Vyučující
|
-
Veverka Zdeněk, Doc. MgA.
-
Korabečný Jan, Mgr. art.
|
Obsah předmětu
|
Tento předmět si student navazujícího magisterského studia může zapsat jako svůj tzv. druhý ateliér. 1. - 13. - Seznámení s průběhem semestru, sdělení požadavků vyučujícího, zadání semestrálního projektu. - Vytvoření kresebných skic. - Vytvoření prostorových skic. - Tvorba koncepčního modelu. - Průběžné zadávání, konzultace, korekce a odevzdávání dílčích seminárních úkolů a semestrálního projektu. - Prezentace dle požadavků vyučujícího. Příklady témat zadání: jednoduchý elektrický spotřebič, jednoduché vybavení domácnosti, vybavení koupelny, vybavení kanceláře apod.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 130 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 60 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 45 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
strukturace a zpracování rešeršní zprávy o kresebných postupech a komponování prostorové skici výrobku ve 3D editorech i volnou rukou technických a technologických postupech zpracování 3D modelu produktu nebo prototypu méně náročného zadání (zásuvka, brýle, vypínač, telefon apod.) |
Odborné dovednosti |
---|
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši produktů v zadané tematické oblasti naskicuje návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám vybere nejvodnější variantu s ohledem na zadání (styl a cílovou skupinu) vytvoří 3D model jednoduššího produktu (zásuvka, brýle, vypínač, telefon apod.) pomocí standardních modelérských postupů, nebo 3D editorů a 3D tisku |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
strukturace a zpracování rešeršní zprávy o kresebných postupech a komponování prostorové skici výrobku ve 3D editorech i volnou rukou o navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku o technických a technologických postupech zpracování 3D modelu produktu nebo prototypu méně náročného zadání |
Odborné dovednosti |
---|
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši produktů v zadané tematické oblasti naskicuje návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám vybere nejvhodnější variantu s ohledem na zadání (styl a cílovou skupinu) zvolí odpovídající technologii výroby modelu a navrhne technologický postup výroby prototypu vytvoří 3D model jednoduššího produktu pomocí standardních modelérských postupů, nebo 3D editorů a 3D tisku |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Bhaskaran, Lakshmi. Podoby moderního designu : inspirace hlavních hnutí a stylů pro současný design. V Praze : Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-864-4.
-
Byars, Mel. The design encyclopedia. London : Laurence King, 2004. ISBN 1-85669-349-X.
-
Fiellová, Ch., Fiell, P. Design pro 21. století.. Praha : Slovart, 2004. ISBN 80-7209-619-2.
-
Knobloch, Iva,; Vondráček, Radim. Design v českých zemích 1900 - 2000 : instituce moderního designu. Vydání 1. 2016. ISBN 978-80-200-2612-5.
-
Kolesár, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Praha : Vysoká škola umělecko-průmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
|