plnění zadaných dílčích seminárních úkolů vč. konzultací. - Povinná průběžná tvorba, konzultace a korektury KP. - Finalizace KP, předložení konečné verze v termínu dle požadavků vyučujícího. - Dokumentace, prezentace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 130 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 35 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 50 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
využívat technických a technologických postupů navrhování z oboru keramického designu, aplikovat je při navrhování, realizaci a technické dokumentaci projektu keramických setů a interiérových prvků a doplňků, využívat výrazových prostředků keramického designu pro navrhování různých variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku, reprodukovat znalosti o technických a technologických postupech zpracování 3D modelu produktu nebo prototypu komplexního projektového zadání, pokročilých technických a technologických postupů spojených s produkcí výrobků keramického designu, o vhodných formách prezentace a propagace prototypu/projektu, o způsobech zdůvodňování a obhajování vlastní návrhové činnosti ve vztahu k dalším členům konstrukčního týmu, o způsobech kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu, |
Odborné dovednosti |
---|
samostatně vypracovat komplexní projekt keramického setu pro speciální účely a interierových prvků a doplňků, využívat běžné technické a technologické postupy designu a produkce keramiky spojených se specifiky různých materiálů, jejich vlastností a zpracování, volnou rukou i ve 3D editorech naskicovat návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám, vybrat nejvhodnější variantu a vytvořit komplexní projektovou dokumentaci, předložit svůj návrh a výběr zadavateli a zdůvodnit jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky, vytvořit 3D model komplexního produktu pomocí standardních modelérských postupů, nebo 3D editorů a 3D tisku, vytvořit technickou dokumentaci vhodnou pro sériovou výrobu produktu, zvolit odpovídající technologii výroby modelu a navrhovat technologický postup výroby prototypu, |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
o plánování složitějšího projektu vývoje a realizace keramických dekorativních interiérových i exteriérových plastik a solitérů, obkladů, dlažeb a řešení ploch v interiéru pro sériovou výrobu i atypické perspektivní řešení, o jednotlivých fázích práce a jejich organizaci, o navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku, o vlivu tvarování a návrh na následnou funkci a jiné faktory, o specifikách přípravy projektu pro sériovou výrobu (včetně dokumentace, sádrových modelů), o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků, o způsobech komunikace s firmou zprostředkovávající sériovou výrobu, o technologických procesech jiných disciplín potřebných pro návrh a realizaci prototypu keramického díla, o lokálních i zahraničních společnostech a jednotlivcích zabývající se problematikou daného projektu, o navrhování inovací v oblasti technologie a funkčnosti výrobků, |
Odborné dovednosti |
---|
samostatně vypracovat projekt keramických dekorativních interiérových i exteriérových plastik a solitérů, obkladů, dlažeb a řešení ploch v interiéru pro sériovou výrobu i atypické perspektivní řešení na základě rámcového zadání včetně několika různých variant řešení s důrazem na různé aspekty funkce a výroby, zvolit nejvhodnější variantu z hlediska potřeb zadavatele a vlastního přínosu, směřovat obecné zadání navrhování keramického do oblasti svého zájmu, samostatně v něm hledat inovace a vlastní styl, hledat inovace pro keramické řešení ploch v interiéru, sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši projektu v zadané tematické oblasti, být aktivním členem týmu, zastupovat svou disciplínu a profesi a samostatně se vzdělávat v zájmu rozvoje společné práce, zvolit odpovídající technologii výroby modelu a navrhne technologický postup výroby prototypu, předem stanoveným způsobem zhotovit prototyp vysoké kvality, vytvořit 3D model komplexního produktu pomocí standardních modelérských postupů, nebo 3D editorů a 3D tisku, kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, před zákazníkem a před ostatními členy týmu, po analýze zadání posoudit své návrhy a postupy řešení a nejvhodnější variantu aplikovat při realizaci díla vybírat vhodné formy prezentace a propagace prototypu/projektu, reflektovat efekty propagace a volit formy pro dané cílové skupiny, vytvořit návrh pro sériovou výrobu (včetně dokumentace, sádrových modelů), ale zároveň soubor provést v materiálu |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Hovorka Jiří. Sbírka keramiky Bechyně. Hluboká nad Vltavou AJG, 2001.
-
Chavarria, Joaquim. Velká kniha keramiky : průvodce historií, materiály, vybavením a technikami ručního vytváření, vytáčení, výroby forem, vypalování výrobků v pecích a glazování hrnčířských výrobků a jiných keramických. Praha : Knihcentrum, 1996. ISBN 80-86054-24-1.
-
Navarro, M. Pilar. Velká kniha dekorování keramiky. Praha : Knihcentrum, 1997. ISBN 80-86054-20-9.
-
Rada, Pravoslav. Jak se dělá keramika. Praha : Mladá fronta, 1963.
-
Rada, Pravoslav. Slabikář keramika. 1. vyd. Praha : Grada, 1997. ISBN 80-7169-419-3.
-
Rada, Pravoslav. Techniky keramiky. Vyd. 1. Praha : Aventinum, 1995. ISBN 80-85277-47-6.
-
Václav Šerák. Václav Šerák. Alšova jihočeská galerie, 2002.
-
Volavka V. Jak vzniká socha. NCVU.
-
Zhoř, Igor. Hledání tvaru : Čtení o moderním sochařství s historickým prologem. Praha : Mladá fronta, 1967.
|