Předmět: Interiér design 2

» Seznam fakult » FDU » KDU
Název předmětu Interiér design 2
Kód předmětu KDU/MGID2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 11
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Potiron Jana, Doc. Mgr. Art. ArtD.
Obsah předmětu
Tento předmět si student navazujícího magisterského studia může zapsat jako svůj tzv. druhý ateliér. 1. - 13. - Seznámení s průběhem semestru, sdělení požadavků vyučující, zadání semestrálního projektu a zadání mezního termínu pro předložení konečné verze projektu. - Inovativní zpracování tématu "Kultura stolování" se zaměřením na drobné užitkové předměty,jež přímo souvisejí s podáváním či konzumací jídla (individuální zpracování námětu i volba materiálů). - Průběžné zadávání, konzultace, korekce a odevzdávání dílčích seminárních úkolů. - Průběžné konzultace semestrálního projektu. - Vytvoření kresebných skic. - Vytvoření prostorových skic. - Tvorba koncepčního modelu. - Předložení konečné verze semestrálního projektu v termínu stanoveném vyučující. - Prezentace v rozsahu stanoveném vyučující, obhajoba.

Studijní aktivity a metody výuky
Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Seminář
  • Kontaktní výuka - 130 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 40 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 60 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 45 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
strukturace a zpracování rešeršní zprávy o kresebných postupech a komponování prostorové skici výrobku ve 3D editorech i volnou rukou o navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku o technických a technologických postupech zpracování 3D modelu produktu nebo prototypu méně náročného zadání
Odborné dovednosti
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši produktů v zadané tematické oblasti naskicuje návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám vybere nejvhodnější variantu s ohledem na zadání (styl a cílovou skupinu) zvolí odpovídající technologii výroby modelu a navrhne technologický postup výroby prototypu vytvoří 3D model jednoduššího produktu pomocí standardních modelérských postupů, nebo 3D editorů a 3D tisku
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
Výsledky učení
Odborné znalosti
strukturace a zpracování rešeršní zprávy o kresebných postupech a komponování prostorové skici výrobku ve 3D editorech i volnou rukou o navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků o technických a technologických postupech zpracování 3D modelu produktu nebo prototypu středně náročného zadání
Odborné dovednosti
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši produktů v zadané tematické oblasti naskicuje návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám vybere nejvhodnější variantu svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky zvolí odpovídající technologii výroby modelu a navrhne technologický postup výroby prototypu vytvoří 3D model středně náročného produktu pomocí standardních modelérských postupů, nebo 3D editorů a 3D tisku
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Bude zadána individuálně dle konkrétních témat projektů..
  • Další literaturu bude zadána postupně dle témat jednotlivých projektů.
  • Brooker, G., Stone, S. Co je interiérový design?.
  • Fairs, Markus. Design 21. století - nové ikony designu, od masového trhu k avangardě. Praha : Slovart, s.r.o., 2007. ISBN 978-80-7209-970-2..
  • Kis, Šebastian. Ergonómia.
  • Kolesár, Z. Nové kapitoly z dejín dizajnu,. Bratislava, 2009.
  • Norman, Donald A. Design pro každý den. 1. vyd. v českĂŠm jazyce. Praha : Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
  • Weinschenk, Susan. 100 věcí, které by měl každý designér vědět o lidech. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3649-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr