Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. - 13. - Seznámení s náplní a rozsahem práce v semestru - zadání hl. semestrálního projektu - klauzurní práce. - Plastické skladebné prvky stavební keramiky typizované pro hromadnou výrobu i atypické pro individuální architektonické řešení - plastické provedení jednotlivých prvků, materiály, barevná řešení na panelech a zakreslení do konkrétních architektonických objektů. - Sanitární keramika, základní koupelnové prvky pro sériovou výrobu i atypické perspektivní řešení (alespoň jeden prvek v materiálu, měřítko 1:1 - architektonická studie). - Přípravné kresby a skici. - Výběr nejvhodnější varianty řešení. - Sádrové modely, základní kostra v materiálu, dokumentace. - Průběžné plnění zadaných dílčích seminárních úkolů vč. konzultací. - Povinná průběžná tvorba, konzultace a korektury KP. - Finalizace KP, předložení konečné verze v termínu dle požadavků vyučujícího. - Dokumentace, prezentace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Seminář
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 208 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 50 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 65 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 100 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znalosti a dovednosti hlavního ateliérového předmětu příslušného zaměření. Znalosti a dovednosti z ostatních podpůrných uměleckých předmětů. Předmět je určen výhradně studentům FDU |
Výsledky učení |
---|
student bude vybaven kompetencemi keramického designéra zaměřeného na navrhování a realizaci typizovaných plastických skladebných prvků stavební keramiky i atypických prvků pro individuální architektonická řešení, sanitární keramiky a základních koupelnových prvků pro sériovou výrobu i atypické perspektivní řešení. Student bude schopen po analýze zadání posoudit své návrhy a postupy řešení a nejvhodnější variantu dokáže aplikovat při realizaci díla. Dokáže vytvořit návrh pro sériovou výrobu (včetně dokumentace, modelů), ale zároveň návrh dokáže provést v materiálu |
Vyučovací metody |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Praktická zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Hovorka Jiří. Sbírka keramiky Bechyně. Hluboká nad Vltavou AJG, 2001.
-
Chavarria, Joaquim. Velká kniha keramiky : průvodce historií, materiály, vybavením a technikami ručního vytváření, vytáčení, výroby forem, vypalování výrobků v pecích a glazování hrnčířských výrobků a jiných keramických. Praha : Knihcentrum, 1996. ISBN 80-86054-24-1.
-
Navarro, M. Pilar. Velká kniha dekorování keramiky. Praha : Knihcentrum, 1997. ISBN 80-86054-20-9.
-
Rada, Pravoslav. Jak se dělá keramika. Praha : Mladá fronta, 1963.
-
Rada, Pravoslav. Slabikář keramika. 1. vyd. Praha : Grada, 1997. ISBN 80-7169-419-3.
-
Rada, Pravoslav. Techniky keramiky. Vyd. 1. Praha : Aventinum, 1995. ISBN 80-85277-47-6.
-
Václav Šerák. Václav Šerák. Alšova jihočeská galerie, 2002.
-
Volavka V. Jak vzniká socha. NCVU.
-
Zhoř, Igor. Hledání tvaru : Čtení o moderním sochařství s historickým prologem. Praha : Mladá fronta, 1967.
|